Beste tijd om collecte te lopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tantetil, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Natuurlijk bellen ze dan aan! Jemig, zeg, ze lopen gratis en voor niets avonden lang om geld op te halen voor een goed doel. Plak dan zo'n sticker op de deur.

    Ik doe alleen niet open als ik boven bezig ben met badderen en kind naar bed brengen, vind ik niet verantwoord. Tijdens het eten geen probleem, even naar de deur lopen, geld pakken, in busje doen en tot ziens.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113

    Haha dit idd...
     
  3. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat mij betreft is er nooit een geschikt tijdstip. Zo irritant! Hebben een sticker, maar toch wordt er aangebeld of hard op deur of raam geklopt. Als ik dan een tijdstip moet geven 18.30. Maar ervoor zitten we te eten en erna kindjes naar bed dus hangt wel nauw haha.
     
  4. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop deze week ook voor de brandwondenstichting. Derde jaar en meestal tussen 17u en 19.30u.
    Jammer dat sommige mensen zich zo ergeren als er iemand collecte loopt. We doen dit allemaal voor een goed doel en als je niet wilt geven, plak dan inderdaad zo'n sticker of sta ons gewoon nog vriendelijk te woord. Wij doen dit voor een goed doel, belangeloos , niet om jullie dwars te zitten.
     
  5. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier gaat na 5 uur eigenlijk altijd de bel eruit. Ik ben dan aan het eten koken en om 6 uur eten we daarna de kinderen in bad en op bed dus dan is het tot half 8 spitsuur. Dan doe ik ook niet open
     
  6. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Het valt me trouwens wel op dat iedereen hier zo negatief is over de collectes......:(

    Liever dat dan dan ze aan de deur komen met zo'n maandelijks abonnement om geld te doneren, en daarbij die mensen doen het allemaal vrijwillig, petje af zou ik zeggen!!
     
  7. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Hier komen ze meestal terwijl ik aan het koken ben en dat is rond 18.30.. Rond etenstijd is nou eenmaal de beste tijd voor de mensen die collectes lopen, grootste kans om iemand thuis aan te treffen.. Je doet de deur open, mikt wat geld in dat ding, wenst diegene succes en je kunt weer verder met je eigen ow zo drukke leven, hoe moeilijk kan het zijn?
     
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Zou of tussen 3 en 5 gaan of tussen 6 en 8. Niet rond etenstijd. Zou ik je laten staan. Heb vaak geen geld in huis, moet dan lenen uit spaarpot van de Kids , hond binnen houden en eer dat ik weer zit is eten koud. Etenstijd is familietijd en laat iedereen dan aan de deur staan.
     
  9. Mamaatje81

    Mamaatje81 Fanatiek lid

    29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit, ik heb een 'Nee geen collectanten, wij doneren op onze eigen wijze' sticker op de deur :) (en geen verkopers)
     
  10. Magnolia83

    Magnolia83 Fanatiek lid

    12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Zoooo, waarom ze negatief over collectes?

    Ik heb zelf jaren gelopen en mijn hemel wat zijn er toch een horken op deze wereld. Je gewoon negeren terwijl ze je aankijken, uit het raam schreeuwen dat je 'op moet rotten'. Ik dacht dat we in een nette buurt woonde totdat ik ging collecteren.

    Wij geven altijd, al komt het ook wel eens voor dat we gewoon geen kleingeld in huis hebben. Beste tijd is idd tussen 18:30 en 19:30. Hoe later op de avond en als ik zag dat er speelgoed in de tuin lag dan klopte ik op het raam. Al werd daar helaas ook iemand best boos om omdat die net de ramen gelapt had. Het is helaas nooit goed....
     
  11. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    De bel is er hier sowieso uit. Als het echt belangrijk is, dan kloppen ze wel. Vrienden en familie kunnen gewoon binnen komen.
    Verder hebben wij een sticker op boven de bel, die hier ook al in een link is gegeven.
     
  12. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Niet voor 11u want dan heb ik vaak mijn thuispak aan, niet na 11u want dan slaapt mijn zoontje. Daarna gaan we iets leuks doen en vanaf 17u ook niet dan ga ik koken, daarna eten en vanaf 19.30u al helemaal niet meer want dan slaapt mijn zoontje weer.
    Dus eigenlijk gewoon helemaal niet :p
     
  13. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Helemaal niet ook een optie? Als mensen bepaalde doelen belangrijk vinden zullen ze het zelf op eigen houtje wel doen. Maarja nu ben ik natuurlijk mosterd haha. Ik denk tussen 10 en 1 uur het beste zou zijn :)
     
  14. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    #54 username, 6 okt 2014
    Laatst bewerkt: 6 okt 2014

    Helemaal mee eens. Ik houd er niet van.
    Edit: als ik niet bezig ben met dochter boven dan doe ik open en sta ik ze vriendelijk te woord. Lelijk doen is onnodig.
    Maar collectes hoeven voor mij niet. Als ik wil geven dan doe ik een donatie via de bank.
     
  15. MZS

    MZS Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    gewoon gaan wanneer het jou uitkomt
    je kan niet met alles en iedereen rekening houden al wil iedereen dat natuurlijk wel
    en je hebt altijd van die zeikerds er tussen zitten als je niks wilt geven prima maar dat gezeik erbij hoeft natuurlijk niet
     
  16. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Same here...
    Ik zal nooit boos of lelijk doen, blijf altijd vriendelijk. Maar als ik wil doneren doe ik dat zelf wel. Ik heb er sowieso een hekel aan als vreemden aan mn deur staan en al helemaal tijdens het eten.
    Dat is echt een moment voor ons gezin, zelfde als bellen tijdens etens tijd.
     
  17. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik zal nooit lelijk doen of onvriendelijke tegen een collectant aan de deur maar voor mij hoeft dat gebedel aan de deuren ook niet.
    Soms wordt ik er echt gestoord van de een na de andere komt aan de deur, als ik zie dat ze in onze wijk aan het lopen zijn met wat dan ook clubacties, collectes, kinderpostzegels, jehova ect, ect, ect dan schrijf ik zelf op een briefje 'geen collectes, of andere verkopen aan de deur, bedankt!' Doe het rolgordijn aan de voorkant naar beneden en dan kunnen we tenminste rustig eten.
    Als ik iets wil geven dan zoek ik op internet wel het doel op en stort er geld naar. Als ik iedereen die langs de deur komt iets moet geven :$ nee daar begin ik niet aan welk doel dan ook. En al helemaal geen maandelijkse afschrijvingen aan welk doel dan ook.
    Ik heb vroeger samen met mijn moeder altijd collecte gelopen voor de Nierstichting, hoeveel botte horken er aan de deur kwamen. Ik begin er niet aan en eerlijk gezegd kan ik me die reacties van die gezinnen toen nu wel voorstellen nu ik zelf een gezin heb.

    Mijn dochter hoeft later ook niet met die kinderpostzegels te leuren langs de deur, gewoon familie en buren eventueel en dan is het goed wat mij betreft.
     
  18. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    tot 19.00. daarna doe ik de deur niet meer open.
     
  19. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Niet. De bel is onklaar gemaakt en we hebben een sticker.
    Heerlijk rustig zo.

    Toen we hier net kwamen wonen heb ik het 2 weken aangekeken maar ik werd er hélemaal gek van.

    Onbegrijpelijk hoeveel mensen er aan de deur kwamen.
    Goede doelen (je kon het zo gek nog niet bedenken), verenigingen, verkopers, jehova.
    Ik geloof dat ik die eerste 2 weken wel 10 keer de deur open heb gedaan.

    Sindsdien een enkele keer mensen gehad die schijnbaar niet kunnen lezen, maar die laat ik staan. Ze vinden t stickertje vanzelf:) of niet..:D

    Vrienden en Familie weten dat ze achterom moeten komen en ook de pakketbezorgers weten dit allemaal.

    En anders: overdag. Zodra ik aan het koken/eten/avond is doe ik sowieso de deur niet meer open.
     
  20. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Wat een hoop panische mensen zeg, oooeehhh er zal maar eens iemand aanbellen om 10:00 uur of 12:30 uur of 17:20 uur....

    Totdat we zelf een keer met iets in het ziekenhuis belanden, of onze kinderen... dan was het toch wel fijn dat er met een hoop donaties, geld was voor onderzoek naar kinderkanker of geld voor een mooi nieuw brandwondencentrum dichter bij huis... of whatever...

    Ik vind het ook niet fijn als de bel gaat als ik net zit te poepen, mijn zoon aan het verschonen ben of de rijst sta af te gieten, terwijl mijn kinderen aan mijn benen hangen. Maar that's life!
     

Deel Deze Pagina