hey meiden, wij leven samen met een hoop beesten, 4 katten en een hond. 2 van de katten waren eigenlijk tijdelijk maar ach.. waar er 2 kunnen eten kunnen er ook 4 eten... We hebben in 2009 een nestje gehad waarvan de meeste geplaatst zijn en we hebben er zelf 1 gehouden. na een jaar kreeg ik een telefoontje dat 1 rode kater niet meer samen ging in haar groep katten ( ze had er nog 3). Ik ben er dus heen gegaan en op de koffie gegaan en merkte niks aan de kat. 2 dagen erna kreeg ik een telefoontje....ik moest de kat nu halen anders zou die naar het asiel gaan/op straat gezet worden en ze wou ook geld hebben omdat hij geholpen was. Je begrijpt ik was witheet, heb zonder enige twijfel de kat in huis genomen. Dit gaat gelukkig prima. Enigste waar we ons DOOD aan ergeren.. is het gekrab aan de deur. De kat mocht bij haar op de slaapkamer/op bed slapen.. iets wat wij niet willen.. al die haren... ook is hij echt verschrikkelijk aanhankelijk.. en meestal is het leuk maar hij heeft geen stop... het liefst blijft hij de hele dag doorgaan met knuffelen, wat soms welleens vervelend is.. dat hij bijv over je boterham heen springt.. gaat zo snel dat je het niet aan ziet komen Hij is inmiddels al 2,5 jaar bij ons... en is een binnenkat Wat moet ik hier nu mee. We willen hem niet kwijt, maar toch denk ik dat hij bijv bij een ouder iemand beter op zijn plek zou zijn... weten jullie hoe we dit krab probleem op kunnen lossen? Hij doet het vaak midden in de nacht, soms als we gewoon beide in de woonkamer zitten krabt hij aan de slaapkamerdeur vraag me niet waarom! Plantenspuit helpt niet , flink laten schrikken ook niet... help..
Wat bij ons super geholpen heeft is het volgende: Zet de stofzuiger op de overloop, en laat de stekker jullie slaapkamer binnen gaan. Zodra het krabben begint, stekker in het stopcontact en ze schrikken zich kapot! Het is misschien niet zo aardig, maar dat is dat krabben ook niet
mschien kun je mispoes kopen bij de dierenwinkel, wij hebben hem laast ook gehaalt omdat onse kat steeds aan onse nieuwe bank zit en toen heeft me man mispoes gehaalt. en het helpt. ze klauwt ook aan onse bed en daar spuiten we ook. mschien kun je dat eens proberen.
haha die stofzuiger is wel een idee.... Alleen hebben we 2 deuren waar hij aan krabt, de ene van de wc ( grenst aan badkamer en die weer aan de slaapkamer) en 1 direct naast ons bed
er bestaat spray wat katten vinden stinken.. je kan het kopen bij de dierenwinkel.. en anders miss de onderkant van de deur bekleden met dat krabpaal spul? zet ie daar maar lekker ze nagels in!
Wow, het lijkt wel of je mijn kat beschrijft. Ook een rood katertje dat super aanhankelijk is en het liefst de hele dag bij/boven op je zit (terwijl ik dit typ zit ie met zn hoofd en voorpoten op mn laptop). Ik kan me voorstellen dat je er af en toe gek van wordt, maar het is ook wel heel schattig, toch? De onze mag wel op bed slapen, maar sinds een tijdje heb ik een mandje voor hem dat beneden staat en soms vindt hij dat zo lekker dat hij gewoon daar in slaapt en niet bij ons. Misschien kun je kijken of hij nu al niet een bepaald plekje in huis erg fijn vindt en dat nog fijner maken dmv een mandje, dekentje ofzo?
Ik had een keer in een of ander programma gezien dat ze een sensor plaatste bij de deur en als die kat er dan dicht in de buurt kwam blies dat ding een korte,harde stoot wind. Na een paar kwam die kat er niet meer in de buurt.
hier een rode kitten die aandachtsgeil is TOT vervelends toe. Pas nu 3 weken op en hij zet zijn nagels in mijn eetstoelen en bank en luistert totaal niet. Mijn eigen kat daar integen is een totaal ander diertje dus hoop stiekem dat de oppas kitten gauw gehaald word. Baasje is op vakantie onbepaalde tijd. al zal ik dit beestje wel erg gaan missen want het kroelkippen gedrag is niet altijd vervelend Succes en van die stofzuiger is een goede tip. Deed ik bij de hond die onnodig blafte.
Echt irritant ja. Maar na een verdrijvingsluchtje is negeren het allerbeste (oordoppen in ). Van veel andere trucs leert een kat en dan gaat ie doodleuk door, terwijl een hond daarmee wel gewoon stopt. Bijv. zo'n sensor beslaat vaak niet de hele deur, als ie dat in de gaten krijgt gaat ie precies daar zitten waar de sensor hem niet ziet.
Zou het in de genen zitten van RODE katers??? Hier heb ik er ook zo één namelijk! Jeetje mina wat een knuffelkont. Hij kwijlt erbij en wil altijd aan mijn huid likken, dus aan mijn handen, of armen....bah! Als hij niet mag likken en ik trek mijn arm weg dan heeft ie ook nog het lef om zijn tanden er zachtjes in te zetten hahahaha. Verder is ie kei lief hoor maar soms zoooooo iriitant als je ff geen zin hebt om te knuffelen...als ik dus bijv met de laptop op schoot zit dan wil ie er desnoods bovenop zitten als ie maar aandacht krijgt. Zet ik m dan weg dan komt ie gewoon even snel weer terug!!! Maar om even ontopic te reageren. Onze rode kater heeft dat ook een tijd gedaan dat krabben aan de slaapkamer deur. Wij hebben ook nog een tussendeur bovenaan de trap en wij doen die voortaan maar dicht. Moet je wel een kattenbak ook beneden hebben natuurlijk. Oja die rode kan ook mauwen, niet normaal!! Als ik dan reageer met ook een miauwtje dan "praat" ie gewoon terug...hahahaha het is me er één die Tommie van ons!
je kan een stuk tapijt aan de deur hangen als hij dan krabt gaat je deur er tenminste niet aan. er zijn ook speciale krabplankjes te koop die je aan de deur of muur kan hangen. En koffiedik vinden ze ook stinken, dan wel gebruikt koffiedik, heb ik laatst de bank mee gedaan en de katten lagen er gelijk niet meer op. Sinds ik zwanger ben moet mijn oudste kat (7jaar heb ik sinds hij 10weken was) mee naar bed. Hij blijft ook aan de deur krabben, en dit gaat de hele nacht door. Ik heb een kussentje op de kast gelegd en daar ligt hij ook graag op. En een apart kussentje op het voeteneind. Hij is een schatje maar je kan hem beter niet wegjagen. Zo hebben er een compromise gesloten hij z`n zin ik me zin.
Haha denk inderdaad dat het in de genen zit. Wij hebben ook zo een rode kat en ja hoor hij kwijlt ook Die van ons wil eigenlijk alleen maar kroelen met mn man en als hij er niet is, dan ben ik goed ! owja en hij praat inderdaad terug haha. Ik weet eigenlijk niet wat je eraan moet doen, die van ons mag in de slaapkamer. Wij hebben ook nog een zwarte en die luistert nog wel, maar als we onze rode waarschuwen heeft het weinig effect. Misschien helpt het om het gewoon te negeren ? Dat werkt hier nog het beste. Succes ermee ! En zeg nou eerlijk, het is toch best wel schattig ?!
Ik vind het ook wel schattig hoor! Maar soms....is het heel irritant! Hahahaha ik kan m niet altijd gebruiken zeg maar. En hij kan heeeeel lang vol blijven houden
Hoe heb je die koffiedik gebruikt op je bank??? Wordt ie dan niet heel erg smerig?? Ik heb alleen senseo koffiepads helaas hahaha....moet ik die open gaan maken denk ik zeker?
@Mowtom: ik snap je helemaal hoor ! We hebben hier trouwens als we niezen dat hij daarop gaat miauwen, zelfs als hij slaapt. En als je hem aan het kroelen bent, maakt hij een kokhals geluid haha. Nog meer rode die dit hebben ?
Hier ook een TE knuffelige rode kater. Hij mag wek op bed omdat hij anders de hele buurt bij elkaar krijst voor de slaapkamerdeur. Echt heeeeeel erg. En dan wordt de kleine wakker dus dat kan ook niet. Hij had pas vlooien druppels en toen mocht ie dus echt niet bij ons... Nou nou nou wAt een nacht was dat!!!! Ik weet ook niet hoe je dat soort narigheden kan afleren. Daarbij pist meneer alles onder als hij iets niet mag. Ondanks een katte Luik naar buiten, geholpen te zijn, twee katte bakken met twee verschillende vullingen. Naja zo zie je maar ze zijn allemaal hetzelfde maar wel heel lief