Ja, dat is ook wel een goeie.. heb nu niet het meest uitgebreide pakket (geen orthodontie etc) maar betaal ook 'maar' 124,50.. Als mijn zoontje straks een jaar of 10 is misschien eens overstappen naar eentje met orthodontie
Ik heb zilverenkruis aanvullend met 2 sterren en krijg best veel vergoed. Ik betaal 113 euro per maand
Bij de fbto betaal je je basisverzekering en kun je daarnaast modules aanzetten. Je betaald zo alleen voor wat je nodig hebt. Voor de module "gezinsplanning" betaal ik 10,35 extra. Maar dat heb je er dus zo uit. Alleen al het borstvoedingsbegeleidingspakket (echt een aanrader!!!) is al 450,- waard. En dan de vergoeding voor de eigen bijdrage kraamhulp. Dus ik ben zeer tevreden met deze verzekering. Voorheen werd zelf een pretecho tot 100,- vergoed. Helaas is dat dit jaar uit het pakket.
Ik bij menzis. Ook alles vergoed. Let idd op je eigen bijdrage kraamzorg.. Liep in de honderden euro's en kreeg nu alles vergoed!!
Ik had gelukkig bij de eerste zwangerschap ook een vergoeding voor eigen bijdrage kraam. Vind het toch wel heel erg dat dat niet in het basispakket zit voor de mensen die het gewoonweg niet kunnen betalen want het wordt je wel verplicht in NL, dat is toch krom? Verplicht maar toch betalen?
Ik ben van plan om voor volgend jaar ook naar fbto over te stappen. Heeft mijn zus ook gedaan afgelopen jaar en dat pakt echt gunstig uit voor niet al teveel premie.
Ik heb nu vgz- best. Hier wordt alles volledig vergoed voor bevallen en eigen risico kraamzorg. Ook kun je voor een bepaald bedrag een cursus doen ( weet zo het bedrag even niet). Lactatiedeskundige en huur is ook een bepaald bedrag. Staat volgens mij wel op hun site.
Ik ben aanvullend verzekerd bij Delta Lloyd en betaal 103,- per maand ongeveer. Zit zo goed als alles in: niet-medische ziekenhuisbevalling, volledige kraamzorg, lactatiekundige, cursus etc. Ons kindje komt half januari, maar als het qua kosten niet veel gaat schelen blijf ik dus mooi bij huidige zorgverzekeraar.
Vanmiddag gebeld door de cz en toen vertelde ze dat ik per november nog zou kunnen overstappen van jongeren naar gezin en heb dan wel het meeste uitgebreide pakket die ik per januari weer kan veranderen. (25 december uitgerekend). Ze zei dat ik daarna een minder uitgebreid gezins pakket kan kiezen maar dat kan ik nergens vinden. Ik zit nu in twijfel of ik het wel moet doen want stel dat ik pas in januari beval. Heb ik voor niks betaald. Wat zal wijsheid zijn?