Ik heb echt een beetje domme vragen Wij hebben morgenavond intake bij de verloskundige en ik moet o.a. ochtendurine meenemen. Waar deden jullie dit in? Kan dit gewoon in een drinkflesje o.i.d.? Ik heb geen potje van de dokter. Iemand een tip wat ik het beste kan gebruiken? Verder heb ik de afspraak dus pas in de avond. Hoe kan ik de ochtendurine dan het best bewaren? Moet dit gekoeld??
Bij mij kan je bij de apotheek voor geloof ik 50 cent speciale urine potjes kopen. En volgens mij moet je urine idd gekoeld bewaren, maar zeker weten doe ik dit niet. Vraag het desnoods even bij je apotheek.
Hoi Futuremama, Je kan bij het Kruidvat een urine containertje kopen, kun je bij de kassa even vragen. Dat is een klein plastic potje met witte dop. Kost nog geen euro dacht ik. Het staat vaak bij de andere medicijnen. Verder is het wel nodig om je urine te koelen. Omdat je het langer moet bewaren. Groeten Katie
Waar je het in doet dat maakt totaal niet uit. Al is het een of ander plastic bakje. Ik vraag me wel af of je de ochtendurine een hele dag kan bewaren. Ik weet dat ik regelmatig ochtendurine voor de blaasonsteking moest inleveren bij de dokter en dat die maximaal 2 uur oud mocht zijn. (maarja dat gaat moeilijk als je 's avonds een afspraak hebt.) De urine moet in ieder geval gekoeld zijn. Succes!
Wat ook goed werkt, als je die tenminste nog hebt : zo'n 'ouderwets' kokertje waar fotorolletjes in verkocht werden