Beste tijd om collecte te lopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tantetil, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penseel

    penseel Niet meer actief

    Rond etenstijd is irritant. Rond een uur of 18.00 is een redelijke tijd.
     
  2. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    18:00uur is zwaar irritant dan zitten wij net aan tafel, of ik ben mijn eten aan het afronden en op tafel aan het zetten, manlief komt thuis.
    Ik vind collectie überhaupt irritant sorry, maar als ik iets wil geven dan doe ik dat wel, ik hou niet van gebedel langs de deuren.
     
  3. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Top! Ga ik meteen bestellen!
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor veel mensen is 18.00 etenstijd. ;)
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Tussen half 5 en 5.
    Wij eten tussen 5 en half 6.
     
  6. tantetil

    tantetil Bekend lid

    1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat ik vrijdag eind van de middag ga lopen. Ik begrijp dat het voor mensen vervelend kan zijn en ik wil mensen zeker niet tot last zijn. Ik snap wel dat mensen denken, als ik geld wil geven dat doe ik dat wel uit mezelf. Maar sommige goede doelen leer je pas kennen als je er zelf mee te maken krijgt..en dan ben je ontzettend blij dat je, dankzij dat goede doel, de juiste hulp krijgt. Vooral als het je kind betreft.
     
  7. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.834
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Hier in België wordt dat eigenlijk weinig gedaan, meestal staan mensen aan stations/grootwarenhuizen.
    Ben ik wel blij om... Niet dat ik niets wil doen voor goede doelen maar ik kan moeilijk neen zeggen :) en voel me dan steeds verplicht...
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

    Ik denk dat je dan écht te vroeg bent en veel dichte deuren treft. Hoewel het misschien ligt aan de wijk? Wij wonen in een nieuwbouwwijk met veel jonge mensen. Pakketjes voor ons rijtje (12 huizen) worden heel vaak bij ons afgeleverd omdat ik de enige ben die overdag thuis is van het rijtje.

    Ik heb zelf voor de KWF gecollecteerd weer , een paar weken geleden en streef naar een tijd van 18.15 tot 19.00 - max 19.30 . Na 19.00 uur let ik er sowieso op, dat ik superkort aanbel. Ik moet natuurlijk laten weten dat ik aan de deur sta, maar wil geen kinderen wakker maken, door eens flink aan te bellen. Bij mensen waarvan ik weet dat ze jonge kinderen hebben, klop ik aan.

    Etenstijd: Blijft een beetje moeilijk, de één eet om 17.30 - de ander pas om 18.30 . Je kan het toch nooit goed doen. Ik merk dat veel mensen die beiden werken, pas rond 17.30 thuis zijn. Dus vroeg gaan heeft gewoon geen nut merkte ik vorig jaar. Dit jaar deden veel meer mensen open. En tja, je wilt toch geld ophalen. Nee je wil mensen niet lastig vallen, maar het is wel handig als ze thuis zijn...
     
  9. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik vind het minder erg tijdens het eten dan tijdens de kinderen in bad en naar bed brengen, dan doe ik meestal niet eens open.
     
  10. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Ik ben nochtans Belgje en hier staan ze geregeld aan de deur.
    Niet voor de brandwondenstichting, maar wel om boekjes te verkopen, voor Kom op tegen kanker, voor wafels van school, voor sponsorlopen, vanuit de getuigen van Jehovah, vanuit het Rode Kruis, ...
    En dan heb je inderdaad aan 't station alle fondsenwervers ook nog die ik elke week mag ontwijken. Dat zijn meestal de "grotere organisaties".
    Plus als ik dan es in 't stad loop te shoppen heb ik er ook wel één prijs meestal. Dan weer dieren, dan weer voor adoptiekinderen, dan weer dit, dan weer dat, ...
    Of de laatste 3 maanden al 2 keer rustig op een terrasje met een vriendin ... komen ze je daar storen! Vorige week was het voor een gehandicaptenvereniging (terwijl ik zelf voor één van de grootste belangenverenigingen voor gehandicapten in Vlaanderen werk).

    Believe me ... Als ik die allemaal 5 euro ofzo moet toestoppen ;) ...
    Hier ligt dus de grens op de plaatselijke jeugdbeweging met koekjes, kinderen uit de straat (die ken ik!) die langskomen met sponsordingen en familie.
     
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Als je rond etenstijd gaat en je ziet door het raam dat mensen aan tafel zitten, bel dan niet aan. Wij eten pal voor het raam, mensen die komen collecteren kunnen ons gewoon niet over het hoofd zien, maar toch bellen ze dan altijd aan. En dan kun je ze niet negeren, want ze zitten gewoon naar je te kijken. Zo irritant, ik wil niet gestoord worden tijdens het eten.
    En tussen 7 en half 8 doe ik niet open, dan ben ik de kinderen in bed aan het stoppen en dan ren ik niet naar beneden om de deur open te doen, ik ga niet eens kijken wie het is.
     
  12. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik vind het een kleine moeite om even op te staan voor een goed doel. Al is het onder etenstijd. Collectanten lopen immers ook niet uit eigen belang.
    Na 19.30uur vind ik het wel storend.
     
  13. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb laatst voor het spierfonds gelopen.. Ik liep tussen galf 7 en half 8. Mooie tijd, prima als er mensen niet open doen.. Zaterdag rond het middaguur is ook een mooie tijd.
     
  14. Koon

    Koon Niet meer actief

    Haha wanneer dan? 14.00? Als de helft werken is...
    Ik snap wel dat ze tussen 17.00/19.00 komen. Grootste kans dat ze veel mensen treffen.
    En wat is nu de moeite? Binnen 10 seconden heb je een euro in de collectebus gestopt
     
  15. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ach wat is dat voor moeite om.even van tafel op te staan en de deur open te doen. Liever dat dan dat.ze komen als ik net de kinderen naar bed breng
    Ik geef altijd wel.wat behalve aan de zending en andere christelijke doelen.
     
  16. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Idem.. moet zeggen dat ik sowieso al tig keer opsta tijdens het eten dus dan maakt die collecte ook niet meer uit.
     
  17. Bollen

    Bollen Fanatiek lid

    22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Rond een uur of 5/half 6. Dan zitten de meeste nog niet aan tafel of hebben spitsuur van douchen/slapen met kinderen.
     
  18. MissLuke

    MissLuke Niet meer actief

    Niet



    Sla hier maar over.. vind niks zo hinderlijk als dat gebiets voor mn deur... als ik iets wil doneren kies ik zelf hoe of wat!
     
  19. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.791
    773
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier had ik pas een jongeman aan de deur voor de collecte, ik geloof ergens tussen 19 en half 8 en die had het netjes opgelost. Hij kon zien dat we thuis waren, waren nog ff het speelgoed van de kinderen aan het opruimen en klopte even op het raam. Heb hem hier meteen een complimentje voor gegeven. En ja zei hij ik weet hoe het is als de kinderen dan weer wakker worden

    Dus zo kan het ook nog
     
  20. Islah

    Islah Niet meer actief

    Ik vind het nooit een geschikte tijd...
     

Deel Deze Pagina