Oud worden, waar ben jij bang voor???

Discussie in 'De lounge' gestart door Nora1983, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Over welke ouderskwalen kan jij nú al wakker liggen?!:D
    Kunstgebit, grijs haar, rimpels, uitgezakt lijf, rollator:(....noem het maar op!
    Oja, en wát zou je nooit doen als je bejaard bent???

Ik zelf vind ouder worden niet zo erg, je bent zo jong als je voelt is mijn motto!:D maar waar ik wél van wakker kan liggen is grijs worden!! Mijn ouders waren vrij jong toen ze grijs werden, en mijn broer, die nu 32 is, begint ook grijs te worden! Ik zelf wordt aankomend feb. 30... Dus jullie zullen wel snappen dat ik dáár echt nog niet op zit te wachten:$:$:$
    En als ik dan eenmaal bejaard ben, zal ik nooit in van die vreselijke bejaarden-kleding gaan lopen! Je weet wel, van die echte oma-kleding(zo'n beige rok met een bloemenbloes en van die grijze stappers). En een permanentje is helemaal uit den boze!!!:D

Nou, wat is jullie "nachtmerrie"???

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Een bejaardentehuis..

Ik wil daar nooit van mn leven heen!

En verder zie ik nergens tegen op oud worden hoort erbij!

3. Jel

Jel Niet meer actief

@ Grijs worden, hier word ik ook al grijs hoor, loop al een paar jaar met af en toe een grijze haar ertussen en ben nog maar 28.

Wat mij heel erg lijkt bij het ouder worden is dat ik incontinent raak. Lijkt me zo genant als iemand je luier moet verschonen omdat je het niet op hebt kunnen houden. Ik werk in een zorgcentrum bij ouderen, dus zie het veel om me heen.

Daarnaast dement worden en niet meer weten wat ik doe en familie niet meer herkennen. Ik hoop dat ik 'goed' oud zal worden zonder deze dingen, en natuurlijk ook liefst zonder ziektes.

4. linde90

linde90 Niet meer actief

Dement worden en daar zelf bewust van zijn.
    Heb het dichtbij meegemaakt , verschrikkelijk.....

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ouderdomskwalen, zoals dementie, vergeetachtigheid, dat je slechter kunt gaan zien of minder goed kan gaan horen en ziekten waar je op oudere leeftijd grotere kans op hebt.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier het zelfde. vriends oma is 99 en woont nog steeds zelfstandig. die wil ook niet in een bejaarden huis.

zegd ook altijd "ik ga toch niet tussen die oude mensen zitten";)

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik zou heel graag oud worden, mijn mama heeft maar 55 mogen worden, veels te jong om al te gaan.

ik ben echt een conrolfreak, ik zou het heel frustrerend vinden als ik over veel dingen de controle kwijtraak.

en idd ouderdomsziektes (oa) alzheimer (heeft ook wel een beetje met die controledwang te maken) dat je uiteindelijk niet meer weet wie je familie is, lijkt me heel naar.
    en het minder mobiel woren, ik ben erg gesteld op mijn bewegingsvrijheid.

grijs worden kan ik zo lang mogelijk uitstellen, daar hebben ze haarverf voor uitgevonden, en een kunstgebit zou ik echt niet erg vinden, bij een goed passende zie je niet eens dat het neptanden zijn. Kleding is nog altijd je eigen keuze, maar als ik 80 ben loop ik niet meer in een naveltruitje bij wijze van spreken. het moet wl bij je leeftijd passen :D
    Een uitgezakt lichaam,tja kun je niet veel aan doen. Ik zou er alleen wat aan laten "verbouwen" als ik er fysiek last van heb.

8. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik heb er totaal geen moeite mee om ouder te worden. Bejaarden tehuis vindt ik ook geen probleem....zolang ik maar samen met mijn man kan blijven!

Daar ben ik echt bang voor, om op een gegeven moment afscheid te moeten nemen van mijn man. Of te wel; alleen achter te blijven.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Alleen zijn...

Nu nog drukte met een gezin en hond.

Maar als je 80+ bent kan dat ineens anders zijn. Man misschien eerder dood en de kinderen hebben een eigen leven.

Dan ben je dus echt alleen...terwijl je eigenlijk juist je hele leven in een gezin bent geweest ( van geboorte tot...)

Dat lijkt me het moeilijkste.

10. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ja dat lijkt mij ook het aller ergste.

11. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Dat mijn handen en ogen achteruit gaan en ik niet meer creatief bezig kan zijn.

Oh ja, mijn eerste grijze haren zijn zichtbaar = niet leuk!

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#12 Be Happy, 18 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2012
    Waar ik ook erg bang voor ben, is dat je veel mensen om je heen weg ziet vallen...Dat je ouders gaan sterven, je vrienden en jij alleen overblijft.

Mijn oma heeft dit ook. Al haar vriendinnen en buren waar ze bevriend mee was, allemaal overleden en zij blijft over en is een beetje aan het vereenzamen nu. Heel erg zielig.

Daarbij vergeleken vind ik grijze haren echt peanuts. Die kun je namelijk wel verven.

13. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Mij lijkt het ergste van oud worden de eenzaamheid.
    Ik zie zo veel oudere mensen die echt eenzaam zijn en maak dus ook altijd even tijd om een praatje met ze te maken. Maar het lijkt me vreselijk om zo eenzaam te zijn dat je "onbekenden" nodig hebt om een gesprek mee te voeren.

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    grijze haren worden hier al driftig weggeverft, dus die hindernies heb ik algenomen....:D

ik zou ook niet graag naar een verpleeghuis gaan.....dan liever nog naar een bejaardentehuis, al heet dat tegenwoordig niet meer zo...en inderdaad dementie.... dat lijkt me echt erg vooral de fase dat je het nog bewust bent.....

15. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden

dit, dat is echt heel verdrietig en pijnlijk.
    en niet meer zelf naar de wc kunnen.
    grijs wordt ik al, mijn moeder was met 30 al heel grijs, mijn broer is 33 en wordt al heel kaal en grijs, ik heb her en der wat grijs, maar goed als het me irriteerd, verf is gewillig.
    rimpels ach, het hoort erbij, wil geen strak geplamuurde barbie zijn.

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

hoeft niet persee iets naars te zijn.
    Er zijn ook genoeg ouderen die niet meer naar buiten gaan en lettelijk isoleren van de rest van de maatschappij. Dan zou ik liever zo lang mogelijk naar "buiten" willen en veel aanspraak hebben met "vreemden" waar je misschien een leuk contact mee kunt opbouwen

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik ben bang voor aftakeling en de dood

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Grijs worden erg? Serius? Iedereen in mijn familie wordt snel grijs, mijn moeder was met 16 volledig grijs en ik ben het nu met 28 ook al grotendeels. Gewoon verven hoor, ik zie het punt niet zo.

Dement worden is het enuge wat me echt erg lijkt.

19. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Doodgaan. Gewoon dat dit alles ooit afgelopen is. Brrrr

20. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62