Je krijgt nog zoveel als je eenmaal bevallen bent!!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Lynn77, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat heb je aan cadeau's gekregen?

1. Veel te veel cadeau's, ik zal heel veel niet gaan gebruiken

2. een aantal, handige/leuke en bruikbare cadeau's

3. bijna alleen maar cadeau's die ik niet mooi vind

4. bijna geen cadeau's

5. heel veel kleertjes die ik niet mooi vind

6. heel veel kleertjes, ik gebruik alles wat ik gekregen heb

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Dat zegt altijd iedereen als je zwanger bent, zo ook tegen mij, maar ik wist: wij hebben een kleine vrienden en kennissenkring en kennissen en verre familie die we nauwelijks spreken, die zullen waarschijnlijk toch niet komen. Dus ik heb inderdaad zo goed alles alles zelf (nieuw) gekocht voor de babyuitzet.

Nu is mijn meisje 5 maanden en ja hoor ik kreeg gelijk, we hebben niet heel veel visite gehad, vind ik ook absoluut geen probleem hoor, dus ik ben blij dat ik wél veel kleertjes e.d. zelf heb gekocht.
    De cadeau's die ik wel heb gehad, waren eerder speelgoed en knuffels, precies datgene waar ik juist bijna niks van had aangeschaft.

Hoe ging dat bij jullie eigenlijk?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat zei iedereen ook tegen ons:D Maar hebben heel eigenwijs kleding in maat 50 en 56 opgehaald.. We kregen idd belachelijk veel kleertjes maar wel allemaal in maat 62 of 68:( Iedereen dacht van elkaar dat ze kleine kleertjes zouden geven haha.. Van mijn ouders en zussen kregen we een 10-dagen pakket en daar hebben ze hele bruikbare dingetjes ingestopt (knuffeltje, badspulletjes, babydagboek e.d.) Uiteindelijk moesten we nog kleertjes in maat 44 erbij halen:D.. Bij een evt. volgende zou ik precies hetzelfde doen.. Gewoon alles zelf halen en alle extra kleertjes zijn altijd welkom.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb inderdaad veel kleding gekregen, voornamelijk in de grotere maten. Een paar dingen heeft ze maar een keer of 2 aangehad, maar dat lag dan meer aan de pasvorm (erg smal). Maar bijvoorbeeld het winterjasje in mt 68 wat ik kreeg, waarvan ik dacht dat ze het nooit aan zou hebben.... dat draagt ze dus nu nog steeds. Terwijl ze onderhand qua andere kleren in mt 74/80 zit.

En ook de andere dingen: knuffeltjes (niet eens heel erg veel), boekjes etc, kwamen goed van pas.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik herken je schrijven wel..

Mijn moeder riep dat ook constant, dat we "nog zoveel" wel zouden krijgen..

Qua kleren heb ik de kleine maatjes op 1 of 2 setjes na allemaal zelf gekocht.. voor de geboorte..

Gelukkig waren er ook veel mensen die vroegen wat we graag wilden hebben.. en dat vond ik wel fijn..

Ik heb 1 broekje waarvan ik denk "Jammer".. een gevoerd exemplaar in maat 80... Tja.. die zal ie in augustus aan kunnen... lekker warm:D:D:D:D:D:D:D

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je kunt nog zoveel krijgen, bepaalde dingen moet je toch gewoon als in huis hebben zodra je bevallen bent. En dus voordat je kraamvisite hebt gehad. Wij zullen dus gewoon ook alles zelf kopen.
    Hoewel ik niet te veel kleertjes haal, meer om de eerste twee weken 'door te komen'. Daarna zullen we vast wel het één en ander aan kledingsetjes gekregen hebben. Mocht dat niet het geval zijn (of te groot) dan stuur ik de oma's er wel op uit.
    Dat zal geen straf voor ze zijn, schat ik.

Ook wbt speelgoed (mobiel enzo) kopen we denk ik nog niks. We hebben al nu wat gekregen (muziekknuffel voor aan het bed en een ratelding voor aan de kinderwagen) dus we zitten niet helemaal zonder. En ik denk dat de kleine beeb de eerste dagen echt niet zal denken "Goh, wat jammer dat er geen mobiel boven m'n box hangt."

6. Maia

Maia Niet meer actief

ik hoopte op kleertjes dus had zelf ook niet zoveel gekocht, maar iedereen kwam met knuffels aanzetten :D dus we komen om in de knuffels en kleertjes mochten we zelf gaan kopen :)

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier heb ik expres om geld gevraag. om dus problemen te voorkomen vind het echt zonde dat je heel veel klerne krigjt die niet aankunnen of je echt niet moooi vind of wel 100 knuffels echt wat meot je ermee. dus neehoor voor ons geen onnodige kadoos maar gewoon alles zelf aaanschaffen. en ik zou ook zewlf altijd vragen of ze nog iets heel graag zouden willen als ik naar iemand toe moet vidn het zonde als ik een leuk (prijzig ) setje koop en dit vervolgens zo naar zolder gaat ongedragen.

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij hebben veel kleertjes gehad die toen nog veeeels te groot waren maar die we nu wel goed gebruiken. zijn nog leuk ook :D

speelgoed had ik dan weer heel weinig gekocht maar dat kreeg hij van mn broer en schoonzusje.dus we/hij heeft eingelijk best leuke kadootjes gekregen.
    en nog een waardebon van 200 euro van mn collegas. daar hadden we een winterjas mee gekocht (kon het alleen in die winkel besteeden en het is een dure winkel) en een trui.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier was het ook mager hoor en dat had ik inderdaad ook verwacht. Ik kan het nu al niet eens meer opnoemen, volgens mij heb ik bijna alles zelf gekocht ;) Ik heb wel een aantal lelijke en nutteloze cadeaus gehad, ook dat had ik verwacht.

Dus niet te veel kopen omdat je nog zoveel krijgt? Ik geloof er niet meer in ;)

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    mijn optie stond er niet bij :p
    heb dus geen cadeaus ingevult

wij hadden zelf echt alllles al gekocht wat wij leuk vinden

en we hadden een kaartje bij t geboorte kaartje met de tekst erop:
    speelgoed en kleertjes heeft louise-faye meer dan genoeg, vond u het erg als zij een centje of cadeaubon vroeg.

ideaal, de bedragen/bedragjes zijn naar haar spaarrekening en de cadeaubonnen nuttig besteed (waren er maar een paar)
    we hebben wel wat kleding erbij gekregen
    zoals ee zomerpakje in mt 62 ;) die heb ik nieuw aan mn zusje gegeven
    maar niets te klagen!

volgende keer doen we t weer zo
    zo is erook weinig kans dat je iets krijgt wat je niets vind zonder dat je in dillema's zit om te vragen te ruilen ect

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij kregen bijna geen kleertjes e.d. en dat vond ik maar wat fijn. De smaak van een ander is toch vaak niet je eigen smaak. We hebben veel speelgoed gekregen maar ook verzorgingsproducten voor mama. Eigenlijk vond ik ontzettend veel heel erg leuk en hebben we maar weinig ongebruikt gelaten.

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wij kregen hier ook voornamelijk kleding maat 62 en 68, terwijl we van maatje 62 zelf al genoeg hadden. (Manlief en ik hebben namelijk afzonderlijk van elkaar nogal grote koters gekregen en hadden dus niet echt 'n baby van nog een 50 cm en nog geen 3,5 kg verwacht, haha!)

Topcadeau was 'n ringsling; die gebruik ik dagelijks.

Maar we hebben bijvoorbeeld ook 'n badlamp gekregen, waardoor de badkamer nu lekker warm is tijdens het badderen of douchen van Hanne (en onszelf.. ;) )

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier alleen bruikbare dingen gekregen. Was er heel blij mee!
    De meeste mensen vroegen ook wel vantevoren wat we wilden hoor dus dat scheelt.

Van mijn zwager een grote mand gekregen met bruikbare spullen ( luiers, lotion, badzeep, slofjes, knuffels, fotolijst, etc )

En veel kleertjes maat 62 gekregen. Xpres om gevragen want meneer zat al na 3 weken in maat 62 en daar had ik nou niet echt op gerekend toen ik zwanger was hihi

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier kochten we ook veel zelf. Paar keer gehoord straks weet je geen kraamcadeau meer. We hebben leuke cadeaus gehad. Ook zelfgemaakte kleertjes heel erg mooi!
    Maar we hebben niks dubbel gehad. Is toch ook leuk zelf kleertjes ed kopen voor je nieuwe baby.

15. Heb sowieso bijna niets gekregen. Veel mensen zijn gewoon niet langsgekomen, tsja..

16. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hier ook niet veel bezoek (kleine vriendenkring en geen familie dichtbij), daarom ook weinig cadeaus.
    De cadeaus die we kregen waren wel leuk, maar niemand kocht kleertjes maat 50/56 want iedereen gaat er vanuit dat je die al genoeg krijgt hahaha

17. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Helaas, heel veel kleertjes gekregen die ik niet mooi vind of in het verkeerde seizoen vallen. Charlotte was geen doorsnee baby, draagt nu met 14 maanden maat 68/74 dus zomerkleertjes die ik had gekregen voor als ze een half jaar was, zijn te klein tegen de tijd dat het weer zomer wordt en zijn dus ongedragen. Daarbij veel dingen die ik absoluut niet mooi vind, ik hou niet van disney, ruches, glitters enz dus veel dingen heb ik verkocht via mp of weggegeven. Ben blij dat ik zelf al veel kleertjes in onze eigen smaak had gekocht want er zijn maar weinig dingen die we hebben gekregen die Charlotte heeft gedragen. Heel ondankbaar misschien, maar een smaak is een smaak en ik trek ons kind nu eenmaal niks aan wat ik niet mooi vindt 'omdat ik een gegeven paard niet in de bek mag kijken'.

18. jonibra

jonibra Niet meer actief

Wij kregen op een paar dingetjes na die wel leuk waren ook veel kleertjes die we zelf niet leuk vonden en veel te groot waren .

Liefs mij

19. adi

adi Niet meer actief

Wij kregen wel heel veel kleertjes, maar meestal vanaf maat 68. De kraamkadotjes dragen ze eigenlijk nu pas.
    En daarbij zaten er best veel dingen bij die ik:
    - of niet al te mooi vond maar die voor een ander misschien wel mooi zijn en die best prijzig waren. Hier heb ik kaartje aangelaten en die breng ik zelf misschien ooit mee als kraamkado ;);
    - spullen die ik echt afschuwelijk vond, deze heb ik gegeven aan het goede doel.

Maar het meeste vinden we best leuk en het wordt regelmatig gedragen.

Ik vond trouwens de kraammanden met verzorgingsproducten en praktische spullen veel leuker dan kleren! Ik bedoel, het boeit mij echt niet hoe mijn slabbertjes en spuugdoekjes eruit zien, als ik er maar genoeg heb (hier gaat het dan om 10tallen)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind dat we aardig wat gekregen hebben, veel kleertjes vooral (maat 62 vooral en ook wat in maat 68), gelukkig ook onze smaak en ik vind de kleertjes die we voor Eva hadden ook niet meer zo leuk, dus kon wel wat nieuws gebruiken ;).
    En nog wat kleine leuke dingetjes die we nog niet hadden (handafrdruk setje, badponcho e.d.)

Deel Deze Pagina