zindelijkheid, wanneer proberen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daantje57, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Onze zoon van bijna 2 plast af en toe op het potje. als we de hele dag in de tuin zijn en hij loopt rond in een zwembroekje geeft hij vaak ook aan 'potje plassen', en dan moet hij dus plassen. Soms ook niet, en dan zijn de tegels nat. :D ... nu vraag ik me af... zou ik al een poging kunnen wagen om de luier weg te doen?...hij roept smorgens altijd wel 'luier aan' ...
    hoe oud waren jullie kindjes ongeveer? .. en hoe heb je het aangepakt?

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje plast en poept sinds een maand of 25 op het potje (voor en na bed en soms ook tussendoor). Hem ook al eens in onderbroek laten lopen maar hij blijft niks aangeven. Nu sinds vrijdag loopt hij thuis (ben nu even veel thuis) in zijn blote billen en elk plasje en poepje doet hij netjes op het potje. Vanmorgen weer even met onderbroek geprobeerd en de eerste plas deed hij hem uit en ging plassen maar toen hij moest poepen stond hij dus zijn broek uit te trekken en toen kwam de poep al. Hij voelt het dus wel aankomen en weet wat hij moet doen maar moet op dat moment ook meteen. Met kleding aan zegt hij nog steeds niet of hij moet plassen of poepen. We doen het nu zo en als we de deur uit gaan dan even een luierbroekje aan. Hij gaat het vanzelf verder ontwikkelen. Vandaag was ik even de was op aan het hangen en toen riep zoontje "mama, Thomas heeft op potje gepoept".

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gina Ford: potty training in one week

Zoon was 23 maanden, in 10 dagen dagzindelijk
    Dochter was 24 maanden, in 3 dagen dagzindelijk (poepen duurde even voordat ze dat op het potje wilde doen maar ze vroeg braaf om een luier)

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik heb het boek besteld, bedankt voor de tip. ben benieuwd. het zou mooi zijn als hij zindelijk is voor de baby komt, dat scheelt toch weer :D

5. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    onze dochter is nu 3 en 3 weken geleden begonnen met luier uit doen, daarvoor wilde ze er niets van weten en plots wel, luier moest uit....vorige week nog 2 keer in haar broek geplast en daarna niet meer, alleen poepen wil ze nog niet op de wc.
    ze wil niet op het potje maar wel op de wc. Potje vindt ze niets.

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    cygnet, ik heb het boekje gekocht.

er wordt wel sterk in afgeraden om nu te beginnen omdat er een baby op komt is.. ik houd het denk ik dus nog een beetje ongedwongen. dus als we lekker buiten zijn het potje neerzetten, en af en toe proberen. een maand of 2 na de geboorte van nr 2 ga ik dan wel voor het echie proberen :)

Deel Deze Pagina