Per toeval zag ik vandaag een mailtje in mijn ongewenste postvak zitten van PostNL dat ik op de 16e de pakketbezorger zou hebben gemist. Vind dit zeer vreemd aangezien ik de hele dag thuis ben geweest. De track en trace code die in de mail staat is niet te openen. Ook staat er in het bericht dat ik de mail uit moet printen en met een geldig id bewijs het pakketje kan ophalen. Ik vertrouw dit allemaal niet zo, aangezien wij niks hebbem bestelt en ze me hebben gemaild met dit e mail adres: noreply@tntpost.nl Heh uiteraard postnl al gecontacteerd,maar helaas nog geen reactie. Lijkt me dat dit vals is toch? aangezien tnt niet meer bestaat..
Ik zou uitgaan van phishing. Postnl heeft ook dat als naam in zijn emailadres staan en niet tnt. https://www.postnl.nl/klantenservice/bezorging-en-ontvangst/phishing/
Als je het niet vertrouwd kun je het altijd checken op: www.fraudehelpdesk.nl. En nooit zomaar ergens op klikken. Voor je het weet haal je een virus binnen.
Is inderdaad fake. Ik drukte tijdens het scrollen op die link Was niet de bedoeling, grrrr. Er werd gelijk een .exe gedownload. Niet uitgevoerd natuurlijk. Maar daarna kon ik wel gelijk m'n telefoon gaan scannen
Als er echt een pakket voor je klaar zou liggen, zou je de mail krijgen van noreply@notificatie.postnl.nl Toevallig vandaag een pakje opgehaald