Er zijn hier vast dames die het al helemaal hebben uitgezocht: Welk matrasje is het beste voor onze kleine beeb? Welk merk en soort wordt aangeraden? Groetjes, Baboe
ps: ik ben een beetje vroeg, maar de kans dat onze kleine te vroeg komt is wat groter; vandaar dat ik nu alles al aan het klaarmaken ben!
Ik was hier ook heel erg mee bezig. Tot ik bezoek kreeg van de kraamzorg. Die vertelde dat het meest belangrijk is dat het matras min 11 cm dik moest zijn en dat je echt geen heel duur matras hoefde te kopen. Ik heb nu een matras van de IKEA en het ligt prima volgens mij. Met spugen ofzo is het ook makkelijk schoon te krijgen. Groetjes!
Hier ook leenbakker matras. Kleine heeft er nog niet op gelegen maar lijkt me een lekker matras. Voordeel is ook dat de hoes uitwasbaar is.
Wij hebben het Ikea matrasje van 39.95 euro. En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het voor mijzelf best lekker ligt omdat ik wel eens een half uurtje bij Kyra in haar ledikant heb gelegen. En ik weeg best wel wat meer dan mijn meisje, dus voor haar ligt het nog beter.
@Devy: haha jeetje hoe doe je dat? Ik zou niet eens weten hoe ik in dat ledikantje zou kunnen komen . Hier hebben we een matrasje tegelijk met de kamer gekocht bij de Grado, matrasje met de naam Timmy. Geen idee of het ding duur was of niet, we kregen alles van mijn schoonouders. Maar hij lijkt prima te liggen want de uk slaapt er goed op.
Hier ook het matras 'lisa'van Leenbakker. Een pocketveringmatras voor nog net geen 40 euro. Onze kleine meid slaapt er heerlijk op en de hoes is idd uit te wassen.
is eerder een topic over geweest, en kwam inderdaad uit dat de meeste dames het Vyssa Skont matras van de Ikea hadden van 40,- Die ga ik dus zaterdag ook halen
ik gebruik al ruim 2,5 jaar het leenbakker matrasje....de duurste variant....60 euro dacht ik... en voor peuterbedje heb ik ook bij LB een matras besteld...ook de duurste...75 euro dacht ik... ze zijn best dik...ik denk zeker 16 cm!
Volgens mij kun je beter een latexmatras hebben dan een pocketvering omdat dat pas vanaf 15 kg geschikt is. Staat me tenminste iets van bij... volgens mij was die van mij 30 euro bij de Leenbakker.
Hij ligt hier nu nog in het wiegje, maar voor het ledikantje straks gaan wij ook voor het matrasje van de leenbakker. Een dure aerosleep vinden we onzin.
We hebben het matrasje van Prenatal gekocht. Hopelijk zal de kleine er goed op slapen. De beschrijving belooft veel goed. Was in een aanbieding ook goed geprijst.