nachtvoeding verzadigd niet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cowgirl80, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.022
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb ook een soortgelijk topic bij "voeding" gezet, maar wil het ook nog even aan de dames hier voorleggen..
    Mijn zoontje wordt sinds een week of 3 steeds tussen half 5 en 5 wakker met ontzettende honger. Ik geef hem dan maar bv (hoewel we eigenlijk de nachtvoedingen hadden afgebouwd), maar daar heeft hij echt niet genoeg aan, hij heeft dan nog steeds honger. Hij blijft net zo lang huilen en jengelen tot we hem een fles geven of pap en uit bed gaan.
    Hij eet avonds heel weinig, maar ik dacht dat dat misschien wel bij de leeftijd hoorde..

Zijn er dames die dit probleem herkennen? Wat doe je als de bv helemaal niet meer verzadigd snachts, gaan jullie dan koemelk geven of nog wat anders? Ik ben echt behoorlijk gaar nu en heb wallen onder mijn ogen die doorlopen tot op mn knieën zo ongeveer, dus ik kan elke tip wel gebruiken :)

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Kan het zijn dat hij aan het regelen is omdat hij overdag meer bv wil? Dan zou je er dus maar zvm aan toe moeten geven en hopen dat het bijtrekt, of evt wat domperidon nemen? Hoewel ik drie weken wel lang vindt voor regelen, maar misschien heb je niet steeds gevoed al die dagen?

Ik heb nog wel eens gekolfde melk gegeven als de bv 's nachts niet voldoende was, of na een aantal uren spoken en lege borsten van het voeden om haar maar in slaap te krijgen. Voor de creche pakte ik dan 's morgens maar een portie uit de vriezer.

Je kunt je kindje ook na het avondeten nog een goeie portie yoghurt geven om te kijken of dat helpt? Ons meisje krijgt 's avonds voor het slapen nog een flesje kv "voor de zekerheid" :<.

Is er iets te bedenken om hem 's avonds wat meer te laten eten, zoals bijv een boterham aanbieden of iets anders dat hij lekker vindt?

Verder zou ik in jullie geval denk ik flesjes kv gaan geven, als hij daarop dan nog een paar uur slaapt. Maar dat is mij niet helemaal duidelijk uit je verhaal.

Je schrijft dat hij pas ophoudt met huilen na een fles EN opstaan, bedoel je dat ook zo? Is hij dan niet gewoon wakker en wil opstaan? Zulke rare fratsen vertonen ze natuurlijk ook nog wel eens... Korter laten slapen overdag? Ietsje later naar bed 's avonds?

Deel Deze Pagina