beste NICU afdeling

Discussie in 'Prematuur' gestart door Loe, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier klopte de metingen wel. Toen ik opgenomen werd (28+1) was ze 1260 gram. Vanaf toen kreeg ik iedere week (en soms 2 x per week) een meting en het klopte uiteindelijk heel goed. Ze zeiden dat ze ongeveer 3200 gram zou zijn bij geboorte en ze was 3290!

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Nou het was volgens de artsen niet positief omdat de organen door de snelle groei een achterstand zouden kunnen hebben opgelopen. ook dachten ze aan een infectie. er stonden 5 artsen om hem heen toen hij was geboren en ze dachten dat de weegschaal kapot was, en hebben hem op een andere weegschaal gelegd. het was een raadsel. Uiteindelijk bleek hij veel oedemen te hebben/ hij was opgezet, na een paar dagen hebben ze 1650 gram als rekengewicht genomen.
    Ik heb het zelf altijd juist wel als positief gezien dat hij zo groot was. Ik heb ook altijd geroepen: Het wordt een grote baby! En dat was hij:D;)

wat vooral erg scheelt (wat je meestal wel wilt maar niet altijd mogelijk is):
    -als je tijdens de bevalling niet in paniek raakt,
    -een natuurlijke bevalling,
    -het geven van borstvoeding,
    -liefde & aanraking,
    -als het een meisje is want die zijn sterker
    -als je longrijpingsprikjes zijn ingewerkt.

3. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Loe: wat een fijn nieuws voor nu en wat een plaatje op de echo.

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ ons kleintje

Wij dachten ook altijd groter is beter.
    Maar blijken ze het vaak moeilijker te hebben dan kleine babies.
    Daarom hadden ze W sowieso gehaald bij 34 weken.

5. Loe

Loe Niet meer actief

Goh, dat wist ik niet van grote en kleinere babys. Zo leer je weer wat.

Ik denk toch dat er redelijk wat verschil in zit hoor in de gewichten. Komt omdat ze allemaal anders meten, het hoofdje, buik en beentjes. In het amc zeiden ze maandag 1350 (had ik dat nou al verteld? Ik word vergeetachtig) en vandaag ineens 1600 zoveel. Kwam omdat ze het buikje en hoofdje groter meetten. Ik houd er gewoon rekening mee dat het 300-500 gram minder is dan geschat, dan valt het altijd mee:D.

Dank je wel Fabsie!

6. bereke

bereke Niet meer actief

Goed zo Loe!

7. Clauo1

Clauo1 Lid

9 aug 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai, ik heb ervaring met 2 NICU's. Mijn dochter is geboren in het LUMC en heeft 1,5 daar op de NICU gelegen. Vervolgens is ze overgeplaatst naar Delft. Na een week in Delft te hebben gelegen is ze overgeplaatst naar het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Dit vonden wij de beste NICU.
    Ik vraag me alleen af wat je met de informatie wil. Ik denk dat elke NICU goed is, alleen heeft iedereen persoonlijke voorkeuren en maar ervaring met 1/2 NICU(s). Daarbijkomend is, is dat je zelf inspraak hebt over in welk zkh je terecht gaat komen, het gaat erom of er plek is voor jou en je kind.

8. Annebe

Annebe Actief lid

14 mei 2010
    135
    0
    0
    Ook (gelukkig) maar een ervaring en dat is met Utrecht.
    Fijne NICU, lieve verpleegsters, duidelijk beleid. En vooral de indeling en het interieur is daar super.
    Goed overzichtelijk ingedeeld en licht..

9. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Wat was het verschil tussen LUMC En Sophia in Rotterdam?

10. Clauo1

Clauo1 Lid

9 aug 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    #110 Clauo1, 12 aug 2010
    Laatst bewerkt: 12 aug 2010
    LUMC is in Leiden en het Sophia in Rotterdam. Het zijn allebei academische ziekenhuizen, dus daar zit geen verschil tussen. Alleen de plaats dus.

Jeetje Juffie, ik zie dat jij ook wel al aardig wat meegemaakt heb zo. 1 te vroeg en 1 overleden. Mag ik je vragen wat de redenen waren?

11. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi Jufffie,

Ik zie aan je banner dat je zwanger bent! Gefeliciteerd! Hoe gaat het met je?

Groetjes, Josie

12. geetje

geetje Lid

14 aug 2010
    86
    0
    0
    Overijssel
    Beetje late reactie maar ik heb ervaring met de NICU in Zwolle. Vorig jaar ben ik ruim 8 weken te vroeg bevallen en heeft mijn zoon een aantal dagen op de NICU gelegen. Wij hebben geen negatieve dingen meegemaakt.

Deel Deze Pagina