Beste tijd om collecte te lopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tantetil, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik ben het zo met je eens!
     
  2. dochters

    dochters Fanatiek lid

    11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Hier ook zo'n sticker, ideaal! :D
     
  3. Koon

    Koon Niet meer actief

    Helemaal mee eens!!
     
  4. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mja. Ik kies mijn goede doelen zelf. Ieder jaar krijgen 4 goede doelen 100 euro. Dat gebedel aan de deur zit ik niet op te wachten. Netzo met de krantenjongen die komt feestdagen. Of geloofsovertuigers of verkopers

    Ze mogen aanbellen ik doe ook gewoon vriendelijk open maar krijgen niets. Tja that's also life.
     
  5. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Super dat je op deze manier een goed doel helpt! Ik zou ook rond etenstijd gaan dan heb je de meeste kans dat mensen thuis zijn.

    Iedereen kiest toch de doelen uit die hij/zij wilt steunen? Daarom is het juist zo goed dat er mensen langs de deuren gaan om te laten zien welke goede doelen er allemaal zijn. Voor degenen die het gemakkelijk vinden om het meteen te geven ipv over te maken is dit handig en voor degenen die 1x per ? een bedrag storten is dit ook een manier om weer even na te denken welk doel je dan de volgende keer wilt steunen.
     
  6. MissLuke

    MissLuke Niet meer actief

    Zolang de directeuren van 9 vd 10 stichtingen die hier aan de deur staan zoveel blijven verdienen krijgen ze idd niks... zolang ongeveer 1 cent van elke 10 euro maar naar onderzoek gaat en de rest aan personele kosten en het verkrijgen van zoveel mogelijk naambekendheid ook geen cent...
    En op die kriteria kies ik dus mijn goede doelen. ...

    Ik dor nooit onvriendelijk tenzij ik (zoals een keer telefonisch) door de ander onvriendelijk bejegend wordt puur en alleen omdat ik niet op deze manier wil geven... tja dan wil ik nog wel eens fel worden...
     
  7. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    helemaal mee eens. laat vaak de kids dan wel allebei 10/20 cent doen maar dat is meer omdat het altijd bekenden zijn die komen ( heeel klein dorp) en onze kids dus zeker 5 a 10 min met ze staan te kletsen:D.
     
  8. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    #68 BuffySummers, 6 okt 2014
    Laatst bewerkt: 6 okt 2014
    Heeft niks met panisch doen te maken. Ik hou gewoon niet van dat gebedel aan de deur. ;)
    Zoals de meesten al eerder aangaven, er wordt zelf gekozen om wel of niet te doneren aan een bepaald doel.
    Dat betekend dus niet dat er helemaal niet geven word.
     
  9. Josie88

    Josie88 Niet meer actief

    Amen. Wat een zeikerds lopen er rond zeg. :$
    Hier een sticker, geen verkopers en geloofsovertuigers, collectanten zijn welkom. Heb altijd wat kleingeld in de hal liggen, ben nog geen tien seconden verder. Wat een moeite. ;)
     
  10. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hangt ervan af wat je als 'beste tijd' kwalificeert :p

    Meeste mensen thuis vanaf 17 u gok ik, tijd waarop je niet als 'irritant' wordt gezien is waarschijnlijk eerder op de dag.
     
  11. 2jees

    2jees Niet meer actief

    Wat een gezeur weer. Wie niks wil geven koopt een sticker of doet niet open.

    Ik vind het heel goed dat mensen zich belangeloos voor zoiets inzetten. En sta ik ergens niet achter zeg ik vriendelijk nee bedankt, maar een paar euro per jaar aan collectanten wordt ik niet minder van.
     
  12. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Krijg je dan wel reclame blaadjes?
     
  13. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Het gast niet om de moeite het gaat om het principe. Aan de deur komen mensen geld vragen, terwijl ik zelf gewoon wat kan overmaken als ik het wil.

    Als ik naar het dorp ga lopen er mensen met hesjes van bidden helpt. Hoeft ook niet want als ik dat wil sluit ik mezelf wel aan bij een kerk oid.

    Tegenwoordig hoeft dit niet meer, ik vind het ouderwets en niet nodig.
    Alles is nu binnen handbereik... Dus is dit niet meer nodig.

    Ik vind het heel goed van ts dat ze dit doet dat zeker wel. Maar er zijn naar mijn idee meerdere manieren van helpen.
     
  14. Josie88

    Josie88 Niet meer actief

    Het gaat ook niet om het geven. ;) Het gaat om hoe je deze mensen te woord staat, of niet dus. ;)
     
  15. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Er is voor mij geen geschikt tijdstip. Ik doe de deur niet open als ik niemand verwacht.

    Denk dat het lastig is om voor een ander in te schatten. Loop gewoon je ronde en je ziet wel.
     
  16. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik ben ook collectant, en kom gelukkig niet veel horken tegen zoals ik hier lees.
    Hier een enkeling die niets geeft, maar wel netjes de deur open doet.
    En ja, sommigen geven een knoop, maar wie dat dan was weet ik toch niet.

    En als je dan toch niks wilt geven (en daar dan blijkbaar nog trots op bent om er een smillie achter die zin komt te staan) plak dan een sticker met dat je geen collectanten wilt, dan heb je er ook geen last meer van, en mochten e wel aanbellen, dan kan je gelijk een klacht indienen bij desbetreffende organisatie.

    er is inderdaad maar 1 goed doel per week, elke collectant moet een pas bij zich hebben wat bewijst dat ze mogen collecteren, anders lopen ze er illegaal.


    Hier krijgt elke collectant wat geld, tis een kleine moeite, en dat gelul over 10 euro waarvan er 1 cent naar het goede doel zelf gaat, lees je eerst is in, voor je begint te mekkeren, dan heb je het alleen maar van horen zeggen, maar je er totaal niet in verdiept. Dat percentage ligt heel anders, en waarom zou een directeur van een organisatie niet meer mogen verdienen dan modaal? hij heeft wel een hele hoop verantwoording op zijn schouders. Of koop anders ook geen brandstof meer voor de auto, want die directeur van shell verdient ook asociaal veel en daar wordt geen goed doel mee geholpen, de natuur wordt alleen maar vernacheld.
     
  17. pinter

    pinter Fanatiek lid

    9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Tussen 18:00 en 19:00.
    Dan hebben we net het eten op en zijn we lekker met zoonlief aan het spelen,keuken opruimen en de honden verzorgen.
    Na 19:00 gaat zoonlief in douche en naar bed,verhaaltje voorlezen.
    Meestal heb ik dan de achterdeur ook op slot want het is bloed vervelend als je telkens naar beneden kunt rennen voor iets of iemand.
     
  18. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Deze collectant is blij dat er eens per jaar vriendelijk gereageerd wordt en gul wordt gegeven. Loop tussen 17:00 uur en 20:00 uur. Bij gezinnen met kinderen probeer ik voor 19:00 uur. Bij de mensen die niet thuis zijn ga ik later nog even terug. Nooit nare reacties, mensen zoeken altijd even vlug in hun portemonnee.
     
  19. Juf1985

    Juf1985 Niet meer actief

    Het maakt mij niet uit, ik geef wel. Hier vandaag een collectant met haast, ben nu wat minder snel van de bank en meneer de collectant was al weg:). Jammer want ik geef altijd graag. Wij sponsoren geen goede doelen, maar zorgen altijd voor kleingeld voor de collectanten :).
     
  20. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    OMG:$ dat is echt triest, ik geef nooit maar zou dat echt nooit doen zeg...
     

Deel Deze Pagina