Hoe lang eerste cyclus na pilgebruik?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Liza28, May 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hey ladies,

Zelf ben ik op 19 april jl gestopt met de pil na ruim 10 jaar pikgebruikt (die datum mijn laatste pil geslikt). Op 23 april had ik mijn onttrekkingsbloeding. Tot op heden echter nog geen menstruatie en ook geen tekenen hiervan. Ook getest uiteraard maar negatief.. Nu ben ik even benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe lang was je eerste cyclus na het stoppen met de pil en hoe lang heb je de pil geslikt?

2. loch88

loch88 Lid

Apr 23, 2012
    13
    0
    0
    hallo liza28

ik ben gestopt met de pil op 7 april en had direct daar na mijn ontrekkingsbloeding mijn eerste cyclus duurde 32 dagen. hoop dat je menstruatie snel op gang mag komen. ik heb de pil trouwens 9 jaar gebruikt..

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 34 dagen na de eerste dag van de onttrekkingsbloeding. helaas werd de cyclus daarna steeds langer ipv korter ;)

4. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    HIer hetzelfde; na het stoppen met de pil 34 dagen en daarna werden ze steeds langer.....

5. Mar1981

Mar1981 Nieuw lid

May 27, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

15 jaar de pil geslikt en daarna gelijk een cyclus van 28 dagen.
    Succes!

6. Ior

Ior Niet meer actief

hier 10 jaar de pil geslikt. Direct na ontrekkingsbloeding na 28 dagen ongi. Maar cyclus wordt nu alleen maar langer :(

7. DNA86

DNA86 Actief lid

Nov 25, 2011
    410
    0
    16
    Gent
    Ik heb 7 jaar de pil geslikt, en had daarna een cyclus van 36 dagen.

8. Felice88

Felice88 Actief lid

Feb 2, 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Hoi Liza28, ik heb 6 jaar de pil geslikt. Heb eind februari de laatste pil genomen en wacht nu op mijn 2e menstruatie. Mijn eerste cyclus duurde 52 dagen, die van nu verwacht ik morgen (Dat zijn dan 40 dagen). Succes ermee, ik weet hoe onzeker je kan zijn. Ik heb er al 3 testen doorheen gejast ;)

9. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

Apr 18, 2012
    583
    0
    16
    10 jaar pil geslikt, en de 1e cyclus was 35 dagen

10. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

Nov 28, 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    eerste cyclus kwam pas op gang na 94 dagen... kijk maar in mijn handtekening hieronder...

11. ster79

ster79 Actief lid

Oct 13, 2008
    398
    0
    0
    hoi Liza,

eerste cyclys was 63 dagen, ook na ruim tien jaar pilgebruik. Pas na een half jaar voelde mijn lijf echt 'pilvrij', daarvoor een onregelmatige onvoorspelbare cyclus en veel gekke kwaaltjes.

Succes met afwachten!

12. smeagol

smeagol Actief lid

Apr 10, 2012
    113
    0
    0
    Hoi

Ik heb 15 jaar de pil geslikt. Tien weken niet ongesteld geweest. Op een dinsdag naar de dokter gegaan daarvoor. En werd donderdag ongesteld dus kon gelukkig de onderzoeken afbellen. En sindsdien cyclus van 27 dagen. Geduld is vaak nodig bij ontpillen pfff. Sterkte ermee

13. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Ik ben ook 10 jaar aan de pil geweest. Eind september heb ik mijn laatste pil genomen en mijn onttrekkingsbloeding gehad. Toen ik aan de pil was had ik altijd last van mijn borsten om te laten weten dat de ongi eraan zat te komen. Toen ik gestopt was met mijn pil had ik daar geen last van.

Op dag 28 van de cyclus werd ik netjes ongesteld, beginnend met wat bruinverlies, geen krampen, geen pijn, niets... gewoon netjes ongesteld

Daarna is mijn cyclus 27d geworden en dat is hij altijd gebleven met uitzondering van de cyclus rond de kerstperiode waarin hij 31d was. Hoeveel testen ik dan niet heb gedaan, God mag het weten ;) maar waarschijnlijk door het vele drinken tijdens de kerstperiode zal hij wat langer geweest zijn, op oudejaarsavond rond 21u ben ik mooi ongesteld geworden. Op zich wel fijn dat bij mij de eerste dag niet echt heftig is, de 2e daarentegen loop ik leeg :p

Maar sindsdien dus weer mooi 27d geweest, echt super regelmatig.

En in maart zijn we begonnen voor onze eerste ronde, helaas nog zonder resultaat

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Na zon 10 jaar pil nu nog niet ongesteld! zit inmiddels op dag 101 :(
    Maar nog geen tekens van een menstruatie!
    ik hoop voor je niet dat je aan de diane pil zat ... want dan houd je hartje maar vast... het KAN nog wel ff duren...
    Maar hoop uiteraard niet voor je!

15. Yris

Yris Niet meer actief

mijn 1e cyclus na pilgebruik was 29 dagen

16. MaDe87

MaDe87 Actief lid

May 30, 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu net deze week voor het eerst ongesteld geworden, na 51 dagen. Ik vond het ook erg lang duren gevoelsmatig! Nu afwachten wat de tweede cyclus wordt :(

17. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ladies! thanks voor alle reacties.. In ieder geval fijn te lezen dat ik zeker niet de enige ben...

@Bbibi Tjeeee, wat erg! Ik slikte geen Diane, maar Mycrogynon 30.. Volgens mij wel een lichte pil.. Ik duim echt voor je want dat moet echt klote zijn :(

Hier nog steeds geen ongi tekenen.. Het enige zijn 2 puisten die sinds gister op mijn gezicht pronken :( Had ik nooit last van tijdens de pil, vroeg me gister af hoe ik eraan kwam en bedacht me dat ik voor ik aan de pil was altijd puistjes kreeg als ik ongesteld moest worden.. Dus hoop dat het een voorteken is en dat ik nu toch wel op korte termijn een keer menstrueer! Nooit gedacht dat ik uit zou kijken naar mijn menstruatie maar kan garanderen dat ik dat nu wel doe ;)

18. paula1984

paula1984 Niet meer actief

hoi

Hier microgynon 30 na ontrekkingsbloeding cyclus van 33 gehad daarna tussen de 24 en 27 dagen geschommeld dus heel keurig gegaan sucses! PS 15 jaar de pil gebruikt.

groetjes

19. Bri

Bri Niet meer actief

Nadat ik stopte met de pil (microgynon 30, ongeveer 8 jaar geslikt) was mijn eerste cyclus 28 dagen. Daarna altijd 27 of 28 dagen. Zes maanden lang tenminste, daarna ben ik 9 maanden niet ongesteld geweest.

Succes, hopelijk krijg je gauw een mooie cyclus!

20. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

Apr 4, 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Bij mij duurde het 46 dagen. Slikte:microgynon 20.

Succes!

Share This Page