beste NICU afdeling

Discussie in 'Prematuur' gestart door Loe, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

ze heeft echt helemaal NIETS gezegd over bedrust. Dus ik kan gewoon naar de kruidvat en brood halen en weet ik wat? Vorige week ben ik er expres niet uitgeweest, de week ervoor ook niet.
    Is traplopen bezwaarlijk?

Ik begrijp niet goed waarom blijkbaar niemand onze verkorte cervix niet belangrijk vind, als ik lees dat anderen opgenomen worden. Ik begrijp t niet en ik word er eigenlijk ook wel een beetje verdrietig van. We hebben zolang op dit kindje gewacht, en ik kan nu alleen maar hopen....

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ohw meis, ik vind het zo vervelend voor je!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier moedeloos en verdrietig van wordt. Het is ook niet dat je je mond niet open durft te trekken ofzo. Begrijpelijk dat je het gevoel hebt dat ze je niet serieus nemen.

In mijn geval was het natuurlijk iets anders, omdat ik met een tweelingzwangerschap al een medische indicatie had. Bovendien kón ik ook helemaal niets meer, omdat het vruchtwater eruit gutste... ;)

Gelukkig heeft je kindje nu al wel een goede kans als het onverhoopt toch te vroeg wordt geboren. En ik zou gewoon eigenwijs zijn als ik jou was en, als dat kan natuurlijk, zoveel mogelijk blijven liggen, op bed of op de bank. Neem het zekere voor het onzekere en trek meteen weer aan de bel als je het niet vertrouwt!! Denk niet dat ze je wel een zeur zullen vinden of iets dergelijks. Het gaat om de gezondheid van je kindje!! Heel veel sterkte, hou je taai!!

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

groetjes

4. adi

adi Niet meer actief

Loe, ik snap je angst heel goed hoor, en ook een beetje raar dat ze je zomaar rond laten lopen.

Echt ingrijpen kunnen ze nu niet. Longrijping wordt gegeven als het kindje zich bijna aandient. 2 weken vóór de geboorte geven heeft al geen zin, omdat het 'uitwerkt'. Ik snap het zelf ook niet helemaal, maar ik heb bijv longrijping 2x gehad. eerste keer met 27 weken omdat ik flinke weeën had, maar die zijn gelukkig gestopt. Met 29 weken zeiden ze dat die longrijping niks meer deed, en als ik weer weeën kreeg zou ik ze opnieuw krijgen. Toen nog een hele discussie tussen de artsen of 2x geven wel of geen nadelen heeft enz.
    Dus wel begrijpelijk dat ze die niet uit voorzorg gaan geven.

Weeënremmers zijn er om weeën te stoppen, dus die krijg je alleen als er behoorlijk gaat rommelen.

Enige wat in jouw situatie wordt voorgeschreven is bedrust. Zoveel mogelijk liggen en wel zelf naar de wc, douchen, even kopje thee zetten, rondje lopen in de kamer.. Meer niet. Dit is het beleid van ac.zkh in Veldhoven. Daar nemen ze je ook op bij curvixlengte < 2cm. en medische indicatie (bijv veel harde buiken, te veel vruchtwater, groeiachterstand enz).

Tja, en om trombose tegen te gaan kun je elke dag zo'n prikje in je been geven. Ik vond dat toen geen enkele probleem, om de kindjes maar zolang mogelijk binnen te houden.

Ga toch maar weer een gesprek aan zou ik zeggen. Ik zou vragen om wat actiever beleid omtrent de groei van de kleine (wat doen ze met de groei van het hoofdje nu?), jouw hart en die vruchtwater. Vraag om uitleg. Ga desnoods een potje janken daar en zeg dat je zo heel veel stress hebt.

Heel veel succes, en hou het rustig aan!!!

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat gek, ik heb maar 1 keer de longrijping gehad (28+1) en dat was goed zeiden ze?

Overigens zegt een verkorte cervix (zoals hier al veel aangegeven) niet veel. Wel als je daarbij weeën hebt en het in korte tijd verkort is. Dit had ik, kwam binnen in het streekziekenhuis met weeën en een lange cervix, 2 dagen later was hij 3 cm korter. Toen heb ik de longrijpers gekregen en een infuus met weeënremmers. Toen de weeen daardoorheen gingen werd ik over geplaatst omdat ik niet in t streekziekenhuis mocht bevallen.
    Had ik alleen een verkorte cervix gehad dan was ik thuis geweest waarschijnlijk. Zolang er niks rommelt en er bijv geen bloedverlies is, gebeurt er ook niets. Je kindje ligt niet ineens in je armen. Ik denk dat als je bijv weeën krijgt je wel meteen opgenomen wordt.
    Sterkte!

6. Loe

Loe Niet meer actief

Dank jullie wel. ik ga zo weer op controle, en hoop op wat medewerking en inlevingsvermogen.
    Zal straks laten weten.

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ik denk dat het belangrijkste al is gezegd door de andere dames, maar wil je voor dadelijk even weer heel veel kracht, moed en sterkte wensen!!!!!

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Heel veel sterkte meis!! Hopelijk heb je iets aan alle geweldige tips die hierboven gegeven zijn. Toch fijn, zo'n forum hè?

9. Loe

Loe Niet meer actief

Heel fijn zo'n forum jipper. Ben blij met jullie!

Het liep dik een uur uit.
    Bedankt voor jullie succes. Het heeft volgens mij wel geholpen, want ondanks dat het AMC 1,9 aan cervixlengte gemeten heeft, was het vandaag volgens ons ziekenhuis 3,2! Snap niet dat dat zoveel kan schelen, maar ik denk dat we besluiten het 'gewoon te geloven' en daarom zijn we nu lekker vrolijk.
    Onze snuf is al ingedaald! Het hoofdje was nu nog net te meten.

We hebben trouwens een hele leuke echofoto (ging haast zo per ongeluk maar snuf kwam zo mooi in beeld). Bloeddruk was goed 110/70. Ik heb aangegeven dat het amc heeft gezegd dat er beter beleid moest komen en zij meer moesten luisteren. Daarop heeft de gyn weer inwendig onderzoek verricht (alles nog dicht en wat is dat naar zeg, zo'n onderzoek zo hoog bij die baarmoedermond) en moest ik nogmaals plasje inleveren. Verder ben ik eindelijk doorgestuurd naar de orthopeed voor het vocht in mijn handen en polsen en het feit dat ik mijn handen bijna niet meer gebruiken kan.
    Dus al met al: nie slech nie....................! (denk ik?)

Snuf zou volgens amc 1350 gram zijn, volgens ons ziekenhuis (omdat ze m dus groter meten) 1600 en zoveel gram!
    Buik loopt voor op 31 weken, beentje was ook aan de lange kant nu. Alleen koppie iets kleiner, maar dus niet zo klein als in amc.

Vruchtwater: AFI index 16. In AMC 16.6. Komt dus erg overeen. Zal er toch echt vorige keer niet goed gemeten zijn met 27.5???? Zoveel vruchtwater kun je vast niet ineens ongemerkt verliezen toch?

Ik wil jullie de mooie gezichtsfoto van onze snuf niet onthouden. Ik hoop dat alles goed gemeten is, ik ga er gewoon voor nu van uit, het maakt onze dag helemaal goed. Op naar de volgende controle over 2 weken.

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ loe

Gelukkig meis.
    Het kan wel dat het aanmaak van het vruchtwater stopt.
    Ik moest m'n diabetes beter onder controle krijgen en werd het ook minder.
    Geen idee hoe het kan hihi.

Aaah wat een scheetje!

11. Loe

Loe Niet meer actief

Ja vind je m lief? :D Cute he!

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja zkr :D

13. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken alleen Sophia Zwolle... heb er goede ervaringen mee. En al helemaal met het RmcD daar!

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Loe, gelukkig maar! Het komt vast helemaal goed en wat je schrijft klinkt hartstikke goed.
    En wat een mooie echo!!! Leuk he. Ik heb ook zo'n soort echo van ook precies 28+6, grappig!

15. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    @ Loe
    Wat fijn deze controle!!!! En ik moest ff reageren toen ik je echo zag.. Wat een schatje!!

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wat een lekkere foto!

Over het meten van vruchtwater, en lengtes en gewichten van de baby: het is verre van een exacte wetenschap. Ik moest vanaf 27 weken bedrust houden en wekelijks bloed en echo's doen. ou, de ene week was mijn kind gekrompen, de andere week had ik te weinig vruchtwater, de week daarop was het weer goed......en uiteindelijk bleek mijn dochter 500 gram lichter te zijn dan ze hadden geschat. Ik wil de medische sand niet afvallen, maar ze kunnen er gewoon niet zo veel mee en ik riep dus ook steeds dat ik geen beleid wou op 1 slechte meting.

(Was trouwens erg grappig: gyn mat mijn dochter op en een assistent erbij om te leren, zeg ik ineens: 'verrek, mijn kind is gekrompen!' Hij schaamde zich dood :D)

17. Loe

Loe Niet meer actief

Dank voor jullie lieve reacties!
    We gaan deze twee weken nu gewoon even van het positieve uit, over twee weken zien we gewoon weer. (zei zij heel stoer hihi)
    Ja, mooie foto he! Ik ben verliefd......:D

Oh, Juul, da's wel een bak ja. Ik heb ook door dat de metingen behoorlijk verschillen. Ze zeggen er zelf ook wel bij, nou het is wel plusminus. Een hele ruime zeg maar. Ze zei wel vanmorgen dat ze qua gewicht vaak overschatten, niet zo vaak onderschatten.

oja, als er inderdaad nood aan de man (vrouw) komt, willen we zeker om Zwolle vragen, als we de keus krijgen. Bedankt ook voor die reacties!:)

18. Ons Kleintje

#98 Ons Kleintje, 21 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2010
    dubbel geplaatst

19. Ons Kleintje

mooie snufferd heeft jullie kleintje:D
    ach die berekeningen over het gewicht..ze kloppen heel vaak niet omdat het zo moeilijk te meten is.
    Ons Kleintje woog 5 dagen voordat hij geboren is 1300 gram en op de dag van geboorte 1790 gram:(

Goed dat jullie nu gaan ontspannen, je zorgen maken is voor jou ook niet goed op het moment.
    en jullie staan immers onder controle dus dat is wel fijn!

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Off topic: zo dat was een flink kleintje met bijna 1800 gram en 12 weken te vroeg, helemaal super! Ons meiske wat 7 weken te vroeg en woog maar 1600 gram......termijn zegt dus ook niet alles merk ik hoe langer hoe meer

Deel Deze Pagina