Beste tip die je hebt gekregen of gelezen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door charlie2009, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Beste tip hier kwam ook van het CB:
    Je kunt je kind niet verwennen met aandacht, dus als hij huilt om 'niets', wil hij alleen maar jou - geef hem dat!

Beste keuze van mijn moederschap tot nu toe, want na 3 maanden non-stop kind op de arm (bij wijze van spreken) had ik ineens een kind dat de wereld helemaal zo eng niet meer vond en mij met gemak losliet.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tegen bemoeizuchtige mensen, betweterige ouders en (vooral) schoonmoeders zeggen: het is MIJN kind en IK bepaal wat hij wel en niet krijgt.

Ook mensen die de hele tijd op je kind letten (kijk je wel uit dat hij niet valt, vies wordt, enz) zeggen dat ze er normaal gesproken ook niet bij zijn en dat je kind nog steeds leeft en heel is.

Dat eeuwige gebemoei van iedereen... zucht. :p

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, wij vinden dat een kind pas goed heeft gespeeld als het vies is :D

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Jaa wij ook haha.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja inderdaad vies is goed!

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier laatst een goede tip gekregen bij kinderehbo
    Als een kindje gevallen is en ze bloeden in het mondje moet je ze een klein beetje suiker geven. Dit stopt meteen het bloeden. Heb het geprobeerd en het werkt echt.

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Is je kind uitgekeken op zijn/haar speelgoed geef dan eens een polllepel,garde,bakje etc etc daar kunnen ze soms weer uren zoet mee zijn:D

Werkt hier goed als ik aan het koken ben en ze aandacht wil, gezellig in de kinderstoel ernaast en met bv een thee ei vermaakt ze zich prima, open en dicht wat een leuke spelletje;)

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Mee eens!

9. oh dat is ook wel een goeie, ik merk dat het beste speelgoed uiteindelijk ook is wat ik gebruik!

Voor mij ook goeie: onthouden dat ieder kindje anders is en de ontwikkeling en groei ook anders is, en niet altijd te vergelijken is met elkaar ;). Kijk naar je kind zelf :)

10. charlie2009

4 feb 2009
    10
    0
    0
    Leuk zeg al die tips!

Ik bedacht me er net ook weer één van het CB

Je kan je baby in het begin niet te weinig verwennen, maar ze kunnen wel aan dingen gáán wennen.

11. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ik weet niet meer van wie ik de tip heb, maar voor mij was; goh, probeer eens een puckababy. Oh en de tip van de draagdoek, ook helemaal goed!

12. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Slecht gedrag negeren, goed gedrag belonen! ALLE kinderen willen de aandacht/ goedkeuring van hun ouders.

13. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    altijd je moeder gevoel volgen is voor mij nog de beste.

zelf toen de artsen mij niet wilden geloven,wist ik nog steeds zeker dat er wat aan de hand was, nadat we in een ander ziekenhuis zijn gekomen,bleek dat mijn gevoel toch echt voor 100% klopte.

laatst nog kindje van mij broer ik wist vanaf week 1 al zeker dat hij reflux had! maar hun wilde mij niet geloven en zijn blijven aantobben,
    nu is hij 4 maanden oud en heeft hij eindelijk medicijnen enz gekregen,en gaat het een stuk beter..

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

zeker je eigen gevoel volgen, als je weet dat er iets niet goed zit, blijven aandringen ook al wordt je 10 keer afgewimpeld door de huisarts....Zoals de verloskundige al zei na de bevalling, iedereen denk het het beste te weten, maar zélf weet je het het allerbeste voor je kind, jij bent de moeder!

En: zolang je het maar met liefde doet, kun je eigenlijk niets fout doen

Qua praktische tips heb ik heel erg veel gehad aan wat we in het ziekenhuis bij de opname van Irem hebben geleerd. Sindsdien hebben we écht een andere baby, echt een verschil van dag en nacht.

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dat vind ik nou een hele goeie: Als je het ,met liefde doet, kun je eigelijk niks fout doen.

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Net gelezen, maar ik kreeg bijna tranen in mijn ogen, zo waar is het:

Duidelijk en consequent zijn voorkomt verwarring, doordat je duidelijk bent ben je meer voorspelbaar en daardoor voelt een kind zich veilig.

Wij hebben lange tijd slaapproblemen gehad met de jongste, en achteraf kwam dat omdat we niet duidelijk waren naar hem. We legden hem in bed, maar als hij huilde, haalden we hem er weer uit, legden hem weer terug, lieten hem tussenin slapen.... of niet..... Het arme kind wist waarschijnlijk gewoon niet waar hij aan toe was. Pas toen we samen hadden afgesproken hoe we het zouden gaan aanpakken en ons aan die aanpak hielden, ging het beter. Dat had misschien nog wel andere oorzaken, maar ik denk dat het consequente en duidelijke optreden ook zeker effect heeft gehad. Dus die houden we er hier in.

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als praktische tip wanneer verschonen meer worstelen is dan verschonen, doe het eens terwijl hij staat. Als je net hebt leren staan is verplicht liggen een van de ergste dingen die je je kan bedenken. Het kost iets meer tijd om de luier recht te krijgen, maar een stuk minder stress.

Verder vind ik de zin, het eerste kind dat zichzelf uithongert moet nog gevonden worden ook wel lekker rustig. Ons manneke is geen moeilijke eter, maar wij doen ook nergens moeilijk over. Daarop aansluitend is mijn motto, daar hebben we een wasmachine voor!

Verder de opmerking van het cb, als een kind er zo goed uitziet en de moeder er zo rustig bij zit, dan zijn cijfers niet belangrijk.

18. zohra

zohra Niet meer actief

mijn tip:

niet apart koken voor de kleine, zoutloos dus.
    ik doe de aardappelen in een boterham zakje en leg
    dit in de pan bij mijn eigen aardappelen waar ik wel zout op doe en kook het dan tegelijk, groente idem dito.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

:D Waarom maak je jezelf het niet gemakkelijk en voeg je op je bord wat zout toe? Of nog beter, eet zelf ook zoutloos.. dat is veel beter voor iedereen!

20. Ja, dat dacht ik inderdaad ook toen ik dit las:D

Deel Deze Pagina