beste hond voor een gezin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Caruli, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    :) ik hou dus helemaal niet van honden, maar was wel benieuwd naar de test...

uitslag: van de 412 komen er 0 overeen met jouw selectie

hier geen hond dus

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Elke hondenras kan een lieve gezinshond zijn. Het heeft allemaal te maken met fokker(niet doorgefokt bijv.),opvoeding van de hond en je gezin! naar de hond toe. conseqent zijn en wat is je ervaring met honden..sommige rassen zijn iets moeilijker als je nog geen honden gewend ben.

een hond is en blijft een hond, hoe lief en slim ook hij/zij zal nooit 100 % mens worden en snappen dus ook niet alles wat we zeggen en voor hun veel belangrijker intonatie en lichaamshoudingen van ons mensen en dat schijnen veel mensen te vergeten.

Kijk dus inderdaad goed wat voor hond bij jullie past, wil je buiten de loopjes naar school en 1 a 2 extra rondjes niet meer lopen, neem dan geen jachthond of een grotere hond die moeten (veel) meer lopen, wil je een langharige hond (bostelen evt. naar trimmer) of een kortharige (die overigens ook verharen hoor!), wil je hem/haar meenemen op visite ( dan kan een grote hond lastig meenemen zijn), enz. enz.

Denk er goed over na, laat je evt. voorlichten door bijv. een dierenarts over verschillende hondenrassen of ga eens naar een cursus in de buurt en praat met de cursus leiding.

als dit je allemaal niet afschrikt en ook niet dat een puppy de eerste tijd er na elk slaapje uitmoet om te plassen en vaak kleine stukjes loopt , veel conseqentie verwacht en duidelijkheid en natuurlijk heeeeel veeel liefde :) . Nog helemaal het idee van ik wil een hond?

Ja,. super doen dan, het zijn de beste maatjes die je je kan voorstellen.. Wij hebben een kruising friese stabij/duitse staande, ik ga niet zeggen dat is de beste gezinshond, die bestaat niet namelijk. maar onze schat is wel de liefste die er is.. haha. samen met de katen speelt ze , is helemaal gek van kleine kinderen en super slim. Ze is ook ondeugend, aan het ontpuberen nu ;) , dus vooral uitproberen wat ze kan. Ze is ook verschrikkelijk blij als je thuis komt of als ze het strand/bos ruikt, waaks als ik ziek ben.. ze is de beste... :) :)

dus laat je voorlichten en ga niet af op alleen labrador of golden, is dat toch wat het beste bij je past prima, maar eerst kijken wat bij jullie past.
    Die testen op internet geven wel een goede indicatie, als je ze maar blanco maakt dus niet met een bepaald ras in je achterhoofd.
    Succes ermee.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    thanks meiden
    zie veel hondenrassen voorbij komen :D
    en idd ik wil niet gaan kijken voor dat ik meer info enzo heb
    want ken mezelf
    kijken is dan idd kopen :)

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Een witte Herder is ook zacht van karakter, ik vind ze zelf erg mooi.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Wij hebben verschillende honden gehad en toch blijf ik terug komen op de siberische husky's of de japanse Aikito :D voor ons ideaal aangezien we van wandelen houden en de omgeving waar we gaan wonen allemaal maar uit bossen en weilanden bestaat :D

Kijk gewoon naar wat het beste bij jullie past want zoals al eerder gezegd is alle honden zijn leuk. En iedereen heeft zijn eigen voorkeur natuurlijk.

6. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Een bulldog is een stoere hond, dus een echte hond! ;)

7. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Heb de test ook gedaan,ook 0 van de 412..
    Helaas heb ik al 2 honden (arme beestjes ;) ) hahaha!

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Als je halve dagen werkt kan een hond daar best tegen.. ;)

9. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Ik heb een Jack Russel.... ik denk de meest slome Jack ter wereld.
    Hij kan hele dagen lang uit op de bank hangen, maar gelukkig heeft hij ook wel dat echte hyperactieve. Als we met de bal bezig zijn kan hij niet meer ophouden, ook niet als zijn tong op de straat hangt.

Ik ben wel blij dat we een kleine hond hebben. Ze eten niet zo veel, hebben minder beweging nodig als een grote hond, ook medische kosten zijn meestal lager dan bij een grote hond en ook eventueel een kennel voor de vakantie periode is goedkoper voor een kleine hond.
    Nu is onze hond nog nooit van zijn leven bij een kennel in de buurt geweest, omdat het zo'n lieverd en maar een klein hondje is, wil iedereen in de familie wel op het passen.

Mijn ouders hebben vroeger een grote hond gehad, en ik kan er geen kwaad woord over zeggen. Het was een schat en zij is wel 14 geworden!

Veel succes met zoeken en afwegen!

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij werken allebei hele dagen en onze hond slaapt (volgens ons) de hele dag. Ze heeft speelgoed bij haar liggen, maar dat ligt (net als haar dekentje) precies hetzelfde als 's morgens. 's Avonds en in het weekend is ze heel actief :) Alleen bloemen op het venstertablet is thuis niet aan te raden, want die smikkelt ze heerlijk op... :(

Als een van de twee een (halve) dag verlof heeft, dan slaapt de hond ook de hele tijd. Dan heeft ze geen zin om te spelen of wandelen...

't Is hoe ze het gewend zijn van pup.

11. Loveable123

Loveable123 Actief lid

6 nov 2008
    410
    0
    0
    Hier een Beagle, heerlijk lieve, aanhankelijke en vrolijke honden.
    (Alleen hebben ze hun oortjes voor de sier :))
    Bewust voor gekozen in verband met geplande gezinsuitbreiding en via een fokker dus met stamboom, dit laatste is best belangrijk als je meer over de achtergrond wilt weten en het karakter en ziektes.
    Veel succes met je zoektocht ;)

12. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier een hele lieve, eigenwijze, knappe Boerenfox terriër. met ook oren voor de sier, haha! oost-indisch doof af en toe. ;)

ze was van mijn opa, en ik heb haar vorig jaar geërfd (hadden we zo afgesproken). ze heeft zich super aangepast aan ons leven (toch anders dan bij opa), en is ook héél lief voor kinderen van vrienden van ons.
    sinds ik zwanger ben is ze echt een kleffe schoothond geworden, haha!

mega-lief beest, zou 'r niet willen missen. vriend heeft eigenlijk een hekel aan honden, maar is nr.1-fan van onze hond nu. schattig!

het kost veel tijd (en soms geld), maar ze is het zéker waard. wij krijgen er heel veel voor terug.

dit soort hond is voor ons ideaal; niet te klein en niet te groot, lief maar geen doetje, lief voor kids, kan goed alleen zijn en zichzelf vermaken, knap om te zien. :D en ze vindt het erg leuk om mee te gaan naar mijn paard ook.
    denk dat, mits je ze aandacht en voldoende beweging geeft, perfecte gezinshonden zijn!

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    hey hallo

Ik heb hier alles zitten lezen en ik kom tot de conclusie dat de meeste hier heel weinig van honden afweten.
    Elke hond kan met kinderen.
    Alleen is het probleem dat veel mensen het kind alleen laten met de hond.

Een hond bijt niet omdat hij het leuk vind het kind pijn te doen vaak gebeurd het uit een schrik reactie
    Dat komt vaak omdat de hond of ligt te slapen zeker als de hond in een diepe slaap ligt en je maakt hem wakker dan schrikt hij net als wij mensen.
    Uit die reactie maken wij een slaande beweging een hond kan dat niet dus bijt.

Als je een hond heb en er komt een kindje bij heb je als vader en moeder dat op het moment alleen maar aandacht voor het kind en de honden krijgen dan weinig aandacht.

Dat wekt jaloezie op bij de dieren geef je honden ook de aandacht en betrek ze erbij willen ze ruiken aan het kind laat het toe.
    likken ze aan de handen laat het toe dat alles heeft met herkening te maken van het kind.
    Als het kind gaat kruipen en de hond loopt los zorg dat de hond niet boven het kind gaat staan dit betekend voor de hond dat hij macht heeft over het kind dus dan de baas is een kind weet dit niet.
    het belangrijkste is betrek je honden erbij hou het niet weg van het kind.

Als je een hond aanschaft nadat je een kindje heb gekregen is het verstandiger om een pup te nemen ze groeien dan samen op.
    Het ras of soort maakt niet uit.
    Als je een oudere hond neemt kan dit problemen met zich meebrengen zeker in het begin een hond moet dan eerst wennen aan een nieuw thuis en als er dan ook nog een klein kindje rond loopt die geen huilende baby's gewend is kan anders reageren.

mijn vrouw zit hiet op het forum en verteld mij erover ik moest gewoon even mijn zegje vertellen
    groetjes en veel plezier en succes met jullie zwangerschap
    afz Léon

14. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Dat is waar, maar met veel van huis bedoel ik ook een fulltime baan! Want dan vind ik het sneu voor het beestje.

15. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    even van een paar dagen terug omhoog:

in belgie mag niet meer gecoupeerd worden. oren al heel lang niet meer en staarten vanaf afgelopen jaar al niet meer.

uiteindelijk zal er overal een coupeerverbod zijn.

ik heb een duitse staande hond en een epagneul breton en die zijn beide gecoupeerd aan de staart, de eerste hond uit frankrijk en de andere is van voor 2001 en toen mocht het hier in nederland nog.

gr laura

16. Aura

Aura Niet meer actief

Goh wist niet dat Martin Gaus ook op het forum te vinden was....haha geintje ;)

17. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    dat ze slaapt als jullie er zijn heeft puur met conditie te maken! die van mij zijn de hele dag in de weer en lopen dan ook dagelijks los en kunnen dan naar harte lust rennen. ze hebben dus ook een bere conditie.

het is gewoon zielig om de hond de hele dag alleen te laten. voor wie zijn plezier heb je an een hond? voor je eigen plezier of ook voor de hond? ik denk niet voor de hond want die ziet jullie alleen maar even 's avonds en verder niet.

persoonlijk zou ik dan dus niet voor een hond kiezen, ik vind dat dus zielig. ik werk 28 uur en dan meerendeel avonddiensten, tegen de tijd dat ik weg ga is mijn man thuis en heb ik dagdienst dan heb ik oppas zodat ze eigenlijk niet alleen zitten.

maar goed ieder zijn keuze.

gr laura

18. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    kijk eens op www.hondenforum.nl en stel daar je vraag.

gr laura

ps. ik kan mij bij nanni1996 aansluiten

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik sluit me volledig bij nanni aan.

In elk ras zitten "goede" en "slechte" honden. Een hond lijkt niet voor niets vaak op zijn baas.

20. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wij hebben een duitse herder van anderhalf, vorig jaar zijn we hem gaan halen toen hij 8 weken oud was.
    Gaat super samen met ons zoontje, die twee zijn echt gek op elkaar!
    Hij is heel lief, aanhankelijk (lijkt soms wel of ik honing aan mijn kont heb plakken ;) ), denkt soms echt dat ie nog een pup is en lekker op het schootje kan komen liggen :)
    Tevens is hij erg waaks, en soms wel een beetje te enthousiast als er mensen over de vloer komen, dan moet je hem echt een halt toeroepen.
    Al vanaf mijn geboorte heb ik dh's om me heen gehad, ik zou ze niet meer willen missen!

Deel Deze Pagina