Hai meiden, Graag jullie hulp. Ben bang dat mijn meisje nu toch ook last van haar slokdarmpje heeft gekregen . Ze slikte al vaak "iets" weg, had veel oprispinkjes en vaak de hik, dus ik was er al een beetje bang voor. Nu heeft ze ook pijn en schreeuwt bij het voeden, overstrekt zich, huilt bij een boertje, en wordt pas weer rustig na een paar minuten rechtop houden. Zo zielig, ze kijkt echt paniekerig! Wat is volgens jullie de minst belastende houding voor het voeden? Ik geef bv trouwens. Ik spreek morgen hopelijk de huisarts, maar voor vannacht, of mocht het even duren of mocht ik worden "afgescheept", wil ik toch graag vast doen wat ik kan om haar pijn te besparen. Babel
Heb helaas geen ervaring met drinken aan de borst, enkel met kolven, dus kan je in zoverre niet helpen.:x Heb je wel al het hoofdeind van zijn bedje omhoog? Dat scheelt hier al enorm! Verder na de voeding zeker een half uurtje rechtop tegen je aan houden. Krijgt het eten goed te tijd om te zakken.
Ik zou dan een houding kiezen waarin je kindje zoveel mogelijk rechtop kan drinken, bijv. rugbyhouding? En dan goed rechtop? mijn mannetje wilde altijd graag half-zittend drinken, gewoon om rond te kijken (geen reflux gelukkig hoor!). Ik heb ook eens een foto gezien van iemand die haar kindje rechtop op haar been zette, met aan beide kanten van haar been een beentje van het kindje, als je snapt wat ik bedoel. Zo kon het kindje dan rechtop drinken. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee! Stel je vraag anders ook eens bij 'borstvoeding' daar zitten heeeeel veel ervaren BV-mama's!
Het rare is, dat het lijkt of ze nog niet snapt dat ze zo ook kan drinken, ik heb beide houdingen al geprobeerd nl. Maar goed, toen was ze al overstuur, dat schiet natuurlijk ook niet op... Jep, zal m ook daar even posten... dank je.
Zoveel mogelijk rechtop. In ieder geval niet in de lig-houding, want dat zal het meeste pijn doen. Ik weet niet of ze dat al kan, maar dat ze een beetje half op je schoot zit en tegen je arm leunt en zo bij de borst komt? En als ze loslaat van de pijn is het beste om haar even rechtop te houden, bij te laten komen, en dan pas verder voeden. Sterkte vannacht, het is echt verschrikkelijk hoeveel pijn die kleintjes kunnen hebben.
Het vervelende is, dat ze als ik haar rechtop hou ook helemaal wild wordt, want ze wil ergens toch doordrinken Hopelijk valt het een beetje mee als ik haar rustig rechtop laat beginnen met drinken. Het rare is, dat het soms ook een hele voeding goed gaat, of tot vlak voor het einde. Herkennen jullie dat?
oh en helemaal plat liggen, dat baby 'tegen de stroom in" drinkt...helpt ok goed als je tsr best sterk is en de melk hard stroomt...
Ja dat herken ik wel, komt volgens ook doordat zolang je kindje drinkt er niets naar boven komt, maar zodra ze stopt en het maagje vol is de reflux begint. Hoe is het gegaan vannacht? Sterkte bij de HA vandaag, ik hoop dat je niet afgescheept wordt. anders gewoon een verwijzing eisen! Sterkte!
de laatste dagen zit ik ook heel raar met de (borst)voeding door zn reflux. met een fles gaat ie minder snel huilen en vroeg me af waarom..maar zn houding is dan ook anders. dus ik probeer hem nu inderdaad beetje rechtop te houden en zelf moeilijk te zitten maar goed zo kan ie toch een paar minuten langer door drinken succes! laat je inderdaad niet afschepen! hier word het met de dag erger dus hoe eerder je erbij bent, hoe beter
Heb een verwijzing gekregen, gelukkig. Zelf twijfel ik alleen weer, het half zittend voeden gaat super nl. Ze is alleen heel snel klaar en komt vaker . Verder denk ik dat het huilen en overstrekken misschien nieuwsgierigheid is Ze deed het vanmiddag ook, om iets te zien!
ik ging altijd op de bank zitten en dan mijn voeten op tafel zetten. Dan zijn je dijbenen/bovenbenen een soort leuninkje en daar legde ik rene altijd in het gaf hem de fles. Dus met zijn gezicht naar mij toe.
@sabrina, ik geef bv, dus dat gaat niet, maar toch bedankt. Heb deze vraag ook in het borstvoedingshoekje gesteld. Daar staat een foto van een mooie houding in die echt heel erg rechtop is!