Mijn vorige post was vrij lang geworden en ik heb nog een vraag waar ik graag een duidelijker antwoord op zou hebben die sowieso niet echt in die post thuishoorde dus nu... In welke gevallen zou je direct met spuiten beginnen zonder eerst Clomid geprobeerd te hebben? Het is me opgevallen dat meestal eerst Clomid wordt geprobeerd, weet iemand waarom dit is? Is het omdat het 'spuiten' ingrijpender is? Ik heb het afgelopen uur zoveel gelezen over Puregon en Clomid e.d. en het lijkt dat de kans op een goed ei veel beter is met spuiten en dat je van spuiten minder bijwerkingen hebt dan bv Clomid.. Ik zag ook dat veelal voor Puregon wordt gekozen voorafgaande aan inseminaties e.d., je zou dus denken dat het echt beter werkt dan Clomid of in ieder geval hogere kans van slagen heeft op een goed resultaat?! Wat denken jullie en wat zijn jullie ervaringen?
Hoi Nomusa, Ik ben gelijk met spuiten begonnen. We gaan 3 x IUI met Gonal en 3 x IUI met Puregon proberen. Hoefde niet aan clomid omdat deze zoals je zelf al hebt geschreven veel meer bijwerkingen heeft. Het leek alsof ze standaard iedereen met spuiten laten beginnen en geen Clomid voorschrijven..
Hoi Nomusa, Ik denk (ook) dat je je eigen vraag al beantwoord hebt. Spuiten is iets ingrijpender, maar heeft wel minder bijwerkingen én je spuit rechtstreeks hormonen ipv een medicijn (clomid) dat je lichaam stimuleert om meer hormoon aan te maken. Puregon is dus beter te doseren. Ik heb beide gedaan, ben begonnen met clomid en na een jaar ongeveer zijn we erachter gekomen dat het eigenlijk niet voldoende werkte. Daarna aan de puregon en zie mijn banner! Ik hoop voor jou dat het ook zo goed zal werken! Heel veel succes, ik duim voor je Liefs, Danielle
Er wordt eerst met Clomid begonnen, omdat het minder ingrijpend is qua gebruik, veel mensen reageren er goed op en het is veel goedkoper dan hormooninjecties. Pas als je niet goed op Clomid reageert, wordt er meestal overgegaan op injecties. Ik heb twee jaar Clomid gebruikt, ben er resistent voor geworden en toen zijn we overgestapt op het spuiten van Menopur. IUI wordt voornamelijk met Clomid & Pregnyl gedaan en niet met injecties om bovenstaande reden. De kans van slagen met bijvoorbeeld Puregon is niet echt hoger, alleen heeft Puregon/Menopur/GonalF een beter effect op je baarmoederslijmvlies. Dit wordt wat dikker en dat is weer bevorderlijk voor de innesteling. Clomid heeft als bijwerking dat je baarmoederslijmvlies aan de dunne kant kan blijven.