Traag werkende schildklier en instellen op thyrax

Discussie in 'De lounge' gestart door IkTara, 27 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IkTara

IkTara Actief lid

13 mei 2011
    190
    63
    28
    wie heeft ook een traag werkende schildklier en is bezig met thyrax? Bij de huisarts of internist?

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ben vóór mijn zwangerschap behandeld door de ha, en tijdens de zwangerschap door de internist.

Duurde 2-3mnd voordat we de juiste dosis hadden

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik had eerst Thyrax en nu Euthyrox. Ik zit bij een internist.

4. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Ik slik thyrax. Het heeft bij mij een jaar geduurd voordat ik de juiste dosis had. Ik zat eerst bij mn internist, dat was net na de operatie. Half jaar daarna ben Ik overgegaan naar mn huisarts.

5. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    Ik neem levothyroxine, maar dat doet hetzelfde. Onder behandeling bij een internist. Wat wil je weten?

6. IkTara

IkTara Actief lid

13 mei 2011
    190
    63
    28
    Lastig wat ik graag wil weten. Ik loop al zo’n 7 jaar te leuren bij de huisarts dat ik zo moe ben. Steeds is ook schildklier meegenomen omdat ik daar na de middelste kindje ook last van had. Nooit is daar wat uitgekomen maar wel vit D tekort waar ik dan tabletjes via kruidvat voor slikte.
    In januari werd mijn cuclua vreemd. Huisarts zei vervroegd in overgang. Ik las zelf iets over Vit D en cyclus problemen dus gevraagd voor bloedonderzoek. Ook schildklier en hormonen getest. Nu kreeg ik te horen dat de schildklier te traag was. Vit d te laag. En hormonen goed. Maar ze sei er ook bij dat ze vond dat als ze terug keek in mijn geschiedenis dat de schildklier altijd wel wat laag/op grens is geweest. Nu slik ik een tijdje thyrax. Ik denk een week of 4 / 5. Maar eigenlijk voel ik me alleen maar slechter. Moe zijn blijft en overal,vreemde pijntjes in bijv gewrichten. Ik heb nu doorverwijzing naar internist. Maar kan pas over een dikke maand terecht.
    Wat voor klachten hadden jullie en waardoor merk je dat de thyrax helpt?

7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.687
    3.128
    113
    Vrouw
    Brabant
    Helemaal geen klachten. Het is gevonden in Gent tijdens de voorloop van icsi. Nu onder behandeling van een internist/endocrinoloog.

Ik begon met 50 mg levothyroxide, na 6 weken was het 0.4 waarde. De laagste die er mag zijn en dus dachten we het onder controle te hebben maar helaas. Nu al 2x opgehoogd omdat mijn schildklier weer te traag is. 75 mg nu.

Ik ben wel altijd moe, maar dat heb ik heel erg lang dus geen idee of ik dat echt kan aangeven als symptoom van mijn waardes.

8. IkTara

IkTara Actief lid

13 mei 2011
    190
    63
    28
    En doen jullie daarnaast nog iets anders? Bijvoorbeeld glutenvrij eten? Of?

Deel Deze Pagina