Vanaf wanneer newborn slaapzakje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Verox, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verox

Verox Niet meer actief

Wij zouden het fijn vinden wanneer ons babytje straks in een slaapzakje kan slapen in plaats van onder lakentjes of dekentjes.
    Overleg met kraamzorg wees uit dat dit weliswaar het meest veilig is, maar wanneer je kindje zichzelf niet voldoende warm kan houden zullen lakentjes en dekentjes toch noodzakelijk zijn.
    We zullen dus evengoed een set beddengoed in huis hebben.
    Ook weten we dat sommige baby's liever ingebakerd worden, maar dat is weer afhankelijk van de voorkeur van de baby. Het blijft dus een beetje een gok...

We dachten aan de newborn slaapzak van Puckababy. Geschikt van 0-6maanden.
    Maar toen we deze gisteren in een winkel gingen bekijken vertelde de aanwezige verkoopster dat de echt pasgeborenen die niet kunnen gebruiken. Zo rond een maand of 3 zou het de perfecte slaapzak zijn.
    Is het niet raar om zo'n slaapzakje voor slechts 3 maanden aan te schaffen? En klopt het verhaal van de verkoopster wel?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben het vanaf een week of 6 gaan gebruiken. als ze zo heel klein zijn, blijven ze echt wel goed onder een dekentje liggen.
    als ze wat beweeglijker worden, is het pas nodig. dan schoppen ze de dekens weg.
    eerste weken gebruik je het niet.
    bij de hema heb je ook kleine slaapzakjes. ik zou lekker daarvoor gaan, ze zijn er zo uit. ik heb ook een dure gekocht, maar heeft ze dus niet lang aangehad.
    daarna kun je altijd nog die grotere puckababy kopen, heb ik ook gedaan!

3. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    oja...en op het begin spugen ze best veel( althans, die van mij) of ze was doorgelekt. zat ik dan zonder slaapzak. koop dan liever 2 goedkope, heb je nog wat achter de hand ook!

4. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hi Verox,

Ik vind de puckababy ook wel groot voor een ieniemienie mensje van 50 cm gemiddeld.. Maar wij gaan hem wel aanschaffen voor de winter, dan is ons meisje 2-3 maanden en dan moet het wel lukken.

Ik heb voor onze oudste dochter een slaapzakje van Isi Mini gehad en dan de 60 cm (je meet slaapzak vanaf de schouders) die was lekker warm, niet zo warm als de puck maar ook niet zo duur, €30 uit mn hoofd.. Maar je stook toch iets meer met een kleintje en ik laat het geen 14 graden worden in huis zoals we wel deden voor de kleine kwam.. Maar moet wel zeggen dat ik ook met slaapzak ook een los dekentje er over leg altijd (geen hele dikke). Dus tja, voor 3 maanden een puck aanschaffen is wel prijzig maar ze liggen wel heerlijk warm :)

5. Aylen

Aylen Niet meer actief

Het is inderdaad handig om 2 slaapzakjes tegelijk te hebben want in het begin wordt er veel doorgelekt. Ik heb een Puckababy Piep gekocht via mp voor 7,50. Die zijn we gaan gebruiken toen de kleine 3 weken was. Dat paste prima!

6. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hier hebben we voor alle kinderen een newborn slaapzak gehad. Gewoon goedkoop van de hema of prenatal.
    Als je wilt inbakeren kan je daar in het begin ook gewoon de elastische doeken van de hema voor gebruiken. Kosten ook niet veel..

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Wij hadden al vrij vroeg de puckababy mini ipv de piep en dan bonden we de onderkant goed dicht, zodat hij niet naar beneden kon zakken. Dan kun je er wat langer mee doen.

8. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Mijn wemelkont had al na 2 weken een slaapzak nodig, die blijft echt niet liggen onder haar lakentje, hoe goed ik het ook instop.. Heeft ze van geen vreemden. Heb 2 goedkope slaapzakjes uit de Hema. Kraamzorg wees daar zelf op omdat ze smorgens altijd bloot lag. Zijn helemaal goed.

9. Verox

Verox Niet meer actief

Maar die slaapzakjes gebruiken jullie dus naast het beddengoed (katoenen lakentje en dekentje)?

10. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

12 euro hema!niet duur en idd 2-3 kopen ivm spugen...
    Puck piep is voor 0-3 mdn en de mini vanaf 3 maanden en dan zitten er ritsjes bij de mouwen zodat het de opvolger is van de piep maar uiteindelijk je kindje meer los ligt dan in de piep en daarna de armpjes eruit kunnen en dan is het een slaapzak...

11. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik zou gewoon een klein slaapzakje kopen (60 cm). Bij prenatal hebben ze die bijvoorbeeld.

Ik heb de eerste maanden lakentje en dekentje gebruikt, maar had net zo goed meteen een slaapzakje kunnen gebruiken.

Nu beweegt ze wat te veel, sinds vandaag ligt ze in haar slaapzakje.

Nu dus zonder deken, want dat stampt ze toch weg. De combinatie slaapzakje + deken en laken begrijp ik niet zo goed. Misschien in de winter wel handig?

Zo een puckababy zou ik niet kopen. Ik bakerde haar in het begin in met een hydrofiel. BIj een puckababy kunnen ze nog steeds de armpjes bewegen, dus echt inbakeren is dat ook niet.
    Nu zit ze steeds met haar vingertjes in haar mond als ze moe is, dus een puckababy zou ze dan toch niets vinden.

12. Verox

Verox Niet meer actief

We waren ons aan het oriënteren op de 4seizoenen slaapzakjes, we krijgen een winterkindje, en die slaapzakjes zijn gemaakt als alternating voor het beddengoed en dus waarschijnlijk wel warm genoeg. Als ze te warm zijn kunnen de mouwtjes of voering eruit.
    Ik twijfel dus of een gewoon slaapzakje van Hema of Prenatal warm genoeg is.

13. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

15 mrt 2012
    410
    178
    43
    Vrouw
    Feline sliep al vanaf 2,5 week in een slaapzakje. Het was er eentje van 60cm gekocht bij de Prenatal. We hadden er maar eentje nodig, maar ze spuugde ook bijna niet dus dat is natuurlijk bij elke baby anders.

14. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ons meisje wil niet onder dekentjes slapen, want die schopt ze steeds weg. Ze slaapt nu in gewone slaapzakje van 60 cm ook idd van prenatal. Dat gaat prima. Ik heb er wel 2 nodig ja ivm spugen :)

Tip: kijk ook eens op marktplaats! Heb daar goedkoop 1 bijna nieuwe op de kop getikt. Omdat ze er snel uitgroeien ideaal :)

15. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Mijn dochter sliep vanaf nacht 2 in de puckababy mini onder een dekentje en lakentje en kruikjes. Ging goed en ze was meteen rustig. Ik ben er erg positief over en ga hem zeker weer gebruiken voor nr 2.
    Na 3 maanden zijn we over gestapt op gewone slaapzakjes. Totaal geen problemen mee gehad.

Deel Deze Pagina