Onze dochter van bijna 4 vindt boekjes kezen erg leuk. Wat we nu al een tijdje doen is een wat langer verhaal in stukjes voorlezen, elke avond een hoofdstukje. Maar we zijn Rapunzel en Het grote avontuur van Pim en Pom nu wel beu (dochter niet) dus we zijn op zoek naar leuke, wat langere verhaaltjes die we kunnen voorlezen. Jip en Janneke was ook populair maar dat kunnen we ook wel dromen. Iemand suggesties?
Wij vinden De huunkvogel erg leuk bol.com | De avonturen van de Huunkvogel, Mirjam Van Beijsterveldt | 9789044817409... is eigenlijk voor wat oudere kindjes, maar valt hier goed in de smaak Oude pinkeltje boeken van mij van vroeger vind ze ook leuk En heb verschillende boeken van Winny the Pooh ook leuk Floddertje zijn geen lange verhalen, maar wel heel erg in de belevingswereld van een bijna 4 jarige het muizenhuis is ook erg leuk om samen te lezen. Super veel te zien ook Er zijn zo veel leuke boeken.. !
Marianne buscher en Ron Schroder hebben een heel leuk boek geschreven over groep 1 Misschien is dat wat jullie zoeken? Verder lazen wij hier op die leeftijd heel veel sprookjes. Niet die dunne Disney boekjes maar uit mijn veel te grote sprookjesverzamelkng. Ik heb de hele lecturama sprookjesserie staan. Maar ook de sprookjesboeken van toen mijn moeder klein was. Die verhalen zijn veel uitgebreider dan wat je tegenwoordig aan sprookjes koopt. Sommige lazen we in 2 of 3 "Sessies" zelfs.
Toen ik wist dat ik zwanger was kocht ik voor mijn aankomende zoontje een echt stoer jongensboek 'ben jij dat wolf?' Mijn nichtje van 3 wilde het boek wel een inzien. Oh wat was het boek spannend. Te spannend? Nog een keer lezen. Nog een keer de handjes in alle voel vakjes die het boek rijk is. Tot zeker 10 keer toe per keer lazen we het boek. Nu is ze inmiddels 4 en heeft ze erover verteld op school dus boek mee naar haar basisschool en ja hoor; ook daar een grote hit! Het zoontje bleek trouwens later een Dochter te zijn, haha. https://m.bol.com/nl/p/ben-jij-dat-wolf/9200000003349057/
Wij hebben de verhalen van Foeksia de miniheks voorgelezen. We zijn nu bezig met Pluk van de Petteflet.
Hier sprookjes boeken in trek. Boekjes van moffel en piertje vind ze leuk. Boekjes met Anna in de hoofdrol vind ze leuk.
Oh en ergens rond doe tijd lazen we voor het eerst het sleutelkruid van Paul Biegel. Het is 1 lang verhaal dat bestaat uit steeds een klein verhaal. Koning Mansolein is ziek en de wonderdokter zegt dat om zijn leven te verlengen er elke dag een verhaal voorgelezen/vertelt moet worden. Dus onderweg stuurt hij steeds dieren naar het paleis om een verhaal te vertellen. De hoofdstukken beginnen dus standaard met een nieuwe doet dat aanklopt.. En eindigt als 's avonds de koning naar bed gaat. Heel goed in delen te lezen vond ik en inmiddels ken ik bijna alle verhalen uit het boek uit mn hoofd doordat we het zo vaak hebben voorgelezen... Inmiddels 3 jaar later vind dochterlief het nog steeds geweldig en toevallig vroeg ze net (ondanks dat we al maanden wat anders lezen) nog wat mijn lievelingsverhaal was uit het boek
Wij hebben deze onlangs gekocht en het is een groot succes Kolletje tovert voor twee Het derde deel in de reeks over het meisje met de toversokken Voor haar vierde verjaardag heeft Kolletje toversokken gekregen. Telkens als ze 'Katharina Orselia Laetitia' zegt, gebeuren er wonderlijke dingen! In dit derde voorleesboek verwacht de moeder van Kolletje een baby. Kolletje is wel nieuwsgierig, maar ze heeft het vooral druk met haar eigen leventje. Natuurlijk wil Kolletje wel een mooi cadeau voor haar nieuwe broertje of zusje toveren. Wanneer tante Laetitia sokjes voor de baby heeft gebreid, krijgt ze een superidee...