Ik ben een groot fan van Zarqa. Het is wel prijzig, nu ze ouder zijn gebruik ik ook wel Kruidvat spul, ook prima. Etos ook altijd tevreden over geweest. Balneum is ook fijn voor in bad als ze heel klein zijn.
Hier staat de mustela klaar. Geen parabenen, wordt aangeraden als je kindje reageert op klassiekers als zwitsal e.d. maar het ruikt gewoon zo ontzettend goed!!!
Ik moest ook poeder op het naveltje doen in het zh, weet wel niet meer welke. @ miepje: Ik heb de eerste maanden ook gewoon badolie gebruikt. Wel speciale voor baby's, maar moest dit doen van de vroedvrouw om het huidje niet te laten uitdrogen. @ producten: Ik gebruikte galenco omdat ze die in het zh hadden. Maar vind Zwitsal even goed.
Blijft toch raar, al die verschillende adviezen. Mijn kraamhulp bedoelde echt de babybadolie! Mijn dochtertje is enorm aan het vervellen, maar ik mocht alleen olie voor op 't huidje gebruiken en dus geen olie in bad doen. Ook niet de babybadolie van Zwitsal, want ook deze kan op de longetjes blijven plakken.
Ik heb voor deze baby de lijn van Weleda. Bij mijn oudste Zwitsal gebruikt maar die had een heel makkelijk huidje. De jongste op zich ook wel, maar wilde nu iets verzorgends hebben en deze lijn bevalt me heel goed. Kleine gaat ook maar 1 á 2x per week in bad, water droogt de huid erg uit, dus ik gebruik haast niets. Gewoon elke dag met een washandje de billetjes en het toetje.
Wat vreemd die tegenstrijdige adviezen. Wij hadden normale babyolie in huis, maar we moesten van de kraam juist babybadolie van Zwitsal halen. Maar die hebben we niet zo lang gebruikt. Gebruik nu nog wel veel producten van Zwitsal (vooral haarlotion ), maar vind de babylijn van The Body Shop ook echt heel lekker ruiken en is ook echt goed voor haar huidje. Moet er wel bij zeggen dat mijn dochter geen gevoelige huid heeft en eigenlijk tegen alle huidproducten kan..
Ik ben echt fan van de hair&body wash van Weleda. Heel subtiele geur en ik ruik mijn baby nog lekker, en je kunt alles in een keer wassen. Deed ik in zijn badje en nu onder de docouhe zo huppa met de washand bolletje en lijf insmeren. Verder ben ik nóg meer fan van de Weleda iedere dag olie, de aller aller fijnste olie: trekt snel in, geen sterke geur, niet vettig. Ideaal voor droge huidjes en voor babymassage. Voor de billetjes iets vets om in te smeren (ik gebruik nog steeds de sudocreme uit de dozen, als het rood is billencreme van.. weleda, juist ) en maizena voor als het rood is (ipv talkpoeder). Ik gebruik geen haarlotion, smeerde altijd wat amandelolie op zijn bol toen hij berg had. Dat trok goed in en maakte zijn haren minder vettig dan bijvoorbeeld de olie van weleda.