Huis/spouwmuur isoleren

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailey07, 30 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hoi!

Hier was laatst een topic over besparen in je huis qua kosten en daarin stond ook een item over isolatie. Een lid was daar werkzaam in en mocht benaderd worden voor informatie, maar ik ben kwijt wie dat was haha.

Dan gelijk de vraag; wie heeft dit gedaan en wat voor verschil heb je gemerkt? En wat zijn de kosten van zoiets?

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben het laten doen in onze 2 onder 1 kap woning. Kostte 1200 euro ongeveer via Nuon (we waren daar geen klant). Wij voelden letterlijk de wind in onze nek als we 's avonds op de bank zaten. Nu is het lekker comfortabel en is ook de gasrekening flink gezakt. Samen met alle andere getroffen maatregelen, hebben we dit bedrag al in 3 jaar terug verdiend. Echt de moeite waard.

Laat je goed informeren over de te gebruiken materialen. Onze buren hebben van die korrels. Die kwamen er dus uit zetten tijdens onze verbouwing op wat plekjes. Wij kozen voor een soort wol zodat we met het plaatsen van de nieuwe kozijnen ook geen probleem hadden met de korrels die er dan weer zo uit liepen. En dat werkte inderdaad, nauwelijks verlies gehad.

3. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hier ook 2 onder 1 kap, en ik vermoed dat we er nog wat op verbeteren met name qua stookkosten. Maar zie even door de boven het bos niet meer ;).

Wij willen eigenlijk ook graag zonnepanelen en ik dacht te hebben begrepen als je 2 energie besparende ingrepen doet je subsidie kunt krijgen. Iemand daar ervaring mee?

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Onze buurman heeft de korrels gekozen, wij glaswol. Er is wat discussie, ook tussen de bedrijven zelf, wat er nu beter is. Glaswol scoort op alle punten het beste.Er wordt echter beweerd dat korrels beter zijn, omdat glaswol uit zou zakken. Maar dat klopt niet, MITS je een bedrijf hebt die het onder de juiste druk (vol genoeg) inspuit. Er zijn meerdere bedrijven die op de juiste grens inspuiten, Pluimers zat er wat boven, daarom hebben we hen gekozen voor de zekerheid. Goede service, zal niet de goedkoopste zijn maar dat vindt ik minder belangrijk op een punt als dit.
    Als je nog kozijnen wilt vervangen doe dit dan eerst.

Steenwol is alleen goed voor geluidsisolatie, doet heel erg weinig op temperatuur.

5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Kostentechnisch is kozijnen niet te doen nu nog naar ons idee. Misschien schat ik het te hoog in hoor. Maar dat is toch een flinke hap.

6. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Dat was ik haha! Nu nog wat vroeg, zal later even reageren! :)

7. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    @Niicci jaaaa haha gevonden! Mag ook prive hoor!

8. Deedee2

Deedee2 Lid

28 apr 2017
    65
    4
    8
    Vrouw
    Aha ik lees even mee.
    Wij willen ook onze muren isoleren, maar zijn toch wel bang voor nadelige effecten.
    Wij hebben een souterain en ik ben bang dat als we de muur isoleren dat het vocht gaat doorslaan naar binnen.
    We hebben hier wel eens wat geluidsoverlast, wordt dat minder als je je muur isoleerd? Of kan dat erger worden? Of hangt dat af van het materiaal waarmee je isoleerd?

9. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Wij hebben 2 jaar geleden zonnepanelen op het dak gekregen en vorig jaar vloer en spaumuur isolatie. Kregen 800 euri's terug van essent. Kunnen nu in maandlasten omlaag.

10. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Zal jullie beide via pb even antwoorden.

Wat betreft de subsidie, ga er vanuit dat het niet meer te krijgen is.
    Op dit moment is er meer aangevraagd dan beschikbaar is gesteld.
    Nog lang niet alles is toegekent, maar ik verwacht dat nieuwe aanvragen geen kans meer maken.

Aanvragen kan altijd nog natuurlijk, niet geschoten is altijd mis.

Maar het gaat in dit geval inderdaad om 2 maatregelen, bijv als je een spouw en vloer of bodem (voorbeeldje hoor haha) laat isoleren.

11. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Pb verzonden :)

12. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Pb verzonden :)

13. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Als parels met de juiste verlijming worden aangebracht zou dat niet moeten kunnen.
    Maar het gebeurd vaak dat, vooral bij bedrijven die geen certificering hebben er te weinig parels worden ingeblazen met te weinig of zelfs geen verlijming.
    Bij beide producten is het gewoon van belang dat het goed wordt aangebracht, dan zullen er geen problemen ontstaan. :)

Er zijn wel spouwborstels geplaatst neem ik aan toch? Gezien de buren een ander product hebben wel fijn als dat gedaan is

14. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Klopt hoor, als wol goed aangebracht wordt zal dit geen problemen opleveren.
    Veel mensen zijn alleen angstig doordat er vroeger bedrijven waren die het "er maar bij deden" en het dus niet goed werd ingeblazen (verkeerd boorpatroon, verkeerde druk, geen controle op eventuele vervuiling of situatie in de spouw) waardoor problemen ontstonden.

Als alles inderdaad door een gecertificeerd bedrijf gedaan wordt zullen die problemen uiteraard uitblijven. :)

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Onze makelaar wees ons op glaswol, om dit absoluut niet te gaan gebruiken. Glaswol is het ' nieuwe asbest'

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    De buren hadden die dus niet. Het liep er zo uit. Ze hebben dat toen collectief in de straat gedaan, op een paar huizen na (gelukkig die van ons ook niet). Aan de overkant wordt nu een huis compleet gestript en hun buren hebben ook die korrels. Ze vlogen gisteren door de hele straat. Toch zonde van je geld en je comfort. Slecht gedaan dus!

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
  18. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Vroeger was de kwaliteit zeer slecht inderdaad, met vochtproblemen tot gevolg. Kinderziektes eigenlijk, er is inmiddels zoveel ontwikkeld dat het hedendaags een goede manier is als het (zoals met alles) door deskundige mensen wordt uitgevoerd.

19. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Dan heb je nadien inderdaad ellende. Zelf zitten zowel mijn vriend als ik in de "isolatiewereld".

Mijn woning was, enkele maanden voor ik er aan het werk ging ook geisoleerd dmv eps parels.
    Maar door een niet gecertificeerd bedrijf, nou ik heb er wat mee beleefd..
    Uiteindelijk omdat ik wist van hoe en wat, en bleef volhouden dat vocht/schimmel door het verkeerd aanbrengen van isolatie kwam heeft de verhuurder een onafhankelijk bedrijf laten komen, en bleek ik gelijk te hebben.
    Bedrijf wat het aangebracht had moest het oplossen.
    Dus vriendlief dagje vrij genomen en is uiteindelijk zelf gaan boren en met de juiste verlijming volblazen.

Bleek er de vorige keer geen lijm te zijn gebruikt (dus hier inderdaad ook alles via boorgaten er weer uit), overal kon ruim bijgeblazen worden en waren er veel te weinig boorgaten.

Nu gelukkig alles wel goed.

Maar het blijkt maar weer, zoek de juiste bedrijven uit, en geen goedkoop bedrijfje zonder certificering.
    Bij ons zijn ze er erg strikt in, het moet gewoon goed gebeuren, dan heb je er heel veel "plezier" van!

Deel Deze Pagina