niet gelijk willen drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sniffy, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hallo,

Ik gebruik een tepelhoedje voor het voeden, ik kan niet zonder omdat mijn tepels vlak zijn. Fenna kan ze niet goed pakken en wordt dan ook echt woest als ik het zonder probeer.

Sinds vandaag wil ze dus niet gelijk bij mij drinken. Als ik haar aanleg wordt ze gelijk boos en huilt dan heel hard en slaat met haar armpjes. Ik moet eerst een flesje met een beetje water geven. Die pakt ze gelijk. Dan haal ik het flesje er uit en geef snel mijn tepel. Dan drinkt ze wel gewoon.

Ze krijgt maar 1 keer per dag een flesje, alleen 's avonds.

Voorheen dronk ze 15 min. aan de ene kant en 10 min. aan de andere kant. Sinds gisterenavond drinkt ze nog maar aan één kant en wil daarna echt niet meer. Ze is dan ook moe.

Kan dit een fase zijn of is het iets anders?!

Alvast bedankt!

groetjes Leonie

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hallo,

Hoe is het vandaag gegaan.
    Je schrijft dat ze 1 flesje op een dag krijgt. Je geeft ook voor iedere (?) voeding wat water met de fles.
    Het meest ideaal zou zijn als je een aantal dagen alle voedingen met de borst zou geven dan kun je kijken of er verbetering optreed.
    Wat nog wel eens gebeurd is dat kindjes een beetje "lui" worden aan de borst. Als ze de fles krijgen komt er gelijk melk en aan de borst moeten ze eerst moeite doen.

Je kunt ook proberen eerst een toeschietreflex op te wekken en haar dan aan te leggen, kijken of dit helpt.

Laat je nog even weten hoe het gaat?
    Groeten Rieneke

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Sinds gisteren avond is het eigenlijk weer beter gegaan.
    Ze krijgt 's avonds om 23.00u 1 flesje met kunstvoeding om te wennen. Als ik weer moet gaan werken, geeft mijn man deze omdat ik dan nachtdiensten ga werken en om 22.00u weg moet.

Ze krijgt verder geen flesje met water hoor, maar dat was alleen om te proberen of ze iets wilde drinken. Zodra ze daar aan dronk, wisselde ik het snel om, door haar bij mij aan te leggen.

Ze doet verder goed haar best om te drinken. Ze kan zelf goed het reflex opwekken bij mij.

Ze heeft het vanavond nog één keer gedaan maar ze was toen moe. Ik heb haar eerst een speentje gegeven om rustig te worden en zodra ze daar goed aan zoog weer gewisseld.

Dus ik hoop dat het bij gisteren is gebleven.

Zou het bij een sprongetje kunnen passen?

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Zou kunnen.
    Het lastige is dat ze je niet kunnen vertellen wat het is.
    Dat zou wel erg fijn zijn.
    Zolang ze niet kunnen praten is het een beetje zoeken naar wat het zou kunnen zijn.

Fijn dat het beter gaat nu.
    Hopen dat het zo blijft gaan, zo niet trek dan weer aan de bel.

Groeten Rieneke

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dank je voor je antwoorden.

Als het weer gebeurt laat ik het weten.

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hallo Rieneke,

Vandaag wilde Fenna weer niet gelijk drinken. Ze had gelukkig al een borst gehad en daar 15 min. aan gedronken.

Als ik dan het tepelhoedje in haar mond doe, en daar mijn pink in, gaat ze wel sabbelen/'drinken'.
    Ze heeft overigens maar 5 min. aan de 2e borst gedronken. Dus ik hoop/denk dat ze eigenlijk genoeg had gehad en wilde gaan slapen.

Ze heeft genoeg plasluiers dus volgens mij komt ze niks te kort door maar 5 min. te drinken.

ik vind het wel lastig hoor, want ik ben bang dat ze straks misschien niet meer bij me wil drinken.

groetjes

7. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Heb je niet de mogelijkheid om haar voor een aantal dagen helemaal geen fles en fopspeen te geven?

Groeten Rieneke

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hoi Rieneke,

Ze drinkt nu aan beide kanten weer normaal, dus ook weer 2 borsten per voeding :) .

Mijn linkerborst is alleen nu wel gevoelig, er zit een iets wat harde plek aan de linkerkant (diep in de borst). Ik denk dat dat komt van het slechter drinken van afgelopen dagen.

Ik ben nu begonnen met masseren en daar eerst aanleggen.

Ik denk dat het een fase is geweest.

Tja baby's, het zou idd makkelijk zijn als ze konden praten bij de geboorte ;)

groetjes Leonie

9. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Fijn dat het beter gaat!
    Je mag goed diep meemasseren tijdens het voeden.
    Richting tepel.

Tsja, een gebruiksaanwijzing zou heeel fijn zijn.

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina