beste hond voor een gezin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Caruli, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ben ook opgegroeid met duitse herders. Ik heb er 2 gekend (mijn ouders hebben er meer gehad) maar dat ging altijd super hoor!

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bedoel je een Akita? Ik ben opgegroeit met Akita's, en ik zou zelf nooooit een Akita nemen. Voor het gezin geweldig, maar voor vreemden moeilijke honden. Ik vind het moeilijke honden met een flinke gebruiksaanwijzing.

3. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Volgens mij weet iedereen dit hier donders goed en laten ze hun kind echt niet alleen met hun hond.

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik wil graag OOIT als de kindjes het huis uit zijn (dus duurt nog heeeel lang) een berner sennen. Maar die lijkt me voor MET kids ook perfect, goedaardig karakter hebben ze. Ze zijn alleen wel enorm, dus je moet er wel plek voor hebben ;)

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    idd een hond nooit alleen laten bij een kind ook al vertrouw je hem voor 100% ;)

6. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik heb zelf een franse bulldog en mijn ouders hebben een staffodshire bull terrier.
    2 super rassen voor kinderen!

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Bij het willen aanschaffen van een hond zou ik ten eerste kijken wat voor soort hond het beste bij jullie gezin past want ikzelf ben van mening dat welke hond je ook aanschaft het grootste gedeelte van hoe hij wordt aan jezelf ligt, oftwel aan de manier van hoe je je hond opvoed. Er is geen enkele hondensoort waarvan je kunt zeggen dat zijn rot honden voor kinderen of 1 soort waarvan je kunt zeggen die moet je kopen die kunnen het beste met kinderen omgaan, wij hebben vroeger heel veel verschillende rassen gehad (kennel) en alle honden (1tje uitgezonder, maar die was niet bij ons opgegroeid) konden stuk voor stuk goed met kinderen, de een wat beter dan de ander, maar dat had ook weer te maken met leeftijd van de kinderen zelf.

succes bij de aanschaf meid

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Mijn schoonzusje heeft een cavalier king charles spaniel. Dat zijn handzame en heel lieve hondjes. Ze worden alleen een beetje overfokt dus wel uitkijken met de aanschaf. Ze worden gefokt met een heel klein koppie, is genetisch bewerkt, maar die hondjes hebben daar heel erg veel last van omdat de hersentjes eigenlijkte weinig ruimte hebben, dus daar zou ik wel op letten, bij een goede fokker kopen!

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ok, we zijn dan een hele dag werken, maar onze hond komt niets te kort! Ze krijgt 2x per dag brokjes, vers drinkwater, wordt elke middag uitgelaten en kan 's avonds naar hartelust buiten spelen. En normaal gezien krijgt ze elke avond haar wandeling.

Dat ze geen goede conditie heeft, daar zou ik niet zo snel in oordelen. Ze is ondertussen 10 maanden en kan zonder problemen 10 km wandelen aan. Ze slaapt dan ook niet meer dan anders, want ze is hyperactief! Ze weet gewoon dat ze overdag alleen is en 's avonds kan ze fijn spelen met ons.

Ik vind het nl. zieliger dat als je echt een hond wil, dat je die gewoon buiten in een hok steekt en er verder niet naar om kijkt! Dat ze er 's nachts of overdag als niemand thuis is inzitten, daar heb ik alle begrip voor.

We hebben goed nagedacht over onze keuze en zijn heel blij dat we die gemaakt hebben!

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Ik ben het toch wel een beetje met Laura eens hoor, jij vindt dan wel dat ze niets te kort komt omdat ze 2x per dag brokjes krijgt en vers drinkwater maar als ik het zo zie is de hond overdag voornamelijk alleen dat terwijl honden nou eenmaal gezelschapsdieren zijn en liefde en aandacht nodig hebben, en niet alleen maar savonds of tijdens de avondwandeling.

Zelf ben ik van mening dat als je beide werkt je gewoon geen hond zou moeten aanschaffen omdat de hond doorgaans gewoon alleen zit en toch die aandacht mist die ze gewoon nodig hebben.

Jij vindt het zieliger dat als je een hond wilt je die hond gewoon buiten in een hok steekt en er verder niet naar om kijkt, maar aan de andere kant is dat bij jullie precies hetzelfde enkel met dat verschil dat er savonds als jullie thuis zijn wel naar om wordt gekeken, dus kort gezegd is het voor jullie hond half zo zielig. want daar wordt verder ook niet tot weinig naar omgekeken op de dag. veel mensen vinden het al goed genoeg dat ze een hond onderdag en water en voer geven en af en toe uitlaten, ik vindt het pas goed als de hond niet de hele dag opgesloten zit of alleen zit, als wij beide zouden werken had ikzelf ook nooit een hond aangeschaft omdat ik niet alleen maar naar ons eigen plezier daarin kijk maar ook dat het voor de hond leuk moet zijn en ik kan me gewoon niet voorstellen dat een hond het zo leuk vindt de hele ochtend en middag alleen te zijn met zijn brokjes en water maar goed dat is zoals wel vaker verschil van mening en gevoel. om terug te komen op de vraag blijf ik zeggen dat het niet zo heel veel uitmaakt maar dat je gewoon veel aandacht zeker in het begin moet hebben voor de hond om te zorgen dat ze goed overweg zal kunnen met de kleine en dat kan niet als je zoals jij de hele dag wegbent in het begin hebben ze gewoonweg echt heel veel begeleiding en zorg nodig als ze in een gezin komen met kleine kinderen.

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja wij werken ook allebei maar voor de honden onregelmatig ze zitten hier per dag 2 a 3 uur maximaal alleen.... en dan zijn dat nog maar 3 dagen... en in de toekomst zal dat als onze baby is geboren nog minder zijn....
    dus je kan wel allebei werken en een hond hoor

wij hebben er 3 en ik vind dat je alle aandacht voor je hond moet kunnen hebben, alle leifde moet kunnen geven en hem niet even voor de avonduurtjes voor je eigen plezier moet nemen... want dan ben je dus egoistisch bezig en kun je beter een andere hobby (zo zie ik dat dan) gaan zoeken...
    mijn honden zie ik echt als gezinslidjes en zijn misschien een beetje te verwend hier... maar liever zo dan dat ik een uurtje per dag tijd voor ze heb... dan kun je der beter niet aan beginnen want in begin is het leuk maar na een tijdje is de nieuwheid der vanaf en beland zo'n dier of in het asiel of krijgt niet de aandacht die hij verdiend en nodig heeft...

12. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    ja maar 3 dagen en dan 3 uurtjes is anders dan de hele week en dan ook nog de hele dag alleen.

een hond heeft gewoon veel aandacht nodig.

ik vind een hond ook een gezinslid. je kinderen laat je ook niet de hele dag alleen omdat jij moet werken.
    tja je kindje kan naar de opvang, daar is dan wel de hele dag iemand aanwezig.

gr laura

13. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij hebben een Franse bulldog. Een schatje, genaamd Harry.

Wij hadden naast Harry een amerikaanse bulldog. Helaas hebben wij deze in moeten laten slapen wegens schouderproblemen. Dit was wel een hond met stamboom.

onze amerikaan was helemaal dol op fenna. Ze was altijd bij fenna in de buurt, en fenna kon alles bij haar doen.

Harry kan het prima vinden met fenna, maar niet zoals onze amerikaanse bulldog.

Overigens wilden wij nooit een kleine hond, maar ik kan je niet vertellen hoe fijn ik het af en toe vind, nu wij geen grote hond meer hebben. En een voordeel vind ik zelf dat Fenna groter is dan de hond. Geeft me toch een fijn gevoel

14. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik ben zelf helemaal weg van de Bullmastiff. Ze zien er een beetje indrukwekkend uit, maar het zijn echt heerlijke goedzakken. Kunnen veel hebben van kinderen en andere dieren. Stellen geen hoge eisen aan verzorging, je hoeft niet dagelijks te borstelen of kilometers te lopen. En ze hebben (over het algemeen) echt een geweldig karakter. Trouw, braaf en érg relaxed. Als je een goede fokker zoekt heb ik wel een adres voor je!

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier een border collie. Een ontzettend lieve hond, maar wel een ras waar je druk mee bent. Boniman gaat 3 keer in de week met haar schapendrijven bij onze eigen schapen (speciaal voor hond gekocht) en dagelijks frisbeeën of gooien met de bal, naast de uitlaatrondjes van 's ochtends, tussen de middag, voor het avondeten en 's avonds laat.

Maar sluit me aan bij wat eerder is gezegd:

kies een hond uit die bij jouw gezin past en bij de tijd die je eraan wilt spenderen
    daarnaast: volg een puppycursus (vervolg zou ik zelfs ook aanraden)
    en jij bepaalt mede zelf hoe de hond omgaat met je kindje.

Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest! Succes met je keuze.

16. Aura

Aura Niet meer actief

Ik heb 2 labjes...en werk 2 a 3 dagen in de week (waarvan meestal 1 zaterdag) dan is mijn man thuis maar gemiddeld zitten ze hier ook 1 a 2 volle werkdagen alleen....en dat gaat prima. Mischien vinden ze het niet helemaal geweldig als wij er een dag niet zijn. Maar weet zeker dat ze niets te kort komen en dat ze veel aan elkaar hebben op zo'n dag. En hele lange wandelingen maken wij ook niet... Paar maanden terug nog geprobeerd op het strand maar dat ging echt niet. Dus we proberen ze zoveel mogelijk geestelijk bezig te houden en veel spelletjes met ze te doen. Ze worden wel gewoon 3x per dag uitgelaten maar geen lange rondjes omdat ze dat gewoon niet kunnen.
    Heb onze Auk van een broodfokker en heeft een vernauwing in haar ruggenwervels en toen had ik me voorgenomen om het de volgende keer echt goed te doen, kwam Floor op ons pad, een mishandeld hondje van toen nog 7 maanden die artrose heeft. Dus hoe graag wij ook uren in het bos willen slenteren...daar doen wij onze doggies geen plezier mee.

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    tja maar ik wil mijn kindje ook niet naar de opvang hoor :oops: ben een giga zeikerd... wij kunnen het onderling zo regelen dat de een laat draait vanaf 16 uur en de ander vroeg bijv tot 14 uur dus wisseling van de wacht en dan werk ik maar 3 dagen en mijn man 4 om 5

18. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Je kunt natuurlijk ook een vuilnisbakkie nemen :D .
    Ze zijn over het algemeen sterk en weinig ziek.

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ook een aanrader: www.labradorforum.nl

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Mijn ouders hebben een bruine labrador, echt een SUPERSCHAT! Onwijs lief met mijn kinderen. We laten ze natuurlijk nooit alleen met Famke (zo heet ze ;) ), maar volgens mij weet dat dier niet eens wat dreigen/bijten is, zo ontzettend lief.

Mijn moeder is zeer consequent, waardoor Famke erg goed luisterd. Het zijn onwijs leuke honden om cursussen oid mee te doen, omdat ze erg graag en snel leren. Maar ook zonder cursus zijn deze honden zeer goed te trainen en op te voeden....Maar wel heel consequent zijn, maar is dat niet met alle dieren zo? Ze laten haar een paar keer per dag plassen/poepen, dus kort rondje en 1x per dag gaat mijn moeder een hele grote ronde van ongeveer een uur. Dan mag ze ook zwemmen, hetgeen waar ze verzot op is. Ze is ook meegeweest met de jacht (mijn vader jaagt), maar daarvoor is haar passie te groot en is mijn vader veeel te inconsequent, ze luisterd niet goed genoeg naar hem en gaat achter het wild aanjagen...Ze kan heel druk zijn, maar binnen een oogwenk ook weer heel kalm. Echt een heel veelzijdige, lieve gezinshond..

Deel Deze Pagina