Dag indeling van baby 5,5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moona1, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Hallloootjes iedereen,

Ik zou graag willen weten hoe een dag er uitziet bij jullie met een baby van vijf maanden.

Mijn dochter heeft toch wel veel afwisseling nodig,ze kan niet te lang spelen in de box en zit liever met haar wippertje op de bank naar de tv te kijken.maar niets duurt langer als een half uurtje.

als ik haar in bed leg overdag gaat ze ook altijd huilen 5 mintuutjes voordat ze in slaap valt,terwijl ze echt heel moe is.

nou ik hoor het wel. =;

2. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Kai is bijna 5 maanden, en zijn dag ziet er ongeveer zo uit...

8u uitbed pap fles drinken, lekker even met mama zitten en dan in de box
    dan rond 9 uur weer in bed(5 min zeuren en dan inslaap vallen)
    rond 10 uur uitbed lekker in de box spelen (meestal zon halfuurtje)

daarna lekker bij mama hangen
    rond 1030 uur een potje fruit en dan weer in de box...

en als dat saai word weer met mama bezig zijn...(was doen,afwassen enzo..) meestal zit ie dan in de maxi cosi met een sok of iets wat leuk is op dat moment.

wassen aankleden

dan rond 1130 een fles en weer naar bed.

als ie dan wakker word is het even kijken wat we gaan doen, boodschappen,wandelen etc.

als we terug komen is het meestal al tijd voor de volgende fles, en dan weer even slapen...

als ie wakkerword meestal ron 1630 in de box..
    dan om rond 17u een potje groenten en lekker hangen bij papa

rond half 7 pyama aan een fles liedje zingen en dan naar bed.

als ie wakker is ben ik eigenlijk de hele tijd met m aan t kletsen enzo...maar als ie in d ebox ligt heeft ie geen oog voor me...want dan heeft ie het te druk...ook al is het meestal niet langer dan 30 min.

3. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    7:00 uur wakker, fles, wassen en aankleden. Dan kijken hoe pappa en mamma zich aankleden en klaarmaken en daarna lekker de box in.
    8:30 naar bed (valt na 15 min in slaap ong)
    10:30 wakker, fruithapje met liga en daarna op 't speelkleed, terwijl ik nog wat in het huishouden doe.
    11:00 naar buiten, wandelen, boodschappen doen.
    12:00 broodkorst en daarna flesje
    12:30 naar bed
    15:00 tuitbeker met thee (moet hij alleen nu nog niets van hebben) daaropvolgend flesje melk.
    15:30 samen spelen, soms nog even naar buiten met goed weer.
    17:00 groentehap en yoghurt
    17:30 nog even een powernap om de avond te halen.
    18:15 wakker, met pappa spelen.
    18:45 om de dag douchen/in bad
    19:00 papfles en lekker naar bedje.

Deze tijdens zijn heel erg 'ongeveer'. De ene keer slaapt hij's ochtends 2,5 uur en dan weer een klein uurtje. Maar globaal komt het hier op neer.

4. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    dus hij krijgt nu drie flessen en houdt hij het dan uit tot de volgende ochtend als hij om 7 uur de laatste fles krijgt.

5. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Hij krijgt 4 flessen (7:00, 12:00, 15:30 en papfles om 19:00). Hij krijgt eigenlijk al vanaf dat hij bijna 4 maanden was zijn laatste fles om 7 uur. We hebben er toen een paar scheppen rijstebloem bijgedaan en hij is nog nooit van de honger wakker geworden.

6. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    06.00 papfles
    slapen tot 08.00
    spelen in de box en in haar wipper tot 10.00 fruithap en dan een klein flesje 100 cc
    10.45 naar bed tot half 2
    ff spelen in de box (alleen) 14.00 fles 180cc +6
    spelen met mama en broertje.
    16.00 dutje in de box
    16.30 groentehapje + toetje
    17.00 beetje luieren in sluimerstoeltje
    18.00 fles 180 cc +6
    18.30 Naar bed en om 21.45 fles 180+6
    En dan doorslapen tot 06.00

Dit is al 5 weken ons schema

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ons schema is:

8.00 fles 210 + 7
    9.00 slapen tot 11 uur - 12.00 uur
    12.00 fles 210 + 7 (als ze erg vroeg is proberen we een hapje fruit maar dat vindt ze nog niet echt iets)
    Daarna even lekker naar buiten of spelen in de box / op de grond
    14.00 slapen tot 16.00
    16.00 flesje 210 +7
    16.00 - 18.30 spelen, beetje tv kijken, nog even naar buiten, met papa spelen, even aan tafel zitten en sabbelen op komkomer of zo
    18.30 laatste fles van 210 + 7 en dan weer slapen tot de volgende ochtend.

Dit is al een maand of 2 ons schema. De slaaptijden worden steeds iets korter.
    Wij geven dus nog niet echt fruit of groente en ook geen papflessen. Ze doet het nog goed op alleen melk en wil ook nog niet echt iets anders eten.

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Jeetje jullie hebben een heel schema!
    Nou hier is elke dag onvoorspelbaar hoor.

9. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

10.00 uit bed en een flesje 210+7scheppen
    daarna even spelen in de wipstoel.
    11.00 in bad.. daarna slaapt ze weer eventjes. ze is altijd heel erg fanatiek in bad haha..
    12.00 uur een fruithapje met een ligakoekje..
    daarna gaan we altijd even wandelen, naar de winkel of lekker ffe shoppen in de stad..
    zo rond 13.30 een fles
    daarna weer een slaapje...
    17.00 een warm hapje..
    nog even lekker knuffelen en spelen met papa en mama.. daarna even in de box of haar loopstoeltje.. of ze gaat sesamstraat kijken.. een flesje en zo rond 19.00 gaat ze naar bed... en dan wordt ze rond 23.00 uur wakker en krijgt ze een papfles en dan slaapt ze door tot 10.00 uur..

dit is nou niet een vast schema ofzo.. wijkt wel eens af hoor.. maar zo over het algemeen gaat het op deze manier...

10. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ons 'schema'

6.30 borstvoeding
    slapen tot 8.30
    9.30 fles 150+5
    10.30 slapen
    11.30 fruithap
    13.30 borstvoeding
    soms slapen soms niet
    16.30 fles 180+6
    18.30 groente
    19.30 borstvoeding
    daarna slapen.

Meestal is ie 's nacths ook nog wel een keer wakker voor een voeding

11. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Oeff... wij hebben geen schema. Mijn huilbaby slaapt op een hele dag misschien 2 uur. Drinkt de hele dag door kleine beetjes afgekolfde borstvoeding en wil pertinent vermaakt worden... Dat doe ik dan dus maar want anders krijst hij aan een stuk door...

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ai dit lijkt me lastig, slaapt je kindje 's nachts dan wel goed?

Hier ook niet altijd even makkelijk... Hebben ook geen schema (ik hou trouwens niet van schema's) maar gemiddeld doet Louiza overdag drie hazeslaapjes van 30 minuten. Ik ben ook erg vaak met haar bezig, ze moet ook bijna steeds vermaakt worden (ze houdt het in box en wipstoel max 15 minuten alleen uit). Ik ga dan wel vaak wandelen omdat ze dan rustig is.
    Ik ben blij dat ze van 18u tot 7u slaapt (met nog enkele korte nachtborstvoedingen) want die rust 's avonds heb ik echt wel nodig om even terug tot mezelf te komen!
    Ze eet bijna elke dag groente en fruit naast nog een 5-tal borstvoedingen.

13. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Nope... hij maakt 's avonds van 19.00 tot 23.00 een goed stukje slaap maar wordt daarna elk uur wakker.

14. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

schema's zijn misschien niet fijn maar bied wel regelmaat voor je kindje wat heel belangrijk is vindt ik.. dus bepaalde vaste bedtijden aanhouden is niet verkeerd lijkt me...

15. Konijn

Konijn Niet meer actief

Geen schema en voeding op verzoek (bv), dus het wisselt heel erg (soms doorslapen, soms vier keer drinken per nacht bijvoorbeeld), maar een beetje een gemiddelde goede dag is ongeveer zo:

7.00 wakker + wat drinken + uitslapen
    9.00 wakker + naar beneden, even met tenen spelen terwijk ik zelf onbijt maak en me aankleed.
    10.00 voeding 2 (ontbijt) + spelen
    11.00 wandelen en boodschappen, ze valt dan meestal in slaap in de wagen.
    12.00 voeding 3 + spelen
    15.00 voeding 4 + daarna hopelijk slapen
    16.00 meestal weer wakker
    18.00 voeding 5

Dan is het avond: de hele aond op schoot en beetjes drinken en soezen. Soms ook even zelf op het kleed liggen. Uiterlijk om 22.30 ligt ze meestal wel op bed en gaat ze echt slapen.

Vaak om 4.00 ook nog een voeding.

Spelen is trouwens op schoot, in de box, op een kleed of in een wipstoeltje. Kijken naar mij is erg leuk. Soms kan ze een uur zelf pelen, soms helemaal niet, dan wil ze de hele dag op schoot.

Een half uur wat doen en dat wat anders willen is best lang geloof ik hoor! ;)

16. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ons schema:

8.00 uur 1e fles, spelen in box (30 a 45 min.), als hij dat zat is gaat in het wipstoeltje en krijgt dan zijn fruithapje en speelt nog wat met speeltjes in zijn wipstoeltje, op schoot en dan naar bed.
    10.00 - 12.00 uur slapen (soms nog wat langer)
    +- 12.00 2e fles, spelen in box, in wipstoeljte, op schoot en weer naar bed
    14.00-16.00 uur slapen
    16.00 a 16.30 uur warme hap en 3e fles er achteraan, in de box spelen, in het wipstoeltje zitten, op schoot en naar bed.
    17.00 a 17.30 uur - 19.30 uur slapen, rond deze tijd halen we hem eruit en gaan we een badje doen en pyama aan
    20.00 uur laatste (4e) fles en gelijk naar bed

Hier en daar op de dag gaan we ook wel naar buiten om te wandelen of boodschappen te doen, maar daar is geen vast tijdstip voor.
    Tja, dit schema is vanzelf ontstaan, Liam vind het nog altijd erg prettig, hij is erg tevreden en een super vrolijk kereltje.

17. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Een kind kan nog geen klokkijken dus tijden zeggen hem niets. Wel belangrijk is om dezelfde handelingen te herhalen. Bijv. bij wakker worden telkens voeden en dan knuffelen, spelen en dan weer naar bed. Dat geeft een kindje houvast omdat hij weet waar hij aan toe is...

18. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag

OOO dit lijkt me erg vermoeiend,we hebben dit in het begin ook gehad en ben toen toch maar eens begonnen met wat regelmaat overdag veel licht en tv wandelen etc etc en 7 uur in bed lekker rustig en donker moesten wel 100 keer naar beneden voor haar speen en nu dus 3 maanden later gaat het perfect 7 uur slapen en ze geeft geen kick meer tot de volgende ochtend

Deel Deze Pagina