Ik ben nu topchef aan het kijken op rtl4. Nu moesten ze net een levende kreeft overgieten met kokend water... Ben ik de enige die dat echt zielig vind?? Waarom niet een pijnloze dood? Je zag dat beest echt schrikken van het kokende water.. Brr.. Ben ik een zeikerd, of delen meer mensen deze mening met mij??
nee ik vind het ook wel zielig... ook het geluid wat je erbij hoort... tis toch een levend wezen die je even overgiet met kokend water... maarja dat maakt niet uit he
Zeker is het zielig en onnodig! Bij de meeste restaurants worden de kreeften tegenwoordig eerst gedood met een mes alvorens ze in het kokende water gegooid worden. Volgens mij mag het namelijk niet meer. Het geluid wat je hoort is niet de kreeft zelf, maar het schild van de kreeft door de hete dampen.
ja het is zielig maar weet niet wat erger is. als je kop ineens eraf gehakt wordt of dat je verbrand wordt.
Dit vind ik eigenlijk wel een goede opmerking. De meesten onder ons (waaronder ikke) genieten reuze van een kippetje of een varkenshaasje of een biefstukje...Ik noem maar wat. Die beesten sterven ook een (nare) dood voor ons eten. Alleen zien we het niet. Door die kreeft en kokend water word je wel even weer met je neus op de feiten gedrukt. (Al zal ik trouwens nooit kreeft gaan eten.)
Dat denk ik dus ook altijd, lijkt mij nietzo lekker in je nek gesneden worden tot aan je hersenpan... Dan maar ff borrelen.
een kreeft schijnt meteen dood te zijn als die eerst met kopje in het hete water gaat als ze levend worden gekookt, worden ze ook vaak eerst in koelkast gelegd, door de kou raken ze in een soort slaap maar het idee van levend koken.. nee, blijft scary hoewel ik dan wel weer met alle plezier een pan met mosselen opzet.. die leven ook.. scheelt misschien dat die geen oogjes hebben die je aankijken
Het idee is wel zielig. Op school deed de juf er ooit een keer een verkeerde video in tijdens een les. "Het slachtproces van een varken" Vond ik veel erger als een kreeft die het 1 misschien 2 sec. voelt.
Oh gatver. Je zou er spontaan veganist van worden. Maar dat lukt mij niet omdat ik vlees en vis zo lekker vind!