Hoeveel minuten effectief drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Deurtje, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Mijn zoontje is nu bijna 3 weken en ik geef volledig BV.

Hij drinkt de ene keer veel langer dan de andere keer aan de borst. Nu vroeg ik me af hoelang een baby van zijn leeftijd effectief zou moeten drinken aan een borst?
    Na hoeveel minuten ongeveer komt ie bij de achtermelk?

Meestal drinkt ie tussen de 10-20 minuten aan borst 1, dan verschoon ik hem en dan krijgt ie de andere borst als toetje.

2. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Weet niet of er een richtlijn voor is volgens mij is het verschillend per kindje.
    Ik heb lang met tepelhoedje gevoed en toen dronk hij ook zo'n 15-20 min. aan eerste borst en 2de borst wisselde sterk.
    Nu ik zonder tepelhoedje voed drinkt hij nog maar 5-10 aan eerste borst, daarnaast gaan ze natuurlijk ook steeds krachtiger drinken dus hebben ze hem eerder "leeg".
    Volgens mij kun je het ook wel wat aan de poepluiers zien of ze ook de achtermelk krijgen.
    Heb een tijdje veel stuwing gehad waardoor hij veel voormelk binnen kreeg (met 1 min. kolven al 60cc "waterige melk) dan zat hij al snel vol en dronk maar kort, toen had hij groene ontlasting, nu is het weer gewoon geel.

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dank voor je antwoord.
    Zn luiers zien er goed uit, lekkere mosterdpoep ;)

En hij is vandaag weer gewogen en woog in vegelijking met vorige week dinsdag bijna 500 gram meer.. dus het zit wel goed met dat drinken van hem :D.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

He, dat wist ik niet: de gele poep (mosterdkleur idd) is dus als ze voldoende achtermelk krijgen?
    Ik vraag me af en toe namelijk ook af of Thirza daar wel voldoende aan toe komt, omdat ze vaak met 7-8 minuutjes al wel klaar is (en maar 1 borst hoeft/krijgt). Maar sinds ik geen last meer heb van stuwing idd altijd gele poep, dus dat zit in ieder geval goed, :)

5. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Je kunt ook aan de brokjes (vetbrokjes) in de ontlasting zien of ze achtermelk hebben gedronken.

6. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Die van mij drinkt erg lang aan een borst, net wel drie kwartier, is dat niet te lang?

Deel Deze Pagina