herkenbaar... erger me ook groen en geel aan. of mensen die hun koplampen vergeten schoon te maken en dat er dane en waas met ijs of sneeuw op hangt. mensen die hun lichten half aan hebben dus niet normaal verlichting. of voor lampen aan hebben en de achterlichten beide kapot ( of storing ) of mensen die denken dat mistlampen LEUK zijn of stoer staan met natte sneeuw en regen !!! je ziet dus geen hol meer !! als je aan komt rijden en die auto komt je tegemoet. vind het raar dat mensen niethun koplampen even controleren als ze vertrekken ik kijk altijd op de muur voor mijn lampen of ze het beide doen. soms in me haast vergeet ik dan wel eens achter de kijken naar de lampen ..( meot gewoon eerder vertrekken maar ja ) dan toch vind ik dat heel veel mensen. en weet niet of het aan de herfst of winter leg maar in eigenlijk als de herfst begint zie je steeds vaker dat die lampen het niet doen... en fietsers.. ja vroeger vond ik het gewoon met me lampdinamo het gewoon erg zwaar trappen dus had dat ding niet aan. maar weet nu dat het gewoon nodig is want je ziet gewoon in de auto in het donker niet dat er een fietser naast je auto fietst of op je af komt en je moet net naar links...
Ik fiets zelf ook zonder achterlicht, ik vergeet elke keer het lampje te vervangen. Ik ben van mening dat iedereen wel iets irritants doet in het verkeer en dat we daarom wel wat milder mogen reageren naar elkaar toe in het verkeer. Vrouwen die te langzaam rijden, 100 meter voor de afslag afremmen en met 5 km per uur de bocht doorgaan. Auto's die je -wanneer je op de fiets bent- niet voorlaten terwijl het keihard regent. Fietsers uit tegengestelde die het nodig vinden om heel breed te gaan fietsen als je per ongeluk op het verkeerde fietspad fietst. Ach ik kan genoeg bedenken, ik zie het wel, maar dan denk ik maar; ik ben soms vast ook heel irritant.
Helemaal met je eens. En iedereen heeft tegenwoordig een zwarte/donkere jas aan, dat maakt je als fietser nog minder goed zichtbaar. Had er laatst ook weer bijna eentje op de motorkap, die had echt mazzel dat ik niet hard reed. Stak zó over... (ik had voorrang). Je moet er niet aan denken dat het mis gaat
Nee, niet met je eens. Tuurlijk vergeet iedereen wel eens wat (ik net zo goed!), maar dit is gewoon levensgevaarlijk en er kan wat mij betreft niet genoeg op gewezen worden. * dat te langzaam rijden: wel eens van 'het nieuwe rijden' gehoord? Je bespaart er enorm veel benzine mee als je op tijd je voet van het gaspedaal haalt en de auto laat uitrollen... * auto's die je niet voor laten bij regen: ja, irritant, MAAR: je hebt géén voorrang, het werkt verwarring in de hand als ze het je dan opeens wel gaan geven. Als ik met mijn kinderen fiets ben ik er niet blij mee, die probeer ik de regels aan te leren en die automobilisten maken er dan een potje van . Hoe lief het ook bedoeld is! * en per ongeluk op het verkeerde fietspad fietsen? Tja sorry hoor, maar ik vind het ook irritant als mensen opeens aan de linkerkant van de weg komen rijden omdat dat een paar meter scheelt (de rotonde verkeerd-om nemen en zo). Ook dat is gevaarlijk! Fiets gewoon aan je eigen kant, dan is er niks aan de hand en kan iedereen veilig fietsen.
En aan zulke zeikerds in het verkeer heb ik dus een hekel. Met per ongeluk op het verkeerde fietspad fietsen bedoel ik bijvoorbeeld dat je bij een huis aan de rechterkant moet zijn en niet vlak voor dat huis over kunt steken. Of je kent ergens de weg niet enkomt per ongeluk aan de verkeerde kant terecht zonder dat er meteen oversteekmogelijkheden zijn. Mensen denken altijd meteen dat je expres op de verkeerde weghelft fietst maar dat is dus niet zo, en dat bedoel ik met wat milder. Je kent elkaars redenen en motieven niet. Misschien moet die te snelle automobilist wel naar het ziekenhuis. Of is de lamp bij iemand zonder fietslicht net kapot gegaan. Of heeft iemand zo ruzie met de man dat het de autolichten vergeet aan te zetten. Regels zijn regels maar gelukkigis het niet mijn beroep om deze te handhaven en daarom mogen we weleens wat milder naar elkaar zijn. Al wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
Mijn auto is een doorsnee-rammelbak en heb ik 1,5jr tijd 1 lampje moeten vervangen. Mijn ex heeft een luxe en vrij nieuwe auto.. en bij hem zijn de lampen al meerder keren vervangen. Typisch hè
Ik snap heel goed wat je zegt en vind ook idd dat mensen soms wel wat milder mogen reageren op elkaar. Maar.. dat je bewust zonder verlichting rijdt..vind ik NOT DONE en snap dat dus echt niet. Natuurlijk kan het iedereen gebeuren dat je lamp onderweg het begeeft, of dat je als een gek naar het ziekenhuis rijdt in geval van nood. Maar er zijn genoeg mensen die willens en wetens zonder goede verlichting rijden en ook mensen die voor de lol de weg als racebaan gebruiken. Maar in geval van fietsers zonder licht vind ik het bovendien gewoon eng. Ik schrik me dood als er ineens vanuit het niets een fietser opduikt zonder verlichting.
dat zie je toch op je dashboard. Alleenb als je dimlicht aanstaat zie je een dimlichtlamp op je dahboardconsole verschijnen.
Dank je, dat bedoel ik. Als je in een week tijd een paar keer achter elkaar bijna een fietser voor z'n klep rijdt omdat die fietser het niet zo nodig vindt zijn lichten aan te doen, praat je wel anders. Ik heb geen zin om de rest van mijn leven met een schuldgevoel rond te rijden omdat een ander zo laks met zijn/haar verantwoordelijkheden omgaat. Gevallen van nood zijn een ander verhaal, het spreekwoord is niet voor niks 'nood breekt wetten'. Al vind ik dan nog steeds dat je op je medeweggebruikers hebt te letten en als het niet kan ook niet hard moet rijden, ziekenhuis of niet. Het heeft weinig zin om een ander ook dat ziekenhuis in te rijden omdat jij toevallig haast hebt
Dank u, ik ben echt geen zeikerd . Maar ik wil wel graag veilig thuiskomen met mijn gezin aub. Als je een stukje over het verkeerde fietspad móet, kun je ook even gaan lopen met je fiets... Enne, ik zei al: ik maak net zo goed fouten!