hoi allemaal we hebben in augustus een huis gekocht en er zit een standaard keuken in. we hebben al veel geld moeten steken in de renovatie en op zich is de keuken niet lelijk alleen erg simpel. nu heb ik laatst ergens in een folder van die leuke keukenkastjes folie of behang gezien met barok motief in leuke kleurtinten. nu lijkt me dit erg leuk maar heb al flink lopen google en kan er niks meer van vinden. schilderen ben ik niet z'n kei in en ben ook niet echt een kreatief iemand dus houdt het liever bij plakken en klaar haha. weet iemand wat ikbedoel en waar je het kunt krijgen? we kunnen ook gewoon nieuwe keukenkastjes bestellen maar dit lijkt me erg prijzig of zou dat meevallen? iemand nog andere simpele tips of iedeen. heel ons huis in in warme en natuurlijke tinten en de keuken mag van mijn wel wat fleller. zat zelf te denken aan een felle kleur groen ofzo (witte tegels hebben we er al op zitten) boven de tegels en dan in barok stijl de keukenkastjes maken in ook de kleur wit/groen alvast bedankt
die folie die jij bedoelt hebben ze bij de grotere bouwmarkten kijk ook eens op de site van ikea, die hebben ook losse kastdeurtjes te koop, misschien is dat een oplossing. keukens zijn meestal standaard maten. je kunt ze ook verven, maar ik vind persoonlijk dat dat niet zo ideaal is. je hebt er zo krasjes opzitten. groetjes, Miranda
Die folie is handig maar je moet er voor oppassen dat het er te geknutseld uitziet. Vaak zie je dat het er op geplakt is en dat vind ik niet mooi. Mocht de keuken zoals ie nu is niet vreselijk zijn zou ik het zo laten en ondertussen sparen. Maar jullie weten natuurlijk beter
Ik heb dat in mijn oude huis ook gedaan, het vergt wat accuratesse maar als je het een beetje kan dan is het supermooi. Paar nieuwe handgreepjes erop en klaar. De folie kun je gewoon bij de gamma/praxis etc. kopen.
Dat hebben wij ook gedaan. Tegels zijn grijs. Muren hebben we fel groen geschilderd. Nieuwe greepjes op de kasten en met plakfolie heb ik 1 baan getrokken. Zit er een stuk moderner uit dan alles in het wit. Folie koop je idd gewoon bij de bouwmarkt.
ik heb zelf ook onze keuken gepimpt.. heb de keukenkastjes rood geverfd en dan de bloemen stickers van ikea erop de zwarte en dan nog andere handvaten erop en klaar is kees haha.. is wel mooi geworden vind ik! Groetjes
thanks dames voor de tips. ga van de week op me gemak even de bouwmarkten af en misschien vandaag nog wel want als het goed is is het open . ik heb het idee al helemaal in me hoofd zitten haha en denk wel dat het mooi gaat worden en ja als het etgen valt is het er natuurlijk zo weer af of valt dat tegen? we hebben al 6 spotjes in het plafon laten zetten en het houte plafon wat er zat is nu weg en is gewoon strak gestuct. weet iemand wat de folie ongeveer kost. heb 8 standaard keukenkastjes gr sandra
Ook leuk is een mooi behang uitzoeken en erop plakken...Daarna transparante (hoogglans) lak eroverheen en je hebt de origineelste keukenkastjes die er bestaan
Wij hebben nieuwe deurtjes besteld bij de praxis. Was ook niet zo duur. Wij hadden een groene keuken echt verschrikkelijk! Nu gewoon mooi straks creme met zwart blad.
ik heb zelf een vierkantje van traanplaat folie, en aan de onderkant bij de kastjes (bij die zwarte rand eronder zeg maar bij de vloer, heb ik kleine spiegeltjes geplakt.. en allemaal chrome handvaten erop gedaan.. misschien ook een idee voor jou
ik zit in huurhuis maar heb mijn keukenkastjes hoogglans antraciet met zilveren handvaten de keuken is VEEEEEL meer waard! Heb tevens meteen de koelkast in dezelfde kleur gedaan!
Graag gedaan Je kunt ook in baantjes werken. Keukendeurtje in een bijpassende kleur verfen en daarna stroken behang eroverheen, zodat je de kleur eronder nog goed kunt zien. Of in golven knippen, of als je erg creatief bent, mooie sjablonen en in het midden van het deurtje plakken. Hmm, ik sla door geloof ik, maar je kunt zoveel met een stukje behang. Is geen eigen idee hoor, ik had een keer gezien dat iemand op deze manier een kast met paneeldeuren (voor op een kinderkamer) oppimpte. Ze beplakte de panelen met behang, de rest van de kast had ze geverft en het geheel was zo ontzettend gaag geworden, dat ik dit idee goed heb opgeslagen En je kunt het behang inderdaad gewoon opplakken met behanglijm. Goed de zijkantjes aflakken met de lak, zodat het goed luchtdicht is en je geen ezelsoren krijgt op den duur...
Idd loetje, met behang kan je een heleboel. Ik heb een open boekenkast die ik aan de achterkant van binnen heb behangen. Zelfde behang als op de muren in de woonkamer. Behang rules!