Hallo, ons lieverdje heeft een verstopte neus door verkoudheid. Enig advies? Ze kan moeilijk ademen. Dank!!
Je kunt met zo'n pipetje zout even het neusje spoelen. Ik doe het altijd terwijl ik Tycho een fles geef. Anders smaakt het zo vies voor hem hihih Je zou ook een half uur in de badkamer kunnen gaan staan en de kraan laten stromen met heet water zodat het gaat stomen. Succes en vervelend dat ze er soms zoveel last van hebben he? Tycho is er gelukkig net weer een beetje vanaf! xx
Hier gebruik ik dan altijd neusspray (zoutoplossing) en daarna zuig ik het neusje leeg met een neuspeer! Het hoofdeinde van het bedje gaat een stuk omhoog (dekentje onder het matrasje leggen) en dan gaat het hier altijd perfect!
Begreep dat zo'n neuspeertje het alleen maar erger maakt omdat je dan nog meer snot opzuigt dan dat er in het neusje zit. Hier zoutoplossing en een beetje purol op het neusje voor de schrale plekjes en een ui naast het bed als het heel erg is.
Hier ook ook een snotterende baby. Wat ik allemaal doe: - baby in de wipstoel in de badkamer terwijl ik lekker heet douche (wat een straf voor mama ) Ik heb zelf douchegel met eucalyptus, dat dat dampt lekker - hoofdeinde van het bedje verhoogd - smeren met Luuf (soort dampo of vaporub, maar dan voor baby's. Gewone dampo mag je nog niet gebruiken bij zo'n kleintje!) - neusspray (maar daar heeft hij een vreselijke hekel aan.) - soms, als ik het snot dicht bij de uitgang zie zitten, peuter ik het met een baby-wattenstaafje of gaasje nog wat verder naar buiten. Ik kan dan met een zakdoekje of gaasje de snotpiek helemaal uit zijn neus trekken. Je staat er nog van te kijken hoeveel snot er in zo'n klein neusje past! (Lekker fris verhaal hè?) Deze truc helpt wel het beste, daarna heeft hij er de rest van de dag geen last meer van.
Wij gebruiken naast zoutoplossing en een doorgesneden ui naast het bed ook neusspray met xylometazoline. Dat zou eigenlijk pas mogen voor kinderen vanaf 2 jaar, maar mijn kinderarts vindt dat je het ook prima kan gebruiken bij kleinere kinderen, maar dan 2 keer per dag ipv 3 keer en een kindje moet wel een beetje op gewicht zijn (Lisa weegt rond de 9 kilo).
Ik snap de neuspeer niet helemaal, je moet toch gewoon knijpen en dan in de neus stoppen en loslaten? Ik krijg er geen snot mee uit hoor, misschien is ze gewoon minder snotterig dan ik denk Heb wel vandaag vast een zak uien gekocht, goeie tip!