buikslapen en wiegedood

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door knor, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Tot welke leeftijd mag een kindje niet op de buik slapen ivm wiegedood?
    Mijn zoontje is over 3 weken een jaar en gaat steeds vaker op de rug slapen. Strak instoppen en een slaapzakje helpen niet....

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Je bedoelt dat hij op zijn buik gaat liggen? In principe kan je zoontje zichzelf goed omdraaien. Wiegedood kan tot - geloof ik - 2 jaar maar het risico is wel heeel klein.

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    je houdt hem toch niet tegen....

4. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    ik wil hem ook niet tegenhouden maar draai hem nu steeds nog weer op zijn rug en dan slaapt hij verder. Ik vroeg me af of het nog nodig is om hem weer op de rug te draaien...

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    tja...ik ben de verkeerde om je daar advies in te geven. Chris ligt nl. al vanaf een week of 5 op zijn buik te slapen. Maar in principe kan hij zichzelf draaien en is het dan geen probleem. Mijn oudste draaide zich vanaf die periode ook vaak zelf op zijn buik en dat liet ik zo.

6. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    florian slaapt sinds hij zelf kan draaien op zijn buik en ik heb dat ook zo gelaten, want hij was sterk genoeg om zijn hoofdje op te tillen en kon makkelijk weer terug draaien. hij was toen een maand of 6 volgens mij. vanaf toen is het goede slapen ook begonnen, dus ik heb er niks aan gedaan :D :D . volgens mij kan het geen kwaad als ze zelf kunnen draaien, maar ik ben geen deskundige

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik laat mijn zoontje ook gewoon liggen. hij kan zelf rollen en kruipen. je houdt het toch niet tegen, je kan er moeilijk als een politieagent naast gaan zitten :D

groetjes, Miranda

8. augustus

augustus Niet meer actief

Rosalie slaapt al vanaf 3 maanden op haar buik.
    Wij hebben wel een nany care en ze ligt in een safe t sleep

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb Louise nog nooit omgedraaid, zij ging ook vanaf een maand of 3/4 op haar buik slapen.

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier ook een buikslapertje. Ik kan Esmee wel op d'r rug leggen maar ze draait zich zo weer om.

Je kindje is sterk genoeg om het hoofdje goed op te tillen..Lekker laten gaan. Tegen houden kun je het toch niet.

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier ook een buikslaper.. ook vanaf een maand of 3/4 al .. CB is er niet blij mee maar snappen ook dat je er niks tegen kan doen.. we hebben wel een aerosleepmatras.

12. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Alannah slaapt ook al lang op haar buik. Hiervoor op haar zij.

13. Niet meer actief

Faye slaapt al vanaf dat ze een paar weken is op dr buik en ze was toen al sterk genoeg om dr hoofdje te draaien, dus lekker zo gelaten (ze sliep stukken beter!) En geen speciaal matrasje ofzo hier....

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook een buikslaper.

15. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    (dan even snel een vraagje tussendoor! mijn meisje slaapt ook op haar buik, hebben jullie kindjes dan wel gewoon een slaapzakje aan gedaan? ze kruipt steeds omhoog en ligt dan wat bloot met haar bovenlichaam, maar als je op je buikslaapt mag je ook weer niet te warm liggen zeggen ze!)

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    jesse heeft alleen een slaapzak onder dekens blijft hij niet liggen vind ik veel te gevaarlijk

17. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ons kindje leg ik nog steeds terug op zijn rug!
    Hij slaapt gewoon door anders zou ik het denk ik niet meer doen.

Hier is een kindje van boven de 1 jaar nog aan wiegendood gestorven en ben denk ik daarom een beetje bang geworden. Ik heb zoiets van het kan geen kwaad om je kindje terug op zijn rug te leggen als hij toch niet wakker wordt.

18. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem slaapt ook al van heel vroeg op zijn buik. Toen hij zijn hoofd zelf op kon tillen, heb ik hem niet meer teruggedraaid. E nu hij wat ouder is, slaapt hij weer op zijn rug of op zijn zij.

19. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    En vergeet dat op de buik slapen één van de oorzaken is van wiegedood.

De belangrijkste risicofactoren zijn:

slapen op de buik,
    warmtestuwing,
    onveilig bedmateriaal,
    adembelemmering,
    roken door de moeder.

Deel Deze Pagina