Beste kinderwagen als je ook je hond wilt uitlaten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door S084, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dromer28

dromer28 Actief lid

7 dec 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Wij hebben een mura 3. Voor deze wagen gekozen omdat we graag een driewieler wilde wel een stevige en ook een hond hebben. Ik kan de wagen met 1 hand bedienen en zelfs al begeleid ik de wagen met 1 hand van een stoepje af hij blijft stabiel.

Weet niet waar je woont maar bij van asten in tilburg hebben ze regelmatig leuke aanbiedingen van de mura van 2012.

2. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Ik woon in Rotterdam, maar mijn moeder in Belgisch Limburg, dus ik kom maandelijks langs Tilburg. Die aanbiedingen ga ik eens in de gaten houden!

3. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koelstra 3 wiel uitvoering! Echt super fijn en veel lichter dan de mura, vond ik zelf ook erg belangrijk. Maar door het bos etc. met hond geen probleem

4. topper12

topper12 Niet meer actief

Als je slim bent ga je in oktober/november op jacht! In die periode komt Maxi Cosi namelijk met de nieuwe kleurenlijn en gaan de modellen van dit jaar in de uitverkoop ;)

5. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Bedankt Julia81! Dat wist ik niet.

6. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Wij hebben maar een klein hondje, en de phil and teds smart gekocht. Uber compacte wagen, maar vooral omdat ik een slechte rug heb, en een panda ;)

De hond moet gewoon mee met de wagen die we hebben, ook al hadden we andere gekocht. Zeker als t toch nieuw is voor je hond, maakt t niet heel veel uit welke wagen. Alleen als je veel op een bepaalde plek gaat wandelen, bijv losse grond, bos of juist alleen stoep, dan kan t wel schelen wat voor banden je kiest. Succes met de keuze!

7. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Hier een 3 wieler quinny speedi en een niet luisterende eigenwijze bull terriër dit gaat ook goed samen

8. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL

Nee, nog niet geprobeerd...eerst nog op de baby wachten :p

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik zou inderdaad ook voor de Mura gaan kijken. Die heeft m'n broertje ook voor hun zoontje. Hele zware stevige wagen.

Heb zelf een Mutsy Evo en 2 hondjes van bijna 10 kilo en die bevalt me ook goed hoor. Maar als je in het bos oid. gaat lopen zou ik zeker voor luchtbanden kiezen en 4 banden, zeker geen 3 wieler.

10. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Hier een Mura 4 uit 2009 i.c.m. een lompe Boxer, supercombi!

11. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    het ligt eraan of je hond trekt aan de lijn of dat hij rustig meeloopt. bij het laatste kun je prima een 3 wieler nemen.

we hebben zelf een border collie die altijd netjes naast de voet loopt (zelfs ook zonder riem) en ik vond de mura plus 3 toch fijner rijden/sturen dan de mura 4, dus hebben wij gekozen voor de mura plus 3.

12. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net even geprobeerd om mijn mura 3 om te stoten/duwen/trekken en 1 daar moet je echt behoorlijk wat kracht voor zetten en 2 aan de achterkant (waar 2 wielen zitten dus), kantelt hij een stuk eerder dan aan de voorkant. Daarbij maakt het niet uit of ik nu aan de voorkant of achterkant duw/stoot. De voorkant blijft steviger staan dan de achterkant. Weet niet of dat door de bouw van de mura komt of door de wielen. Misschien kan iemand met de mura 4 het ook even proberen.

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb gisteren even een klein stukje hard gelopen met de mura 4 en dat gaat super!

Wat duwen/trekken/stoten betreft, ik heb hem nog nooit omver gekregen alleen als mijn oudste van 14 kilo aan de stang hangt en ze gaat flink trekken (voeten van de vloer en echt hangen) dan kiept hij een stukje om en schiet zo weer terug op zijn voorbanden.

Even geprobeerd en ik krijg hem niet omver!

14. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Wij hebben express voor het uitlaten van de hond (bos, strand ed) gekozen voor een mutsy urban rider met vier grote luchtbanden.
    Het stuursysteem zit aan de achterwielen ipv voorwielen, dat is even wennen maarrr ik ben er fan van. Gaat nu gebruikt worden voor een tweee spruit.

15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb ook een hond en mij raden ze een teutonia beyou aan (van de modellen die ik mooi vond dan) onze kleine man is nog niet geboren maar heb een paar keer babyloos proefgereden met de kinderwagen en is echt fantastisch! Wat een heerlijke wagen! Je kunt de rijrichting omdraaien zodat de grote wielen voor zitten wanneer he door los zand of iets moet rijden. Maar goed heb dus nog geen werkervaring haha.. maar ben wel superblij met mijn keuze! Iedereen vind hem fantastisch en licht en wendbaar! En hij is ook nog eens supermooi!

16. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Hier een Bugaboo en een Cocker Spaniel.. Gaat prima samen!!
    Maar gebruik ook graag en vaak de draagzak bij het uitlaten van de hond, heb je allebei de handen vrij.

Deel Deze Pagina