beste reistijd met kind 14 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door linda1986, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    hallo,

wij zijn erg aan het twijfelen of we toch niet naar Spanje zullen gaan met de auto. Nu is onze meid echt geen auto-slaper en vind het gewoon niet leuk. we willen dus snachts gaan rijden zodat ze toch wat zal slapen omdat ze snachts goed slaapt.

wie heeft hier ervaring mee en/of wat tips?
    trekt ze dat wel zolang in een autostoel liggen/zitten?

groetjes linda

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Lang in haar autostoel zal het probleem niet zo zijn voor haar denk ik. Zelf heb ik een hekel aan 's nachts rijden omdat de de dagen daarna brak bent en je hebt nu toch een kleintje bij je die de aandacht nodig heeft... maar voor jullie misschien de beste oplossing.
    Wij rijden in ieder geval in 2 dagen overdag naar italie, charlotte is dan net geen 18 maanden. Vorig jaar met 6 maanden ook in 2 dagen naar spanje gereden, geen enkel probleem.

3. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Hoi,

Wij zijn net 2 weken naar Italie geweest, met de auto.
    De heenweg ging op zich goed. We hebben onderweg ergens overnacht (niet echt een aanrader- lang huilen, met zn 3-en op 1 kamer in een vol hotel). De terugweg in 1 keer gedaan, overdag. Dat was ook geen succes. Hij heeft weinig geslapen en wilde uit zn stoel.

Veel tips heb ik niet:
    * zorg voor leuke kindercd's
    * iets lekkers wat niet teveel rommel geeft in de auto (soepstengels)
    * ga er af en toe naast zitten, even spelen
    * heeft ze een speen/knuffel? geef dat dan gewoon. Mijn zoontje wordt dan een beetje suffig en kijkt naar buiten-luistert naar de muziek
    * als de zon schijnt en je wil dat ze slaapt, hang dan een theedoek achter haar raam

Als je 's nachts rijdt zal ze vanzelf meer slapen doordat dat haar ritme is en het donker is.
    Succes ermee! Ik was blij dat we er weer waren!;)

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij breken dit jaar de reis in een heleboel stukjes (met de caravan dus dan kan dat makkelijk), maar als we in 1x ver zouden gaan, zouden we grotendeels overdag rijden. We zouden dan waarschijnlijk rond 2/3 uur 's nachts vertrekken, zodat we zelf nog een paar uur kunnen slapen voor de reis en dan flink doorrijden. We zijn ook wel eens om 6 uur 's avonds vertrokken en hebben toen doorgereden tot middernacht en langs de autobahn in de caravan overnacht.

Helemaal 's nachts rijden en dan dus zelf een nacht overslaan, zou ik niet gauw doen. Dan kom je helemaal gebroken aan op de bestemming, maar je kunt niet uitrusten want je hebt een kind rondlopen die aandacht vraagt (en veel aandacht, na zo'n lange rit stilzitten).

5. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    ik moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vind om die verhalen te lezen. ergens blijf k het nog wel eng vinden. dalijk zet ze de hele auto op zn kop met gillen.. lastige keuzes..

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij kiezen er ook niet voor om `s avonds laat of midden in de nacht te vertrekken. Manlief kan z`n ogen niet open houden en ik ben nachtblind (niet zo`n beste combinatie dus). Bovendien ben je zoals genoemd zelf doodop als je aankomt en je kind heeft geslapen en wil aandacht.

We vertrekken meestal om een uur of 5, het is dan weer licht. Dochter slaapt nog een paar uurtjes. Op een gegeven moment heeft ze er genoeg van en wil ze niet meer. Maar op de camping aangekomen vindt ze het geweldig, dus wij hebben 1 slechte dag over voor 3 weken vakantiepret!

Hier besteed ze een groot deel van de reis ook aan snoepen/eten in de auto. Vaak slaapt ze ook nog een aantal uur. Dus het aantal gil/huiluren vallen nog wel mee. Verder met cd`s zingen, raamstickers, knuffels, speeltjes mee.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij zijn in mei naar italie geweest en zijn in 1 ruk s nachts gereden. Mijn meisje heeft de hele weg geslapen. Werd alleen rond 7 uur wakker, toen zijn we gaan ontbijten. Daarna nog 2 uurtjes doorgereden en toen ze sliep ze weer heerlijk!

Op de terugweg was ze s nachts even een uurtje wakker toen heb ik met de portable dvd speler nijntje dvds gekeken met haar. Daarna is ze weer gaan slapen.

Wij hadden de plaats naast mijn dochter vrij gehouden (dus geen spullen op de achterbank) zodat 1 van ons altijd naast haar kon gaan zitten.

8. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Wij gaan savonds weg. Afgelopen winter zijn wij op wintersport geweest en hebben we precies hetzelfde gedaan, alleen toen deden we er op de heenreis 20 uur over! Ons manneke heeft de hele nacht lief doosgeslapen.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij zijn ook net terug uit Italie. Zag er echt als een berg tegen op om te rijden met de jongens. De heenreis hebben we in 2 keer gedaan, geslapen in Munchen. Daar hebben we alsnog 13 uren over gedaan. Zoveel ongelukken, files en wegwerkzaamheden waren er onderweg. Ik was echt heel blij dat we in het hotel aankwamen. Jongens hebben daar nog even gespeeld en zijn toen in bad geweest en op bed. Die nacht hebben we niet veel geslapen maar het was toch fijn om de auto uit te zijn.

De terug reis hadden we geen hotel geboekt maar zouden we kijken hoe het zou gaan. Uiteindelijk in 1x gedaan, 16 uren. Het was 30 graden in duitsland en we hebben geen airco. Maar de mannen hebben zich heel goed gehouden. De laatste 1.5 uur was 1 van mijn jongens toch wel verdrietig. We zijn in totaal 3x gestopt de terugreis waarvan 2x een dik uur. Even eruit en spelen in een speeltuin, hapje eten en weer verder.

We hadden portable dvd spelers gekocht en dat zorgt voor een goede afleiding. Verder wat speelgoed mee in de auto.

Helaas hebben onze jongens bijna niet geslapen in de auto. Dus waren kapot.

We hebben wel gezegt dat we de volgende keer in de nacht gaan rijden. Het is dan zoveel rustiger op de weg.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zijn vorig jaar, toen Milan 13 maanden was, ook met de auto naar Spanje gegaan. Milan is normaal helemaal geen auto-slaper, maar omdat we 's nachts reden is het wel supergoed gegaan.

Hij ging toen altijd rond half 8 slapen, dus om 7 uur zijn we vertrokken, zodat 'ie eerst nog even een filmpje kon kijken en een boekje kon lezen in de auto (we hadden zo'n dvd-speler mee). En rond kwart voor 8 viel 'ie in slaap. Hij werd eigenlijk alleen maar wakker als wij stopten om even te tanken / naar de wc te gaan. Dan haalden we 'm er even uit en daarna sliep 'ie vrijwel meteen weer lekker verder. Om half 7 's ochtends was 'ie uitgeslapen, toen zijn we weer even gestopt om wat te eten, en daarna hebben we nog een uurtje verder gereden, totdat we er waren.

Is echt supergoed bevallen, dus afgelopen maand zijn we weer naar Spanje gereden ;).

Overdag rijden zou ik trouwens niet snel doen, ik zou veel te bang zijn dat 'ie dan bijna de hele weg zou slapen en daardoor z'n dag-nachtritme om zou gooien of dat 'ie juist de hele dag wakker is en hij zich niet zo lang kan vermaken in z'n autostoel.

11. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    @linda86

ik zie veel in jou verhaal , ik ben toch nog steeds bang dat ze de hele auto op zn kop zet. begin juni zijn we weekend naar limburg geweest, ze heeft de heen en terug weg dus 4 uur bij elkaar, alleen maar gegild.. hadden de dvd-speler al in huis.. maar vergeten! wellicht kunnen we dit eerst ef proberen hoe ze dit vind

groetjes

12. adi

adi Niet meer actief

Ik zou ook 's nachts gaan rijden. En je loopt dan wel risico dat ze de volgende dag aandacht vraagt, maar ik neem niet aan dat je ook 8 uur slaap nodig hebt om bij te tanken van die nacht. Als je tussen de middag samen met de kleine langs de zwembad gaat liggen en samen even 2 uurtjes slaapt heb je die nacht toch een beetje ingehaald?

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi, wij zijn naar Spanje gereden gedurende de nacht. We zijn een half uur voor de gewone slaaptijd in de auto gestapt en hebben een autotent aangeschaft voor dit doel. Dat is een tentje die je in de auto kunt spannen waardoor je kindje in het donker kan liggen en niet wakker wordt van voorbij flitsende lichten e.d.
    Ons zoontje heeft geslapen tot 7 uur en daardoor hadden we al 1000km erop zitten toen hij wakker werd. De overige 400 hebben we gedurende de dag gedaan in etappes. We hebben uitgebreid ontbijt genomen e.d en lekker gespeelt in het gras.
    Onze autostoel kan behoorlijk gekanteld en dat scheelt natuurlijk ook een boel.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou gaan vliegen, serieus.

15. mamali

mamali Actief lid

30 mei 2010
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Autotent? Heb je n link?