beste tip tegen vermoeidheid!

Discussie in 'De lounge' gestart door beagle78, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Wie heeft hem!!

en zeg nou niet slapen want dat kan niet met een kleine die heel het huis doorkruipt :)

hoe peppen jullie jezelf weer op?

2. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Douchen, een wandeling maken in de frisse buitenlucht, een glas ijskoude cola of een lekker waterijsje, een wierookje met een opwekkende geur (bijvoorbeeld jasmijn), een tablet vitamine B complex forte...

En natuurlijk vroeg naar bed. Desnoods tegelijk met die kleine. ;)

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    gezond eten en met name veel groente en fruit. Eet je dat al, dan meer fruit en groente eten.
    En niet 1 dag volhouden natuurlijk, zeker 2 weken voor je het verschil merkt!

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

het schijnt dat je door een tekort aan water drinken ook behoorlijk moe kunt zijn.

maar ik zoek mijn heil in red bull en gewoon maar weinig doen als ik moe ben. of ik ga lekker drummen.

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

naar een lach film kijken .. of juist een romantische, ik krijg bij lach films een lach kik waardoor ik lekker druk word en zin heb om gek te doen en voel me dan heerlijk .. met romantische films heb ik juist dat ik erg rustig word en lekker naar het strand toe ga om met die kleine te spelen in het zand .. het zonnetje de zee het zand heerlijk daar kan ik mijn batterij mee opladen :D ...

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    -zoveel mogelijk regelmaat
    -rusten wanneer je kleintje even slaapt (vind ik zelf erg moelijk, omdat je juist dan tijd hebt om even wat te DOEN)
    -Gezond eten en drinken, eventueel extra vitaminen nemen (ik hoorde goede verhalen over supradyn forte)
    -sporten / regelmatig bewegen

en oja, zelf hou ik erg van geurtjes, dus ik mik nogal eens lekkere frisse geurtjes in m'n oliebrandertje. Pepermunt, sinaasappel, dat voelt mentaal vooral wel prettig en ontspannend.

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

veel vitamine C daar krijg je energie van, dus inderdaad groente en fruit, mocht dat niet lukken dan zou ik zeker een vitaminepil nemen, ik slik nu supradyn energy (met 300% van de adh vitamine C, wat je lichaam niet nodig heeft plas je uit) omdat ik heel moe ben (sinds kort weer aan het werk), na een week merk ik het verschil heel goed, dussss vitamine C, een glas uitgeperste sinaasappels werkt ook goed, dat pept me altijd even op.

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Bij mij helpt een paar avonden vroeg naar bed gaan het beste... uurtje of 9.
    Dit 'moet' zo nu en dan van mezelf om even m'n energiepijl weer op te krikken en het helpt vaak wel.

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Water drinken, extra vitamines, veel wandelen. Hier is het altijd, hoe meer je gaat zitten, hoe moeier je wordt.

10. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    waaah ik kan heeeeel slecht tegen te slaap tekort , ik probeer echt mijn rust te pakken als de kleine slaapt en veder leef ik op redbul en koffie
    In het weekend slaap ik wat bij als mijn man thuis is.

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik val spontaan in een luie stoel of op de bank in slaap waardoor papa voor de kinders zorgt (doe ik al sinds ik zwanger was)
    Of ik ga n avondje met de kippen op stok. En af en toe lig ik spontaan samen met wendy op bed te pitten als ik haar dr BV geef voor ze dr middag dutje doet.
    Ook wil papa me nog wel eens laten liggen en gaat hij er met Wendy uit op pap te eten en even te spelen zo rond 7 uur/8 uur. En om 10 uur wil mevrouwtje dan weer naar bed waarna ik dr dan n BV geef en zelf opsta (wisseling van de wacht :p)
    Koffie en red bul drink ik maar spaarzaam ivm de borstvoeding en gewoon omdat t voor mij ook niet gezond is. Maar soms is het wel ERUG lekker om even mee te relaxen! ;)

12. missyb

missyb Niet meer actief

ik lees mee voor meer tips! kan ook wel wat meer energie gebruiken!

ik weet wel dat ik gezonder kan eten, want van gezond eten en weinig snoepen( want van suikers word je moe) heb een hele boel energie, en zorgen dat je vroeg in bed ligt of een relaxt momentje tussendoor hebt.

13. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Sporten!!!!
    Oke ik heb zelf ook echt een hekel aan sporten maar daar hebben ze gelukkig een WII voor uitgevonden. Normaal lig ik om 9:00 voor apegapen op bed maar nu stuiteren we gerust tot 11:00 al tennissend door de huiskamer.

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Reinheid, Rust en Regelmaat :D

Op tijd slapen, op tijd weer op (moe of niet, je moet een ritme zien te vinden);

Geen tv of pc voor het slapen gaan;

Een avondwandelingetje;

Een fikse wandeling overdag en gaan dutten met je kleine;

En (het schijnt aan te leren te zijn) 'power naps' van 10 minuten.
    Dit laatste wil ik mezelf nog aanleren :D

Succes!

Deel Deze Pagina