Inderdaad Kotex Night. In plaats van de plantenspuit kun je ook een bidon nemen en dan tijdens het plassen meespuiten met lauw water. Dan voel je het prikkelen van de urine in de wond niet!
Een rompertje met spaghettibandjes of mouwloos kan ook van boven naar beneden uit. Voor het geval alles onder gepoept is. Ik deed het heel lang gewoon over het hoofdje, met als gevolg, rug en haar helemaal onder de poep. Tot ik laatst dé tip kreeg van de buurvrouw. Dat scheelt een hoop gepoets en gebadder!
Deze tip kreeg ik van mijn moeder (helaas pas na een maand of 8, haha). Geldt trouwens niet alleen voor mouwloze rompers, maar met wat oefening kan het met alle rompers. Dat scheelt inderdaad een hele boel viezigheid! Onze kraamhulp (en velen met haar) weten ook niet van deze slimmigheid...
Alle randjes van de pamper naar binnen vouwen. Dan blijft de poep meestal in de pamper ipv over heel de rug. (kun je het rompertje ook gewoon normaal uittrekken haha)
Ja vind je dat echt?, ik werk op het kdv, en wij doen juist alle randjes helemaal naar buiten, zodat de poep beter in de luier blijft, want vaak als er een stukje naar binnen zit, gaat de poep daardoor heen..en zit dus romper en broekje onder. maar wat voor jou werkt, prima haha vond het gewoon wel grappig om te lezen.
Hoi, wat ik ook een goede tip vond (nu er nog wat mee doen)zorg ook goed voor jezelf, door de zorg voor je kind, vergeet je jezelf weleens (vaak) en dan is het goed om ook aan jezelf te denken, want voel je jezelf goed, dan kun je ook goed voor je kind zorgen!
Iemand hier vertelde over de tummytub, vanwege een zere rug krijgen van het bad op standaart... Hier had ik in het begin ook last van, en dan het gesleep met die emmers om het bad te vullen.. Mijn kraamverzorgster gaf me de tip dat het ook anders kan ipv badje en tummytub.. Gebruik gewoon een emmer!! Hier was het erg geslaagd, en ons zoontje vondhet veel fijner dan in het badje!! En je hoeft er niet speciaal iets voor te kopen, want iedereen heeft toch al een emmer in huis..
Enne de randjes van de pamper waar hier ook eerder over gesproken werd: Ik werk ook op een kdv, bij kleintjes met nog veel dunne ontlasting doe ik de randjes bij de beentjes goed naar buiten.. Maar op de rug vouw ik het iets naar binnen om lekken zoveel mogelijk te voorkomen!
Beste tip... Voor mezelf, ik heb een ks gehad en mijn darmen kwamen maar slecht op gang, ze zei, eet op je nuchtere maag twee kiwi's dan poep je geheid vandaag nog, nou dat klopte en scheelde nogal in de pijn!
De beste tip die ik heb gehad: Plassen onder de douche. Geen geklooi met water op de wc en ik weet zeker dat mijn hechtingen mooi schoon zijn. Het is alleen iets meer werk, maar het is het waard
Een velletje wc papier de eerste dagen in de luier leggen. Dan hoef je je nooit meer af te vragen of de kleine nou wel of niet geplast heeft. Ik vond het zo moeilijk te zien die eerste dagen.
Ik kreeg van de kraam een lauw glas water op de nuchtere maag om de ontlasting op gang te helpen...en het werkte!