Spuuger 9,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem89, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ik heb een zoontje van 9,5 maand die vanaf het begin al een spuuger, straks als hij vast voedsel kwijt gaat het wel over werd er gezegd. Ik ben toen wel overgestapt naar nutrilon a.r.
    Inmiddels word het alleen maar erger. Melk koekje fruit, alles komt er net zo hard weer uit. Kan hem soms 3 keer per dag omkleden.
    Behalve af en toe spuug terug slikken lijkt hij er geen last van te hebben.

Mijn zoontje heeft verder geen huiduitslag astma etc dus ze denken geen koemelkallergie maar wat is het dan wel?
    Moet z'n maagklepje gewoon nog sluiten en gebeurd dit met een jaar? Waarom word het dan erger? Is er soms iets mis met z'n klepje?

De kinderarts wil er niks aan doen.

Heeft iemand ervaring hiermee...

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij veel kindjes gaat reflux rond 1 jaar over.

Mijn jongste kan echter nog steeds niet zonder reflux medicatie. Bij hem zal het dus wat langer duren. Ik heb ook al vaker gehoord dat het soms 1,5 jaar duurd. Ik wacht dus zelf nog 'geduldig' af.

3. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Wat voor medicatie krijgt hij?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hij krijgt nu nexium.

Toen hij een maand of 2 was spuugde hij vrij veel, met daarbij de ontevredenheid. Steeds meer huilen. Onze oudste had ook reflux icm kea en was hierdoor een huilbaby. Dit stopte pas nadat hij nutramigen en nexium kreeg.
    Ik ben naar de ha gegaan en na meerdere bezoeken een verwijzing naar ka. Hier kregen we ranitidine mee, maar dit moest elke keer opgehoogd worden. Uiteindelijk op mijn verzoek over gestapt naar nexium en dat werkt super.

Ik ben in januari gestopt om te kijken of het kon. Opzich huilde hij niet, maar ging ineens weer heel veel spugen met voedsel weigeren op het einde. Dus toen weer begonnen. Nexium heeft echter niet de werking dat ze stoppen met spugen, maar het is een maagzuurremmer. Hierdoor hebben ze geen pijn meer als voedsel terug komt in de slokdarm.

Vaak wordt het minder als kinderen gaan staan en zitten. Dan helpt de zwaartekracht wat mee ;) echter mijn jongste is een lui kindje :D

5. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ik raad echt de osteopaat aan! Wij hadden ook een spuger en ze zeiden steeds: hoort erbij. Maar mijn gevoel was dat ze meer spuugde dan anderen. Toen ben ik naar een osteopaat gegaan en naast de oefeningen die ze deed, ben ik volledig overgestapt op verse voeding en ze spuugt haast niet meer.

6. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ze meer gaan bewegen kan het spugen meer worden. Osteopaat heeft hier ook goed gedaan. Daarnaast dikte ik voeding ook in met jbpm.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook een spuger, spuugde alles uit maar had er helemaal geen pijn van. Spuugde koekje uit, keek ernaar, handjes erin roeren en lachen pfftttt:p

Ineens toen hij iets ouder dan 11 maanden was stopte het. Bijna van de ene dag op de andere

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik geef altijd vers, altijd al gedaan.

Jbpm vind ik troep en mijn zoontje nog meer ;) hij gaat ervan projectiel spugen....

Deel Deze Pagina