Tja, ondertussen 41 jaar oud en nog nooit een bodycreme gebruikt. Nu heb ikd e laatste tijd behoorlijk last van een droge huis en mijn rug jeukt behoorlijk. Nu heeft mijn man mijn rug ingesmeerd en de jeuk was weg. Voor mij toch wel aannemelijk dat ik een oudere huid begin te krijgen en dus wat droger, dus insmeren. Nu heb ik dus nog nooit een crème of wat dan ook gebruikt, dus kom ik in een onbekende wereld. Wie kan mij het verschil vertellen tussen bodycreme en bodybutter, en wat is een goede crème? Nu heb ik een scrub van Therme en die bevalt me prima, maar geldt dat ook voor de bodycreme? Ik wil wel spul wat snel intrekt, en niet plakt als je de kleding weer aantrekt. Wie kan mij helpen?
Ik zweer echt bij de bodybutters van de Body Shop, vooral de shea butter op een drogere huid. Trekken snel in en plakken niet. Volgens mij is het verschil tussen crème en butter dat een butter voedender is.
Butter is dikker en ook vetter, denk ik. Ik gebruik in de zomer de bodybutter van Bodyshop op mijn benen en armen, die zijn dan onbedekt en dat is wel lekker. Als ik er kleren overheen moet aantrekken gebruik ik liever iets minder vettigs. Ik heb nu deze en die ruikt lekker fris en plakt ook niet aan mijn kleding:
Bodybutter en Cream zin dikker en (meestal) voedender dan een bodylotion. Mijn favoriete merken zijn : Lush (alleen zijn hun Bodybutters heel anders, het zijn "naakte" producten zonder pot en in een harde vorm) zoals King of Skin The Body Shop is zeker ook heel erg fijn. De Bodybutter is echt dik! Vind dat persoonlijk erg prettig! Satsuma, Raspberry, Grapefruit zijn mijn favoriete geuren. Rituals is echt HEERLIJK. Altijd een feestje voor je lichaam!
Lush... Sleepy en karma zijn mijn favorieten. Vooral sleepy. Mijn dochter wil ook hiermee ingesmeerd worden
Droge olie inderdaad. Heerlijk! Heb er ooit een van Marbert gehad... rook zo lekker!! En niet vet. Wat je ook kunt doen. Een rijke olie smeren op je natte huid, na het douchen. Daarna pas afdrogen. Ook heerlijk!
Ik heb vandaag therme body butter gehaald. Ik kon geen ritualen vinden, we wonen in een klein dorp. Lush kon ik ook niet vinden. De olie vond ik te twijfelachtig. Ik vind het al heel wat dat ik de bitter heb..
Oh en als je liever niet een butter of crème gebruikt. Doucheolie is ook echt een aanrader! Vooral die van Rituals zijn echt heerlijk! Wordt douchen een feestje van.
Ik heb de Ayan Veda. Ik vind hem erg lekker ruiken. Ze hadden 5 soorten. Ook een Dutch, die vond ik echt weinig geur aan zitten. De andere drie vond ik ook niet zo lekker.
Lush kun je alleen online kopen en bij een aantal winkels in grote steden. (Www. (Lush.nl) via Marktplaats wordt ook wel wat verkocht. Rituals kun je oa. Kopen bij de Bijenkorf, Rituals zelf, en bij Douglas. (Douglas heeft altijd gratis verzendkosten)