Beste tijd voor een 2e?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tinkerbel, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij willen voor een tweede gaan wanneer Irem 2 jaar word dus dat is over 20 maanden :) mocht het eerder zijn ook primma maar we zijn er in ieder geval nu nog niet voor aan het klussen.

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle zijn broertjeof zusje is onderweg
    jelle is dan 1 jaar en 9 maand

3. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    wij willen voor een 2de gaan als onze eerste zoon minimaal 2 jaar is, lijkt ons erg fijn als er juist wat leeftijd tussen zit.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dat willen wij ook, zeker ruim 3 jaar leeftijdsverschil en misschien nog wel meer. Dan is Justin wat onafhankelijker en kunnen we weer heerlijk genieten van het feit dat er een babytje komt/is en kun je deze weer wat meer aandacht geven als Justin naar de kleuterschool gaat.

5. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Ons meisje was 1j en 5 maanden toen ons mannetje werd geboren. De laatste weken van de zwangerschap waren zeker zwaar omdat je nog zo'n kleine hebt rondlopen die nog heel vaak getild moet en wilt worden.

En ik kan me voorstellen dat het nu drukker is dan als er meer leeftijdsverschil tussen de kids zit, want ons meisje heeft gewoon ook nog heel veel verzorging en aandacht nodig. Gelukkig kon ze een maandje voordat ons mannetje werd geboren lopen.

Van de andere kant zal een kindje van 3 ook gewoon nog steeds veel aandacht willen/nodig hebben. En ook al zijn ze dan uit de luiers, ik neem aan dat als de kindjes naar het toilet gaan, je ze ook nog schoon veegt! Dus daar zit denk ik niet het verschil in!

En inderdaad, er bestaan gewoon duowagens! Heel makkelijk in gebruik. En ook hiervan denk ik dat een kindje van 3 jaar ook nog niet uren kan lopen als je bv naar de stad gaat of gewoon een flinke wandeling wilt maken.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je er zelf klaar voor bent, zowel geestelijk, maar zeker ook lichamelijk. Ik heb bv bij de 2e een keizersnede gehad en het herstel hiervan duurt echt vele malen langer dan bij de bevalling van mijn meisje. We willen graag nog een derde, maar dan wil ik mijn lichaam echt eerst iets meer tijd geven om te herstellen. En met 2 kindjes is het een stuk drukker, dus ik wil ook gewoon de routine en de rust weer in mezelf hebben.

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Toen Jasmijn 1 werd vonden wij het tijd worden voor een 2e. Onze wens werd verhoord en in juni verwachten we dus onze 2e. Jasmijn loopt nog niet, dus moet eerlijk bekennen dat het soms best zwaar is en dan heb ik niet eens lichamelijke klachten. Maar ach zo heeft denk ik alles wel z'n voor en nadelen. Precies wat je gevoel je zegt lijkt me.

7. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Maar, kijk dit zijn dus wel de verhalen waar ik wat aan heb. Dat is juist zo mooi van dit forum, ervaringen delen. Ik heb het er trouwens gisteren uitgebreid met mijn man overgehad. En we gaan ervoor dat ik ongeveer wil bevallen als Thomas 2 is. Is ook wel zo handig met het ledikantje, die kan dan gewoon doorgeschoven worden.

8. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hier schelen ze precies 2 jaar, als broertje komt op de uitgerekende datum ;)

Vind het nu wel fijn omdat Olivier nog lang tussen de middag slaapt en ik dan lekker rust heb. Ze gaan naarmate ze ouder worden alleen maar minder slapen overdag en dat lijkt me zwaarder.

Wij wilden ook de twee kindjes kort op elkaar

9. Sema

Sema Lid

24 jun 2007
    46
    0
    0
    Als de 1e 1 jaar is en jij als ouder merkt dat er minder zorgen nodig zijn voor jou kind. Dat is denk ik de beste tijd voor een 2e.
    Elke kind is natuurlijk weer anders, maar jij als mama zal wel intuitief voelen wanneer jij een 2e wil en het aankan.
    Als je 1e 'zelfstandiger' is, dan begint het zwanger willen zijn wel te kriebelen.

10. Female

Female Niet meer actief

Ik denk dat het de beste tijd is als het weer gaat kriebelen en dat oersterke moedergevoel van "oh yes, ik wil weer zwanger zijn! ik wil nog een kindje!" weer de kop opsteekt ;)

Alle praktische dingen, tja, je past je gewoon aan... Alles heeft voor- en nadelen.. Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. ;)

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    wij vonden het mooi, dat als het ons gegeven was, er zo om en nabij 2,5-3 jr jaar tussen zou zitten. en het zijn er uiteindelijk 2,5 geworden. :D

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Tussen onze eerste en tweede zat 2 jaar en 3 maand. Een heel goede leeftijd, vonden wij.
    Maar toen de derde na 20 jaar geboren werd, was dat minstens weer zo geweldig.

Je kunt niet een 'ideale' leeftijd plannen. Voor de één is snel goed, en de ander wacht liever een aantal jaren... Wanneer het kindje komt, is het goed, toch?

13. djen

djen Lid

11 okt 2007
    89
    0
    0
    bij ons zit er 6 jaar tussen. Niet helemaal de bedoeling maar het is wel super. Oudste is naar school en daardoor volledig met de kleine bezig overdag heerlijk!

14. Meid gefeliciteerd ! Wilde van de week al reageren maar mijn laptop sloeg steeds vast. Leuk zeg een broertje of zusje voor Eva !

15. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Wij kiezen ervoor te wachten tot Amy 2 jaar is; aangezien zij heel veel gehuild heeft en pas met 15 mnd doorsliep moeten we daar nog even niet aan denken. Maar het "kriebelen"is er af en toe wel hoor! hahaha

16. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    ALS wij voor een 2e zouden gaan dan zou dat denk ik zijn als Dana een jaar of 3/4 is...maar dan vooral de grote ALS. Vooralsnog hebben we het gevoel compleet te zijn met ons drietjes :)

17. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    wij zijn ervoor gegaan toen de oudste 11 maanden was, eerlijk gezegd wel met het idee dat het nog even zou duren (bij de eerste duurde het meer dan een half jaar). Maar omdat het meteen raak was, zit er straks 20 maanden tussen onze kleintjes.
    Alhoewel dit voor mij persoonlijk wel ongeveer het minimum leeftijdsverschil is, vind ik het erg leuk dat ze straks zo dicht op elkaar zitten. Kom zelf ook uit een gezin met kids dicht op elkaar en dat heb ik altijd heel leuk gevonden (nu nog). Mijn man zat wat verder van zijn broers af en vond dat minder leuk. Ik weet dat dat ook van karakters van kinderen afhangt, dus leeftijdsverschil alleen zegt niks, maar de kids zitten straks wle een beetje in dezelfde fases steeds en dat vind ik wel wat hebben.
    Oja en gelukkig liep mijn oudste heel snel en is ze vrij zelfstandig en een makkelijk kind. Dat scheelt natuurlijk ook, ik hoef nauwelijks met haar te sjouwen nu met mijn dikke buik en kan al goed met haar communiceren.

18. En wanneer wij voor een 2e willen gaan.. Ben dmv ivf zwanger geworden en we hebben nog 7 cryo's . Ergens eind juli / augustus willen we weer gaan voor een terugplaatsing dan is Evy 21 maanden

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tussen mij en mijn zusje zit ook 6 jaar en ik heb dat altijd prima gevonden! Nu zelfs heerlijk, ze is echt mijn kleine zusje en ik kan heel goed met haar. Ze keek ook altijd onwijs tegen mij op.

Vanwege die goede ervaring heb ik er ook graag wat jaartjes tussen zitten zodat ik volop kan genieten van de volgende terwijl de oudste naar school is. Maar dat zeg ik nu, misschien begint het wel al veel eerder te kriebelen ;)

20. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Tussen mij en mijn broertje zit 2 jaar en 9 maanden en wij gooiden elkaar altijd de harses in met schoenen. Zat er 1 jaar tussen, dan hadden we dat waarschijnlijk ook gedaan. Dus ik til er niet zo zwaar aan, omdat ik weet dat kinders ook heel erg kunnen ruzien met elkaar en dus helemaal niet of nauwelijks met elkaar optrekken. Tot nu toe zie je dit 'fenomeen' in elke generatie van de familie verschijnen, dus ik maak m'n borst alvast nat ;)

De beste tijd voor mij om aan een 2e te beginnen, is wanneer mijn gevoel goed is. Wanneer ik het weer wil en wanneer mijnv riend het weer wil. Vuistregel daarbij is dat ik wel minimaal 9 maanden wacht. Om m'n lichaam te laten herstellen.

Deel Deze Pagina