Kan het artikel niet meer vinden dat ik bedoel. Maar er spelen zo veel verschillende factoren een rol in wel zaadje het eerst scoort. Zo wordt er ook gesteld dat de zuurgraad van de baarmoeder een grote rol spelen, dit zou kunnen verklaren waarom sommige paren alleen meisjes of jongens krijgen. De ene baarmoeder schijnt vriendelijker te zijn voor de een dan wel de andere chromosoom.
Tóch heb ik dit al eerder gehoord. De lerares die verloskunde gaf op mijn opleiding heeft ons dit ook eens verteld... Dat de X-spermacellen sterker zouden zijn, maar de Y-spermacellen sneller. Dit verhaal is me altijd wel bijgebleven. Ik vond het nl. wel grappig omdat de mannen juist altijd beweren van het "sterke geslacht" te zijn
Nee vrouwen zijn het sterke geslacht, er worden wel meer jongens geboren dan meisjes omdat er meer jongens overlijden tijdens en na de zwangerschap dan meisjes. Maar de redenen waarom liggen dus niet alleen aan de snelheid van de cellen, daar ging het artikel over. Het klopt wel wat je zegt maar volgens mij lag dat ook aan dat de x chromosomen, het langer volhouden omdat ze sterker zijn. Iig zijn de meningen er nog over verdeeld en de theorien zijn nog te uiteenlopend om te kunnen zeggen als je op die datum vrijt krijg je een jongen en 2 dagen eerder een meisje, zo eenvoudig ligt het niet, vandaar eigenlijk dat ik zei dat het een fabeltje is. Is mss een beetje een vaag verhaal maar goed als je het niet kunt volgen dan hoor ik het wel
oh, juist ja. Dan klopt het dus wel wat mij verteld is. Vond het al zo vreemd, was een goede leerkracht namelijk. Maar idd...het is wel erg gemakkelijk om er dan vanuit te gaan dat je kunt plannen of je een jongen of een meisje krijgt. Daar komt meer bij kijken dan alleen een sterke of snelle spermacel hihi
Juist want jij krijgt een meisje, weet je toevallig wanneer zij is verwekt?Kunnen we vergelijken. Ik heb 2 jongens en de een is van de ...hoe noem je dat... nou lichting van voor vlak voor de eisprong en de andere van er vlak na. Heb er nu weer 1 te pakken van de lichting vlak voor de eisprong dus eigenlijk volgens deze theorie zou dit weer een jongen moeten zijn, nou als het goed is dan weet ik het over 2 weken, dan laat ik het weten, en als het weer een jongen is dan eet ik mn woorden op Mijn zoon zegt dat hij een zusje gaat krijgen dusss....
over welk wetenschappelijk onderzoek men het ook heeft, overal zijn verschillende meningen over, zelfs over de simpelste dingen zijn de artsen , gyn's etc. het eens en oneens....de een toont dit aan terwijl de ander het tegenovergestelde aantoont.... hoe het ook is en wat er ook voor zorgt dat de een een meisje krijgt en de ander een jongen wie zal het zeggen, feit blijft dat iedereen (naar ik aanneem) blij is met hetgeen je krijgt en vooral als het nog gezond is ook...
tuurlijk en 'k zou het een pak leuker vinden om niet op voorhand te weten wat het geslacht is laat het lot/de natuur dat maar bepalen...
Haha, ik zou eerlijk gezegd niet weten wanneer ons meisje "geproduceert" is. We hebben het vanaf ruim voor de eisprong tot erna verschillende keren gedaan, dus van welke lichting dit spermacelletje was, geen idee haha Laten we het er maar gewoon op houden dat de beste gewonnen heeft Toevallig kwam mijn vriend net ook aan dat ie nu weet hoe je de kans op een jongen of meisje kan vergroten. Hij heeft het boekje "help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" van Kluun gekregen, en hier staat het dus ook in. Wel met een vette knipoog, zoals het hele boekje (is trouwens echt een geweldig boekje, zo'n humor!!!)
zou wat wezen als je het zelf kon bepalen hihi maar inderdaad natas je heb helemaal gelijk.. ik heb toen die chom. onderzoek gehad en zo hebben ze het mij ook uitgelegt omdat ze toen dachten/denken dat ik geen jongens kan krijgen. wel op school heb ik inderdaad ook geleerd dat bij de man is wel de x sneller dan de y.maar de y scheen weer sterker te zijn. maar ja hoeveel zwemmen er nie... dan kan de ene sneller of sterker zijn of recht zwemmen of met een bochtje er is er maar 1 die wint. maar over geslacht bepaling was het gewoon 50/50 zo heb ik het altijd geleerd op school en op het lab. en gehoord in het ziekenhuis. of je nou voor je eisprong de daad doet of na... het is echt alleen een chrom. kwestie moet altijd wel lachen dat mensen echt denken dat ze het geslacht kunnen bepalen(met respect hoor geen belediging) dat je sokken aan moet houden en het op een bepaalde standje of dag moet doen.. was het maar waar hihihi
Volgens mij moeten we er gewoon vanuit gaan dat het allemaal theorien en fabeltjes zijn. de wetenschap heeft hierover niks aangetoond. Dus is het bijna net zo betrouwbaar als met je hoofd richting het noorden of juist zuiden slapen, met een blauw of roze lintje onder je kussen slapen of de linker of rechter testikel van de man opbinden om het geslacht te bepalen!!!
Hihi ik denk dat het ook maar beter is ook, dat we niks over het geslacht te zeggen hebben , en dat de natuur zelf zijn of haar keuze maakt. Ik denk dat het evenwicht dan snel verdwenen zal zijn, wanneer we wel konden kiezen van te voren wat het geslacht zou worden.
Als je de kruiwagen stand doet... man pakt vrouw aan dr knieen, vrouw staat met haar handen op de grond....en dan rondlopen tijdens het klussen... Dan is de kans groot dat het kindje een tuinman wordt!