Al een tijdje loop ik in gedachten met een jongensnaam. Ik vind hem persoonlijk erg leuk, maar mijn man moet er aan wennen. Hij is bang dat de naam te 'apart' is en daarom niet leuk gevonden gaat worden. Dus ik vroeg me af wat jullie ervan vinden! De naam is Dieck (of Diek, net een andere schrijfwijze). Wat is jullie mening??
Ik persoonlijk vind hem niet leuk... Ik denk dan gelijk aan 'Dick' , wat dus piemel betekent in het Engels Maar als het jullie naam is, en het voelt goed voor jullie, zou ik het gewoon doen! Smaken verschillen!
Ik vind hem ok, vind zelf Niek ook erg leuk en omdat ie daarop lijkt vind ik hem wel aardig, niet super. Zou dan wel voor Diek gaan idd, bij Dieck moet ik aan mensendieck denken Maar doe vooral wat je zelf leuk vindt!
ook niet mijn smaak, maar smaken verschillen als jullie m mooi vinden gwn doen! Maar lees al dat je man twijfelt ... Ik moet ook zoals een voorganger aan Dick denken ( piemel in t engels) en wat vind je dan van Diederik?
Nee, helaas ik word er niet enthousiast van! Als je het doet ik het met een K mooier dan met CK, daar ben ik het mee eens! Wat is het toch moeilijk hè!?
Haha bedankt voor jullie reacties. Aan de associatie met "dick" hadden we nog niet gedacht... Mn man vindt het nu helemaal niks meer! Nog eventjes doorzoeken dus
Ik vindt het ook geen mooie naam, het doet mij denken aan een mensendieck. De associatie met Dick heb ik niet zo Niek vind ik wel leuk!
Het is niet mijn smaak,maar vind het ook geen verkeerde naam... Het is misschien ook wennen omdat je hem niet zo vaak hoort.