hoi meiden, ik heb sinds de zomer een huisje, maar ik vroeg me af wanneer de meterstanden door worden gegeven. was dat eind december of begin januari? hebben jullie al jullie meterstanden kaart ontvangen? alvast bedankt
Hier in de buurt is dat altijd rond Mei/Juni... Als ik me niet vergis... De watermeterstand heb ik in Oktober door moeten geven. Ik woon in Gelderland. Het zal wel varieren per provincie/streek, anders krijgen ze alle meterstanden in 1 keer, en dat lijkt me behoorlijk wat werk.. Edit: Staat er niks over op de site van je energieleverancier?
kan er niks over vinden op de site. er staat dat je het via de site de standen kan doorgeven kort nadat je de meterstanden kaart hebt ontvangen. ik woon in een flat betaal service kosten dus mijn water zit erbij in ging me meer eigenlijk om de gas/electra nog bedankt voor je reactie
Dat is voor iedereen verschillend. Gaat per wijk namelijk (ongeveer). Het beste kun je morgen even contact opnemen met je energiebedrijf, die moet het je zo kunnen vertellen. Groetjes!
Bij ons ging het automatisch, ze hadden een maandtermijn berekend van 155 euro we wonen er vanaf september en we moeten mooi 386 euro bij betalen. Als ik jou was zou ik morgen even bellen en de standen doorgeven.
als je er vanaf de zomer woont dan is toen als het goed is de meterstand al doorgegeven en krijg je hem weer een jaar later, dus weer in de zomer. Zo ging het bij ons in ieder geval.
Vandaag net de kaart van essent gekregen om het door te geven! Maar het verschilt dus per gemeente en per wijk en ook per wanneer jij in je huis bent gekomen.
wij hebben een nieuwbouwhuis, met een op afstand afleesbare meter. Ook wij zijn hier vlak voor de zomer komen wonen en kregen in december een afrekening Ik werk zelf bij een energieleverancier. Elke aansluiting en ik weet niet of het precies per wijk of straat is heeft een afrekenmoment. Meestal krijg je een kaart opgestuurd en mag je de standen invullen of via internet invullen en krijg je je jaarrekening. Als je huis in utrecht staat denk ik dat je bij eneco zit. Als je 0900-0201 belt kunnen zij zien wanneer jouw afrekenmoment is. Groetjes