links meer melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Cilla24, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hallo

ik heb weer een vraagje t valt me nu al een paar dagen op dat me linker borst veel groter is als de rechter (vooraanzicht lijkt ie 2 x zo groot).
    en ik heb ook het idee dat daar veel meer melk in zit af en toe staat ie echt op knappen.
    Maar hoe kan ik dat weer een beetje gelijk trekken?? ik wil namelijk zo lang mogelijk borstvoeding geven maar nu loop ik echt een beetje voor gek ...

alvast bedankt voor je antwoord

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

ai, zo scheef lopen is geen pretje he. Tis wel heel normaal dat 1 borst wat groter is dan de ander en ook meer melk geeft. Vaak is dat ook de favoriete borst van je kindje.
    Hoe lang je bv kan geven hangt dus niet af van de grootte van je borsten : )
    Na verloop van tijd worden je borsten weer soepeler. Vaak raken ze na een tijdje goed gewend aan "hun werk" en worden weer wat kleiner en minder vol, maar blijven net zoveel of zelfs meer melk produceren.
    Hoe vaak voed je je kindje? Geef je 1 borst per keer of 2? Heb je ook pijn aan je borst, voelt ie warm aan?

Succes!
    Kirsten

3. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hallo,

Scheef lopen kan zeker vervelend zijn.
    Je kunt de minste kant wat vaker stimuleren waardoor daar meer melk gaat komen en dan gaat je zoontje vanzelf minder uit de andere kant drinken waardoor die kant minder melk gaat maken.

Tussendoor zou je ook de minste kant een beetje kunnen kolven.

Beetje duidelijk?
    Groeten Rieneke

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik ga het kolfen idd. ff proberen ook al krijg ik er maar maximaal 30 cc uit :( .
    en ik leg m nu iedere keer aan de minste borst eerst aan en dan later over naar de goeie.
    Ik hoop dat t goed komt want t valt echt giga op ik denk dat t wel 2 a 3 cupmaten verschilt.

5. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Kirsten en ik waren tegelijk aan het mailen. Vandaar de dubbele post.
    Ik hoop voor jou dat het werkt.

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina