ik denk tenminste dan ook de nicu hoor, als de rest van de kinderafdelingen gesloten is. Ik hoor het van mijn moeder. De reden 'zou zijn' gekibbel zeg maar. Wat je tegenwoordig wel vaker hoort, de samenwerking die niet echt wil vlotten.
@Loe; Gezien de klachten die je omschrijft en jouw eigen gevoel en onzekerheid is het helemaal niet verkeerd om je goed voor te bereiden. Ik heb al een heleboel tips voorbij zien komen die je zeker ter harte moet nemen. Niemand hier zal je veroordelen over het feit dat je je goed aan het voorbereiden bent hoor!! Wat de keuze voor een NICU betreft, het spijt me dat ik dat moet zeggen, maar je hebt echt geen keus. Op het moment dat jouw kindje te vroeg geboren zal gaan worden en op een NICU terecht komt, kijken ze waar er een plekje is. Daar zul je het mee moeten doen. Bovendien denk ik, als ik aan mijn eigen ervaring denk, dat het je op dat moment geen moer uitmaakt waar je zult terechtkomen. Als je kindje maar gezond ter wereld komt. En ik denk dat je er zeker van kunt zijn dat het op iedere NICU in Nederland de zorg krijgt die het dan nodig heeft. Heel veel sterkte en ik duim ervoor dat je kindje nog lekker een paar weken blijft zitten. Hou je taai!!
Dank je wel, ok, dan weet ik dat ik me daarbij neer moet liggen welke nicu. Heb nog wel een vraagje misschien dat jullie het herkennen (of niet hopelijk): Ik heb zo'n druk van onderen, nee tis niet heel erg, maar het lijkt net alsof je tampon te laag zit/verkeerd zit. Ik heb even gevoeld van binnen (durfde niet te ver), voel niets, maar waarschijnlijk zit dat gevoel ook hogerop. Tis net of ik met iets zeg maar tussen mijn benen loop (bij wijze van spreken) maar dan halverwege mijn vagina. Wat kan dit zijn? Is deze druk wel gewoon normaal (wil niet overdrijven) of is dit wel iets om te melden? Doc belt morgen voor telefonische uitslag suikerwaarden en hb. Ik ga er even vanuit dat de suikerwaarden ok zijn. Vraag dan wat het beleid gaat zijn (kan namelijk ook zijn dat het te vele vruchtwater komt door een kindje wat niet kan slikken) en er kan teveel druk op de placenta komen te staan, waardoor de doorbloeding sterk vermindert. Mocht er nou geen beleid zijn (ik ga ervan uit, ze doen toch niets in dit ziekenhuis) dan wil ik hem zeggen dat ik een second opinon in het AMC wil. Hij kan dan een brief schrijven, maar ik wil er nog wel bij aangeven de vraag of mijn ziekenhuis de inhoud van die brief feitelijk wil houden en geen meningen eromheen. Want daar zijn ze nogal goed in. Wat vinden jullie hiervan?
Je vraag over de druk herken ik niet, maar als je het niet vertrouwt, dan zou ik zeker naar het ziekenhuis bellen (ik ga er nu even vanuit dat je onder behandeling bent van een gyneacoloog). Beter een keer teveel dan te weinig. Uit je verhaal maak ik ook op dat je erg weinig vertrouwen hebt in het ziekenhuis waar je nu onder behandeling bent. Een second opinion vragen is je goed recht en zou ik dan ook zeker doen. Sterkte!!
Heel goed van je!! Hopelijk is het niets, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Sterkte en hou je ons op de hoogte?
Heel veel succes! En ik krijg ook het idee dat je je ziekenhuis en/of gyn niet vertrouwd. Hoe komt dat? En je mag in NL altijd je eigen ziekenhuis kiezen hoor, dus je kunt gewoon overstappen. Ik zit voor gyn ook bij een ander ZKH dan de stad waar ik woon.
Juul, ik heb inderdaad heel weinig vertrouwen in ze. Met hun hulp was ik nooit zwanger meer gewordne. Ze hebben een hoop fouten gemaakt en inhet algemeen nemen ze je niet serieus en zijn ze erg traag met actie ondernemen. Ik moet er zijn vanwege mijn hart. Mijn cardioloog zit er, vandaar. Nou, we zijn terug. Ik zou eerst een ctg krijgen, maar dat vond de dienstdoende arts ass toch niet nodig. Ik heb een inwendig onderzoek gehad. Daar bleek dat de baarmoedermond dicht zat. Daarna moest ik urine inleveren en toen hebben we anderhalf uur zitten wachten op een stoeltje. Net kwam ze vertellen dat er een klein spoortje leucocyten waren gevonden in de urine, maar te weinig voor een blaasonsteking zei ze, want het nitriet was negatief (weet niet wat dat is). Nu mochten we dus naar huis. Ze had nog wel gevraagd of ze wilden tellen hoeveel ontstekingscellen het per zoveel ml urine was, maar dat onderzoek duurde weer anderhalf uur oid. Dus vandaar naar huis. (Had wel wat bloedverlies na dat onderzoek, dat was normaal zeiden ze. Beetje kramperig ook.) Op mijn vraag wat het dan kon zijn, dat gevoel, heeft ze gezegd dat ze het echt niet wist.
sluit ik me volledig bij aan, ik heb ook meegemaakt dat er geen plek was, ben door het hele land gereist met dreigende vroeggeboorte. Dit omdat er voor mij wel plek was, maar niet voor mij EN de kleine, mocht ie geboren worden. Ik heb 1 week moeten wachten op een plek bij het UMCG. dit was dichter bij ons huis. Maar als ik in het UMC Utrecht was bevallen was dit ook goed geweest. verder wil ik je Loe succes wensen, je hebt een uitslag gekregen over de ontstekingscellen in je urine. Heb je deze al en was deze positief?
Hallo Loe, Hoop dat je snel uitsluitsel hebt over de uitslag van de testen. Ik wilde toch ook graag mijn ervaring met Zwolle met je delen. Ik ben in februari bevallen in het ziekenhuis in Zwolle en mijn zoon heeft 10 dagen daar op de NICU gelegen. Niet omdat hij te vroeg was geboren maar omdat hij gekoeld is, vanwege ernstig zuurstofgebrek bij de geboorte en een bloeding in zijn hoofdje. Het is uiteindelijk een keizersnee geworden, zodat ik ook 5 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Zowel de afdelingen A5 en A6 (kraam en verlosafdelingen) zijn erg prettig. Vriendelijk personeel en heel erg kundig. Je voelt je er ook geen nummer, iedereen heeft zo erg meegeleefd. Erg prettig. Dit geldt ook voor de verloskundige, verpleegkundigen die de bevalling voor de avondwisseling hebben begeleidt. Zij kwamen allemaal de dagen erna even bij mijn bed om te kijken hoe het ging. Zo lief!!! Ook de NICU in Zwolle heeft prettig, professioneel personeel. Niets dan lof voor de Isala Sophia1
bedankt voor jullie reacties. Ze hebben niet meer gebeld, dus dan mag je blijkbaar leukocyten in je urine hebben....
Hier hele goede ervaringen met de NICU Zwolle! Ons zoontje is met 33 weken met spoed gehaald ivm een acute placentaloslating. Hij is in ons eigen ziekenhuis geboren, maar met spoed naar Zwolle overgebracht. Daar heeft hij 2 dagen kritiek gelegen, maar daarna ging hij gelukkig snel vooruit! Hij heeft 2 weken op de Nicu gelegen en daarna mocht hij weer terug naar ons eigen ziekenhuis. Na nog eens 2 weken hier in het ziekenhuis mochten wij eindelijk ons zoontje mee naar huis nemen, het een super lief en vrolijk manneke die er (voor zover ze nu kunnen zien) niks aan over heeft gehouden! Wij kunnen dus niets dan goeds vertellen over de Nicu Zwolle, hele lieve en deskundige mensen die je overal bij betrekken en alles heel duidelijk uitleggen. Hopelijk blijft je kindje voorlopig nog even zitten! Sterkte!
Hier ook alleen maar goede ervaringen met de NICU van Zwolle.. Ons mannetje heeft er ook gelegen helaas.. Niet vanwege een vroeggeboorte maar opgenomen met een longontsteking.. Eerst was hij naar de 'gewone' kinderafdeling gegaan, maar omdat het ineens heel slecht met hem ging is hij overgeplaatst.. Verpleging en artsen zijn super.. Erg veel medeleven getoond en eigenlijk nooit een klacht gehoord als ik weer eens om 3 uur 's nachts iemand naar beneden liet bellen om te vragen hoe het met hem ging.. Alles werd uitgelegd wat er ging gebeuren e.d. Ook de zorg voor mij en mijn partner was goed nadat ik uit het ziekenhuis mocht na 3 dagen en L. daar nog moest blijven.. Ze belden regelmatig om te vertellen hoe hij het deed, zonder dat we daar om gevraagd hadden, dus hartstikke lief Ook de huisartsenpost die er bij zit is super (waarschijnlijk ben je die niet nodig omdat je wat verder weg woont, maar misschien voor jou wel een fijner idee om dat ook te weten).. L. heeft nog steeds wat aanvallen van benauwdheid.. En als ik bel, is de zorg ook geweldig.. Als de arts het niet nodig vind om langs te komen en ik twijfel of mijn gevoel zegt iets anders, dan kan ik er altijd terecht.. Niks meer dan lof voor het Sophia Zwolle.. Heel veel sterkte en gezondheid voor jullie gewenst en hopelijk blijft jullie kindje nog een paar weekjes lekker in je buik zitten
Bedankt! En wat fijn dat het zo goed gaat met jullie kindjes! Ik heb gisteren het amc gebeld met wat uitleg en krijg daar aankomende maandag al een second opinion. Wil niet zeggen dat ik overstap, maar ze doen in elk geval onderzoek, wil graag weten wat hun mening is. Als ik dus in mijn streekziekenhuis zal blijven (die zijn natuurlijk niet blij met de second opinion, maar t is niet anders (zegt zij stoer, zij vindt t doodeng om te vertellen)) dan zal ik zeker Zwolle in mijn achtergrond houden, mocht het nodig zijn!