mirena en borstvoeding..?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door princesje83, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Ik wil graag over 5 weken een mirena laten plaatsen. Mijn vk heeft gezegd dat deze geen invloed heeft op bv...
    Ik vraag me af of er dames zijn die ervaring hiermee hebben.. Is bij jullie de productie achteruit gegaan? of heb je helemaal niks ervan gemerkt?

ik wil niet stoppen met bv geven als het door dat spiraaltje niet meer goed loopt, maaar heb er ook geen zin in om dat ding weer weg te laten halen als ik merk dat mijn melkproductie achteruit gaat..

dus iemand ervaring ermee?

vast bedankt ;)

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik heb hier wel degelijk ervaring mee ! 12 weken na de geboorte van ons zoontje heb ik een nieuwe Mirena laten plaatsen. Hij heeft heel lang borstvoeding gekregen, 18 maanden en 3 weken ! We hebben er niets van gemerkt toen ik de Mirena kreeg !

Succes met de beslissing en ook met borstvoeding geven !

Groetjes,
    Nikki F

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook minder bv hoor!

4. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik ben zelf ook op zoek naar een goed anticonceptivum dat straks samenop kan met BV, maar dit lees ik in het Farmaceutisch Kompas bij de Mirena: Levonorgestrel gaat in kleine hoeveelheden over in de moedermelk. Wegens de beperkte ervaring bij voorkeur niet toepassen tijdens lactatie.
    Ik weet natuurlijk niet in hoerverre dit er alleen "uit voorzichtigheid" staat of dat het echt een hard advies is, maar ik zoek zelf nog maar even verder dan de Mirena (ondanks dat 'ie me verder ideaal lijkt)

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier geen productieproblemen na plaatsing van de mirena. Heb hem na een week of 12-14 na de bevalling laten plaatsen om zo de eerste regeltijd wel gehad te hebben.

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    bedankt voor jullie reacties...
    het kan dus wel maar hoeft niet... misschien is het idd verstandig om dan nog ff wat langer te wachten met plaatsen dan 6 weken na de bevalling.. misschien dat ik het dan laat doen als ik weer moet werken. Wil het liefst minimaal 6 mnd bv geven, maar als ik weer moet werken wil ik ook niet dat het te veel van mijn tijd inneemt. Dan kan ik altijd kijken of het bij mij invloed heeft op de productie of niet..

@margreet78: heb jij intussen al iets gevonden waarvan je denkt dat het beter is?

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb inmiddels ook al van verschillende bronnen gehoord dat het niet duidelijk is of het schadelijk voor het kind is bij borstvoeding... Het is dus een risico. Ik laat mijn kind liever niet als proefkonijn fungeren!

8. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Nee, ik ben er nog niet echt uit, maar durf de Mirena toch niet zo goed aan. Nu las ik nog wel wat over de Cerazette (minipil), volgens het farmaceutisch kompas kan dat wel samen met BV Gaat in kleine hoeveelheden over in de moedermelk. Het heeft geen invloed op de samenstelling van de melk en de hoeveelheid. Gegevens over gebruik gedurende 7 maanden leverden geen aanwijzingen op voor een risico voor het zogende kind., maar in een BV-boek dat ik laatst gekocht heb wordt het toch weer afgeraden. Dus dat moet ik toch nog maar eens goed na gaan vragen. En op "natuurlijke methoden" durf ik gezien mijn zeer onregelmatige cyclus niet te vertrouwen, condooms zijn hier ook niet zo'n succes dus dat wordt een half jaar geheel-onthouding :) (geintje... ik zoek nog even verder)

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb bijna 6 jaar geleden mijn eerste kind gekregen en toen ook de mirena laten plaatsen. Inmiddels heb ik drie kids en drie keer de mirena laten plaatsen. Mijn productie is er niet op achter uit gegaan. De ha en de gyn vonden de mirena een goede oplossing voor ac bij bv.

10. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    :) :) :)
    Ja, ik heb ook weleens iets gehoord over die minipil, maar die moet je echt elke dag op precies hetzelfde tijdstip nemen anders is hij al niet meer veilig... en ik ben zo iemand die er vaak te laat achter komt dat ik nog een pil moest nemen :rolleyes: . Als je dan nog speling hebt van 12 uur is het niet zo erg maar anders ben ik bang dat ik straks weer met een bolle buik loop :) Wij zijn ook beide keren in de 1e en 2e ronde zwanger geworden dus tja.... dan wil ik ook geen risico's nemen...
    Lastig hoor!

@cossy: Waar heb je dit gehoord? Dat klinkt idd ook niet echt positief als dit waar blijkt te zijn..

@Nynke: Jij hebt er dus niks van gemerkt.. En mag ik vragen hoe lang na de bevalling jij hem hebt laten plaatsen?

11. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hier ook mirena en BV geef ik nog steeds. Hij is geplaatst 9 weken na de bevalling. En geen last gehad met de voeding!

12. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ongeveer 6 weken na mijn bevalling heb ik de mirena laten plaatsen en ik heb Marin een jaar borstvoeding gegeven zonder een productiedip.
    Mijn huisarts was van alle anticonceptie middelen het meest positief over de mirena.

Kus Senna

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Sorry voor mijn late reactie. Ik heb de mirena steeds na 6 weken al laten plaatsen en idd nooit geen last met de productie gehad.

14. Niet meer actief

men mag enkel een koperspiraal plaatsen als spiraal tijdens de bv.

een mirena daar zitten hormonen in net zoals de mini-pil.
    (zoals iemand al neerschreef liever geen proefkonijn te spelen).

Als je hormoonloos wilt dan is het condoom de enigste oplossing tijdens de bv-periode.

Zelf heb ik 13 maanden en 10 dagen het kunnen geven maar moeten stoppen omdat mijn lijf gewoon op was.

15. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik laat as aandag de mirnea zetten..volgends huisarts is dit en de minipil de beste ac tijdens de bv!

Deel Deze Pagina