Hier ook een nieuwe woning, raam staat overdag open, 's nachts dicht, de verwarming hebben we boven nooit aan.
Ik heb pas een slaapzak bij de Hema gehaald, waar hier al eerder een link van stond, maar wat een waardeloze dingen vind ik dat zeg Onwijs smalle mouwen, waar mijn zoontje met zijn lekkere spekarmpjes amper doorheen komt en zonder mouwen is ie veel te koud. Ik heb hier de slaapzakken van de gewatteerde slaapzakken van de prenatal, die bevallen wel prima en mijn zoontje heeft het warm genoeg, ligt nog wel onder een dubbel gevouwen dekentje. Hier trouwens s nachts zo'n 15 a 16 graden
Ik heb ook een zak van de hema. En idd die mouwen zijn veel te smal. Ik ben ook nog op zoek naar een goede zak. Temperatuur op de kamer zal met de echte koude dagen rond de 15 graden zijn. Hij ligt nu dan in zijn hema zak ook nog onder een katoenen jolein deken.
Hier de hema winterzak, pyjama aan en deken.. maar als dit nu al is, wat dan straks als het gaat vriezen? Was heel sceptisch over de ergo pouch, geloof inmiddels wel dat hij warm is maar wie geeft er nou 75 euro uit aan een slaapzak ... Nouja ik misschien dus, ben sterk aan het overwegen hem te bestellen.
Wij hebben een Puckababy, lang over nagedacht maar is een ideale slaapzak. Kindje heeft het altijd lekker goed op temperatuur. Hema vond ik niet zo, mouwtjes waren altijd erg krap.
Ik dacht er precies zo over. Alleen lag onze kleine man al onder 2 dekens. Na vele nachtelijke huilpartijen vanwege het koud hebben ben ik overstag gegaan. De puckababy, vipsleeper etc zijn minder warm. De puckababy is zelfs nog duurder. Mijn nachtrust is mij veel waard en de ergopouch maakt het hier waar.
En ik heb het ook uitgegeven. We hebben de 0,3 de 1,0 en de 3, 5 tog. De 3,5 tog is zooooooo fantastische elke cent van de 75 waard. De hema vindt ik waardeloos absoluut niet warm genoeg net als de puckababy.
Hier heeft de Hema slaapzak altijd prima volstaan in onze slecht geïsoleerde woning, met boven enkel glas (en verarming uit): goede pasvorm, blijft goed na wassen, lekker warm (slaapt met een dun lakentje nu) en een leuke prijs.
Zie nu dat er hier veel moeders niet tevreden zijn. Wij wel, en voor dat geld zeker het proberen waard. Is hier nu maximaal denk 12 graden boven (verwarming sloeg aan vanochtend beneden en gaat vanaf 14 aan dus boven is het zeker kouder), maar ze komt heerlijk warm uit bed. Niet zweterig, maar gewoon behaaglijk warm. Middelste had dat ook altijd, bij de oudste woonden we ergens anders en die sliep vrij snel in een pyjama'tje en onder een lekkere deken.
Hier ook een moeder die op zoek is naar een warme slaapzak! Ook aan het internetten en inlezen over de ergopouch. Van de week een slaapzak gekocht bij Terstal voor een tientje, maar mijn zoontje verzuipt hierin.. Wellicht wat voor volgend jaar maar ben ik deze winter niet mee geholpen! Mijn zoontje is bijna 4 maanden en 57 cm lang, maar ik kom niet goed uit de maten van de ergopouch. Je hebt de kleinste van 3.5 Tog die in het wit, maar hier kan je ook 2-12 mnd aanklikken of 12-36 maanden. En dan heb je die langere versie slaapzak, maar daar kan je ook weer deze opties aanklikken. Wat is dan het verschil? Zou het zonde vinden als mijn zoontje er zo snel uitgegroeid is, maar wil nu wel graag een maat die hem goed past! Welke hebben jullie?
Hier in onze nieuwbouw woning met 18 graden boven zonder verwarming is die slaapzak van de hema echt te koud! Huilend wakker van de kou. Net zoals in de puckababy.
Ik zou deze vraag even mailen naar ilbenmama die helpen je graag. Denken met je mee daar echt super service. Zij kunnen je heel goed adviseren welke je beste kan nemen.
Haha apart dan he? Hier dus echt zoveel kouder, maar prima warm nu: ligt alleen in een rompertje erin.
Die van ons is een echte koukleum net als mama. Ik slaap al vanaf oktober met sokken aan in bed hihi. In de hema te koud en de puckababy te klam en zweterig werd ze ook wakker. Nu in de ergo pouch warm en slaperig haha. Verschilt per kindje.
Mijn nachtrust is me heeeel dierbaar inderdaad haha. Ik kijk het nog even aan (vannacht ging het weer super, en voelde ze warm) maar anders ben ik overstag, heb de 79 euro alvast apart gelegd haha.