Beste tijd voor een 2e?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tinkerbel, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    na een mk in december 2008 dachten we, we gaan er gewoon opnieuw voor.
    Moet wel zeggen dat de zwangerschap zeer onverwacht kwam, aangezien onze meid dan nog maar net 3 maandjes was.

Maar na een zware dip (voor mij dan toch), hebben we besloten om pas voor een brusje te gaan als onze kleine meid 2 jaar geworden is...

lijkt me ook wel leuk als er wat verschil opzit.
    het is bij Julie namelijk ook niet van een leien dakje gelopen, dus ik reken nu ook weer op een langere "oefenperiode"

2. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Er zit hier 20 maanden tussen de mannen. We waren bij 11 maanden begonnen voor een tweede en dat was heel snel raak. Natuurlijk hoop je dat ze later goed met elkaar door een deur kunnen, maar dat is niet alleen aan leeftijd gebonden, al speelde het bij ons wel mee. Wat ook wel mee speelde, is dat ik er ook niet jonger op wordt en we misschien ook nog wel eens een derde willen.

Wat me opvalt is dat velen het al kunnen lopen van de eerste als voordeel noemen... ik vond het tijdens mijn zwangerschap wel fijn dat mijn oudste nog niet liep! Natuurlijk is het tillen als je op het einde loopt wel zwaar, maar ik vind hele dagen achter een nieuwsgierige peuter aanrennen fysiek inspannender dan voor een baby zorgen.

De duowagens zijn ideaal, al is de achterbak van je auto wel vol als je er mee op stap gaat.

Natuurlijk is het druk twee kleine kindjes, maar volgens mij is dat ook als je oudste al vijf is. Ze zijn misschien zelfstandiger, maar hebben ook meer sociale bezigheden buitenshuis, waar vader of moeder ze naartoe moet brengen of halen, dat kost ook tijd. Dan vind ik het zo eigenlijk wel makkelijk dat ze min of meer in dezelfde levensfase zitten.

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Grappig dat iedereen dat anders ziet :) Ik ben zooooo blij dat mijn meisje al zo goed loopt, moet er niet aan denken dat ze nog niet zou lopen nu ik hoogzwanger ben. Maar nu loopt ze ook al ruim een half jaar en begrijpt ze heel veel, dus ik hoef niet achter haar aan te rennen ofzo, zoals je zegt. Ze loopt ook zelf de trap op enzo. En buiten loopt ze nog netjes aan de hand of zit ze in de kinderwagen. Als ze nét lopen is het natuurlijk weer anders.

Helemaal mee eens :)

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Tja, die vraag stellen wij ons nu ook. Voor het gevoel zit het sowieso goed. Wij verlangen heel sterk naar een tweede kindje. En mijn lichaam is hersteld van de vorige zwangerschap, dit was voor mij ook een voorwaarde.
    Verstandelijk gezien wil ik mezelf nog bewijzen in mijn superbaan die ik sinds een half jaar heb. Oei, oei. Zo dubbel allemaal!
    Waarschijnlijk gaan we er vanaf mei weer helemaal voor en dan zien we wel wanneer een tweede kindje zich aandient. Ik hoop natuurlijk snel :) .

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ff oftopic: cool onderschrift heb je!

inderdaad wel dubbel, je nieuwe baan maar toch ook een kindje willen.
    ik ben totaal niet happy in mijn huidige functie maar het is heel gemakkelijk te combineren met het moederschap. dus ik heb maar gekozen om daar te blijven. ik wilde eerst een andere baan namelijk. nu heb ik andere nieuwe ideeen. thuiswerken en dan ook nog iets wat me echt ontzettend leuk lijkt. als dat loopt zou ik zo mijn baan opzeggen.

plannen en keuzes he om gek van te worden :) of willen we gewoon teveel? ;)

6. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Uuuh niet! hahah nee hoor ik moet nog lang niet aan een 2e denken en misschien komt er wel helemaal nooit een 2e.

Maar ik ben net 5 maanden geleden bevallen dus dat gevoel is nog nergens te bekennen.

Mochten wij voor een 2e gaan dan pas als mijn zoontje 3 jaar is zodat hij tegen de tijd naar school gaat en wij onze tijd goed kunnen verdelen met een baby erbij.

Sowieso moet mijn zoontje een stuk zelfstandiger zijn, kunnen lopen en uit de luiers zijn.

Maar iedereen ervaart dat heel anders en misschien verandert mijn gevoel ook wel eerder maar op dit moment denk ik dat Jason enigskind blijft.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je wel! Ik wist niet dat jullie ivf hadden gedaan. Dus over een tijdje weer de molen in.... ik hoop dat het snel lukt!

8. Sopje

Sopje Lid

31 jul 2008
    58
    0
    0
    Wij zijn ook weer aan het klussen voor een tweede. Wij wouden een klein leeftijdsverschil.

9. Zou echt fijn zijn als we nog een keer dat geluk mogen hebben . Hoe voel je je nu Vera . Geef je nog steeds bv of loopt dat nu erg terug ?

10. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hier het teghenovergestelde.... een mamma met 2 meiden met precies 51 wkn verschil en als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik het weer zo kort op elkaar willen!
    De jongste slaapt nog van voeding tot voeding, de oudste slaapt nog 2x per dag 2 uurtjes. Dus ik heb gemiddeld 4 uur per dag me handen vrij waarin ik dus ongestoord mijn huishouden kan doen.
    En de tijden dat ze samen wakker zijn (mijn mening) heerlijk! Doe dan het speelkleed op de grond en ga samen met ze spelen. En als ik dan zie hoe lief me oudste dochter dan voor dr zusje is... zwijmel...

Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ze echt een eigen taaltje hebben.. dus soms hoor ik ze tegen elkaar babbelen, lachen.. dan kijk ik hun kant uit en dan schateren ze van het lachen! (dus gedonder begint nu al.. mamma in de maling nemen ;) )

Ennuh wat naar buiten gaan betreft, de jongste in de buikdrager en de oudste loopt aan de hand mee naar de berging en daar gaan ze samen in de tandemwagen!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga voor jullie duimen in ieder geval!
    Ik geef nog steeds bv, nog maar 1 keer per dag (al een tijdje), maar er komt nog genoeg uit naar Eva's zin, dus dat zit wel goed. Maar het is voor haar nog maar een heel klein toetje, kan best zijn dat er niet zoveel meer uitkomt, maar dat ze er wel genoeg aan heeft.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kijk, dan is het wel heel erg relaxed! Eva slaapt al tijden nog maar 1 keer per dag, varierend van 1 uur tot 3 uur, meestal 2 uur. En toen ze nog erg klein was sliep ze heel erg moeilijk overdag en had ik daardoor mijn handen vol aan haar. Gaat nog wat worden als deze baby ook zo is.... maar Eva is nu juist heel makkelijk en slaapt inmiddels al een tijd super overdag. Ik denk dat ik straks gewoon heel blij ga zijn als ze een keertje tegelijk 2 uurtjes slapen ;).

13. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Klinkt als mijn verhaal, ik ben ook benieuwd hoe het zo gaat en of de kleine wel overdag wil slapen...

14. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    wij willen eind van het jaar voor een tweede gaan dan is noa 1,5 en als de baby dan komt is ze ruim 2-2,5 dat vind ik wel n mooi leeftijdsverschil...

15. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Wij zouden nu eigenlijk wel weer willen proberen, dan zou er ongeveer 15 maanden verschil zijn. Ik heb bekkeninstabiliteit en heb er nu heel veel last van, dus we gaan wachten. Ik moet eerst in topconditie raken voor ik het nog een keer mag proberen (volgens de huisarts en de fysio, ik ben maar niet verder gaan vragen).
    Ik hoop dat ik in november goed fit ben en dat we dan alsnog kunnen gaan proberen. Dan zal er ongeveer 2 jaar tussen de kids zitten.

16. Vind het knap hoor dat het nog steeds lukt met de voeding . Wat betreft het slapen straks daar zal je vast wel snel een ritme inkrijgen met 2 ukkies. Is ook wel fijn als je dan echt even tijd hebt voor Eva lijkt me.

Spannend zeg !

17. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Wij gaan er weer voor als ons meiske 10 maanden is. Mocht het meteen lukken, dan zit er 19 maanden tussen, dat vinden wij een mooi verschil!

Deel Deze Pagina