Wie verstand van auto's? VW Touran

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vanmorgen naar school brengen, niks aan de hand. Ik rijdt terug en mijn koppeling gaat erg stroef bij schakelen. Ook blijft hij soms hangen. Af en toe wel, af en toe niet. Man is in de kost dus kan er ff niks mee. Weet iemand wat er is?

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Even je garage bellen is wel zo handig denk ik.
    Vooral niet mee doorrijden voor je iets echt stuk maakt.

3. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Even naar de garage en vragen of ze een rondje mee willen rijden. Hebben ze een idee van hoe of wat en of je kan doorrijden tot een eventuele afspraak of de auto moet blijven staan.

4. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ik het zo hoor zijn je koppelingsplaten kapot. Dit ook gehad. Eerst wel dan weer niet en toen kon ik helemaal niet meer schakelen.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Net gebeld naar een vriend van mijn man die automonteur is. Hij zegt alleen in noodgevallen nog rijden, anders niet. Dus ik probeer maar wat anders te regelen..

6. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad je koppelingsplaten waarschijnlijk. Als je ermee doorrijdt wordt het erger (logisch) en stopt uiteindelijk je hele koppeling ermee.

Als je even zelf wilt kijken of dit het idd is kun je dat als volgt nagaan: als de motor warm is de handrem erop zetten. En dan kijken in welke versnelling je weg kunt rijden. Als je bij de 3de versnelling bent en je motor loopt nog steeds (als hij afslaat zijn ze nog goed) dan zijn het je koppelingsplaten die versleten zijn, en dan is het idd niet slim om er nog veel mee te rijden (alleen noodgevallen zou ik dan nog rijden).

Deel Deze Pagina