Hoi allemaal. Omdat Erik zoveel bij mij wil zijn hebben we besloten om een draagdoek te kopen. We hebben wel al een babybjorn buikdrager maar dan moet ie de hele dag in een zittende houding doorbrengen. Lijkt me niet ideaal. Nu had mijn moeder aangeboden om er een te kopen ( van ons eigen geld, niet dat jullie denken dat we een gegeven paard in de bek kijken ) Maar we vinden het niet echt ideaal... Het is een premaxx. Gekocht bij Prenatal. Maar dat ding is enorm warm en de zijkant vinden we ook niet echt fijn omdat dat telkens over het hoofdje van Erik valt. Zelf vind Erik het ook maar niks. Misschien komt het omdat ik heel klein ben dat het niet goed past ? Maar goed, wat voor draagdoek raden jullie me aan? (of misschien ervaring met de premaxx en weet hoe ik het beter kan gebruiken ) Ben benieuwd! Groetjes Kiowa
Mss de tricot slen eens proberen, zie dat je kindje nog maar een week is. Die is echt ideaal voor zo'n kleintjes. http://www.babylonia.be/
Ik heb ook de tricot slen. Overgekocht van iemand van dit forum. Die is heel fijn. Je kindje kan er vanaf dag 1 tot 1,5 jaar in. En het is een dunne doek.
ik zou als ik jou was met je zoontje naar een babyspeciaal zaak gaan.dan kan je ze daar uitproberen met je kindje erin.mijn jongste zoontje vondt zo'n draagdoek namelijk ook niet lekker,en het is zonde als je 1 koopt en hij vindt niet lekker liggen.die draagdoeken zijn best prijzig. suc6 ermee
Ik heb de combi cotti.. ook een erg fijne draagdoek. Ik draag Tim er nu nog in en hij is 7 maanden en 8 kilo.
Ik heb een babycudle... Daar kunnen ze al fan af dag 1 in... Belangrijk is dat je je kindje NIET te warm kleed, en ook de doek NIET onder je jas draagt. Je kindje kan in het principe in zo een doek het zelfde aan als wat jij aan heb.
Kijk eens op www.voedingskleding.nl. Je kunt deze vrouw ook mailen. Zij heeft veel ervaring met draagdoeken. Melanie
ik heb de mijne van www.draagdoek.nl erg fijne stof niet te dik en qua kosten voor de uni kleur leuker te betalen als de tricoti slen.(het systeem wat knopen betreft is precies het zelfde)
bedankt voor de reacties allemaal ! Ben zelf ook beetje aan het rondsnuffelen gegaan en mij lijkt de volgende draagdoek erg handig. de SlingEZee te vinden op www.naturalbeginnings.nl lijkt me makkelijk aan en uit te doen en je hebt ze in verschillende maten dus ideaal voor een klein vrouwke als ik iemand ervaring met deze draagdoek?
Ik heb geen ervaring met deze draagdoek, maar heb deze week iemand op m'n werk gezien die deze doek had. En het kindje leek er iig erg comfortabel in te zitten.
ik gebruik de premaxx en die bevalt prima. heb je de band waar die over je schouder gaat al gedraaid? dan gaat de zak nl openstaan en valt hij niet over het hoofdje (staat ook in de handleiding)
ja, die had ik al gedraaid. denk dat het komt omdat ik zo klein ben. staat ook in de handleiding dat je de doek hoog moet dragen. maar hij staat al op zijn kleinst en dan nog komt ie bij mij op mijn middel. als de kleine er dan in ligt dan hangt ie nog lager Dus denk dat de premaxx gewoon niet is gemaakt voor hele klein mensen